Gå til innhold

Gamle venner dukker plutselig opp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal gifte meg neste år. Har ikke spesielt mange venner, men nok til at det hadde blitt en kjempe koselig fest! 

Nå midt i planleggingen så dukker plutselig så veldig mange gamle venner opp og vil ha kontakt, spørr masse om bryllupet og viser mye interesse. 

Jeg føler så klart at jeg må invitere disse vennene, men har ikke lyst. 

Er det noen som har noe erfaring ang dette? Synes det er utrolig trist at det er et bryllup som skal til for at de gamle vennene mine vil ta opp kontakten, og er helt sikker på at kontakten vil forsvinne etter bryllupet. 

Anonymkode: fab2f...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke vil invitere de, så må du faktisk ikke. Heller et koselig bryllup med ekte venner, enn et stort bryllup med folk som kun er der for en gratis fest.
Hvis du er sikker på at kontakten forsvinner igjen etter bryllupet ville jeg nok sagt at de dessverre ikke var invitert, fordi bryllupet er for nærmeste familie og venner (dersom de spør selvfølgelig).

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil invitere, så inviterer du dem ikke. 

Anonymkode: b1286...732

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler så klart at jeg må invitere disse vennene, men har ikke lyst. 

Det trenger du ikke å føle. Du har ingen forplktelse til å invitere «venner» som du ikke lenger omgås.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dette minner om min venninne. Hvis du begynner på M som jeg gjør så føler ikke jeg at du må invitere meg 😄 Gjør som du har lyst til, holder det ikke mot deg.

Anonymkode: f76a8...3d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Syns dette minner om min venninne. Hvis du begynner på M som jeg gjør så føler ikke jeg at du må invitere meg 😄 Gjør som du har lyst til, holder det ikke mot deg.

Anonymkode: f76a8...3d4

Neida, begynner ikke på M 😊

Takk for svar dere! Skjønner at det er lett å si at det er min dag, jeg bestemmer.. Men det blir litt vanskelig å ikke invitere ei venninne fra feks vgs som tok opp litt kontakt igjen da hun hørte jeg skulle gifte meg, har til og med mottatt melding fra henne "hvordan går det med planleggingen til bryllupet vårt". Føler meg litt som tidenes drittkjerring om jeg ikke inviterer, hun (som resten) regner så klart med å bli invitert pga de har nå tatt opp kontakten. 

Anonymkode: fab2f...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Neida, begynner ikke på M 😊

Takk for svar dere! Skjønner at det er lett å si at det er min dag, jeg bestemmer.. Men det blir litt vanskelig å ikke invitere ei venninne fra feks vgs som tok opp litt kontakt igjen da hun hørte jeg skulle gifte meg, har til og med mottatt melding fra henne "hvordan går det med planleggingen til bryllupet vårt". Føler meg litt som tidenes drittkjerring om jeg ikke inviterer, hun (som resten) regner så klart med å bli invitert pga de har nå tatt opp kontakten. 

Anonymkode: fab2f...bd9

Er jo hun som er tidenes drittkjerring som først tar kontakt lang tid etter og kanskje kun pga et bryllup. Opplevde at gamle venner tok kontakt da jeg ventet barn, lot de komme i dåp og inviterte på besøk i blant. Etter 6 mnd tok ikke de kontakt mer 

Anonymkode: f76a8...3d4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke lyst, så dropper du å invitere disse venninnene! Jeg vil også tilføye at mange spørsmål om bryllup heller ikke være    en invitasjon av seg selv i bryllup. Veldig mange av oss, meg selv inkludert, synes bare andre sine bryllup er spennende å høre om. Pluss at det føles som et enkelt og ufarlig tema. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2018 den 18.56, AnonymBruker skrev:
 

Neida, begynner ikke på M 😊

Takk for svar dere! Skjønner at det er lett å si at det er min dag, jeg bestemmer.. Men det blir litt vanskelig å ikke invitere ei venninne fra feks vgs som tok opp litt kontakt igjen da hun hørte jeg skulle gifte meg, har til og med mottatt melding fra henne "hvordan går det med planleggingen til bryllupet vårt". Føler meg litt som tidenes drittkjerring om jeg ikke inviterer, hun (som resten) regner så klart med å bli invitert pga de har nå tatt opp kontakten. 

Anonymkode: fab2f...bd9

Vel, du svarer da bare "det går fint", og intet mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke invitere disse folka. Ærlig talt! Hold deg til planen, inviter de du har nær kontakt meg, og glem disse som bare vil ha gratis mat, drikke og fest en kveld.

Anonymkode: c5c11...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert at de forventer å bli invitert da, ikke inviter de om du ikke vil.

Anonymkode: 2dd2d...13b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.10.2018 den 10.26, AnonymBruker skrev:
 

Jeg skal gifte meg neste år. Har ikke spesielt mange venner, men nok til at det hadde blitt en kjempe koselig fest! 

Nå midt i planleggingen så dukker plutselig så veldig mange gamle venner opp og vil ha kontakt, spørr masse om bryllupet og viser mye interesse. 

Jeg føler så klart at jeg må invitere disse vennene, men har ikke lyst. 

Er det noen som har noe erfaring ang dette? Synes det er utrolig trist at det er et bryllup som skal til for at de gamle vennene mine vil ta opp kontakten, og er helt sikker på at kontakten vil forsvinne etter bryllupet. 

Anonymkode: fab2f...bd9

Du har svaret ditt akkurat der. Ikke la dette bli en bekymring, og kos deg heller med bryllupsplanleggingen og alle gledene som følger etter. Kjedelig å ta valg du ikke ønsker nå på bakgrunn av dårlig samvittighet, og angre på disse valgene siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Det er ikke sikkert at de forventer å bli invitert da, ikke inviter de om du ikke vil.

Anonymkode: 2dd2d...13b

ER også en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ellers kan du slutte å være tafatt. Når de spørrer deg om bryllupet bare svare på detaljer osv. Men ikke be de! De utnytter deg og siden du ikke har mange venner liker du nok oppmerksomheten du får nå. 

Anonymkode: 7187d...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 10/25/2018 at 6:56 PM, AnonymBruker said:
 

Neida, begynner ikke på M 😊

Takk for svar dere! Skjønner at det er lett å si at det er min dag, jeg bestemmer.. Men det blir litt vanskelig å ikke invitere ei venninne fra feks vgs som tok opp litt kontakt igjen da hun hørte jeg skulle gifte meg, har til og med mottatt melding fra henne "hvordan går det med planleggingen til bryllupet vårt". Føler meg litt som tidenes drittkjerring om jeg ikke inviterer, hun (som resten) regner så klart med å bli invitert pga de har nå tatt opp kontakten. 

Anonymkode: fab2f...bd9

Jeg hadde skrevet tilbake til henne at det ikke er henne jeg skulle gifte meg med. Du skal jo ikke skifte "fil". ;) Så kan man jo gjerne skrive at det er hyggelig at det lurer, og at planleggingen går bra. Ikke noe mer enn det. Behøver ikke å utbrodere det.

Anonymkode: 5b18c...a37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2018 den 20.11, AnonymBruker skrev:

Ellers kan du slutte å være tafatt. Når de spørrer deg om bryllupet bare svare på detaljer osv. Men ikke be de! De utnytter deg og siden du ikke har mange venner liker du nok oppmerksomheten du får nå. 

Anonymkode: 7187d...136

Hvordan utnytter de henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...