Gjest Embla s Skrevet 22. mars 2005 #21 Del Skrevet 22. mars 2005 Husk at barnehagen er et tilbud til barna da - og ikke til foreldrene! K Ikke for å kverulere, men det stemmer vel ikke helt? Hvis det var foreldre hjemme og unger i gata, ville vel de færreste valgt å sette barnet sitt i barnehage? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #22 Del Skrevet 22. mars 2005 Husk at barnehagen er et tilbud til barna da - og ikke til foreldrene! K Greit nok det. Nå er det jo som regel slik at det er foreldrene som betaler for barnehagen, både direkte og indirekte(skatt). Lurer på hvordan det hadde blitt mottatt om treningssentre, elektrisitetsverk, andre kommunale etater etc bare hadde stengt helt noen uker midt på sommeren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 22. mars 2005 #23 Del Skrevet 22. mars 2005 Men...nå stenger jo ikke barnehagene helt om sommeren. De holder bare ikke alle barnehagene åpne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. mars 2005 #24 Del Skrevet 22. mars 2005 Ikke for å kverulere, men det stemmer vel ikke helt? Hvis det var foreldre hjemme og unger i gata, ville vel de færreste valgt å sette barnet sitt i barnehage? Jeg mener bare at påpeke at foreldre noen ganger glemmer hva barnehagen er - den er ikke kun et oppbevaringsted for barna mens foreldrene er på jobb. Barn har ikke vondt av å være i barnehage, tvert i mot, men de har jammen godt av å være hjemme sammen med foreldrene også. Og såpass må det da gå an å få til mener jeg - et par uker på sommern. Syns godt at treningssentre, kommunale etater m.m kunne stenge et par uker på sommern jeg - ingen som hadde lidd noen nød av det. Vi er bare så forbasket innstilt på å hele tiden få dekket våre egne behov i dag, at vi ikke klarer å tilpasse oss. Synd at det blir problemer for deg og ditt barn med denne ferien i barnehagen - men jeg mener da at det er situasjonen din som må tilpasses barnehagen, ikke barnehagen til din situasjon. K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 22. mars 2005 #25 Del Skrevet 22. mars 2005 Mange bedrifter og tjenester har sommer åpning om sommeren. Dvs kortere tilgjengelighet for oss brukere. Dette gjelder banker, offentlige kontor etc. Treningssentrene innskrenker sine tilbud. Klart det er lettere for barnehagene å gjøre det på denne måten. Og med de nye minstesatsene er det mange bh som sliter med økonomien når en skal dekke inn husleie, lån, arbeidsgiveravgift, lønn til ansatte, telefonregning, strømregning, forsikringer, kommunale avgifter, vedlikehold inne og ute, nye leker inne og ute+++ Da er det bedre at bh samler ferien til de ansatte og det er jo et kjempepluss at dere får tilbud i andre bh synes jeg! Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #26 Del Skrevet 22. mars 2005 Synd at det blir problemer for deg og ditt barn med denne ferien i barnehagen - men jeg mener da at det er situasjonen din som må tilpasses barnehagen, ikke barnehagen til din situasjon. K Aha - så både barn, foreldre og foreldrenes arbeidsgivere skal tilpasse seg etter når de ansatte i barnehagen skal ha ferie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 22. mars 2005 #27 Del Skrevet 22. mars 2005 Du har jo god tid enda da. Vi er bare i mars! Går en på noe med godt mot, ordner det seg alltid for snille piker... Dessuten har dere tilbud om plassering i annen bh. Heldige dere! Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #28 Del Skrevet 22. mars 2005 Dessuten har dere tilbud om plassering i annen bh. Heldige dere! Mayamor Ja, det er helt utrolig hvor heldig vi er. Vi får faktisk (nesten) den tjenesten vi har betalt for - Halleluja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 22. mars 2005 #29 Del Skrevet 22. mars 2005 Aha - så både barn, foreldre og foreldrenes arbeidsgivere skal tilpasse seg etter når de ansatte i barnehagen skal ha ferie? Snu litt på flisa; Aha - så de ansatte i barnehagen og kommunen skal tilpasse seg etter din ferie? Men, som Mayamor sier, du har jo fått tilbud om barnehage hele sommeren. Så da har jo alt ordnet seg for deg. Ved hvilken årstid passer det for din arbeidsgiver at du tar ut ferie? Jeg synes arbeidsgiveren din høres vrang ut jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #30 Del Skrevet 22. mars 2005 Jeg synes du synes fryktelig synd på deg selv uten å ha grunn til det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 22. mars 2005 #31 Del Skrevet 22. mars 2005 Jeg mener bare at påpeke at foreldre noen ganger glemmer hva barnehagen er - den er ikke kun et oppbevaringsted for barna mens foreldrene er på jobb. Barn har ikke vondt av å være i barnehage, tvert i mot, men de har jammen godt av å være hjemme sammen med foreldrene også. Og såpass må det da gå an å få til mener jeg - et par uker på sommern. Syns godt at treningssentre, kommunale etater m.m kunne stenge et par uker på sommern jeg - ingen som hadde lidd noen nød av det. Vi er bare så forbasket innstilt på å hele tiden få dekket våre egne behov i dag, at vi ikke klarer å tilpasse oss. Synd at det blir problemer for deg og ditt barn med denne ferien i barnehagen - men jeg mener da at det er situasjonen din som må tilpasses barnehagen, ikke barnehagen til din situasjon. K Enig med deg, Kverula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 22. mars 2005 #32 Del Skrevet 22. mars 2005 Normal praksis her er at om man stenger enkelte barnehager, er andre barnehager opp. I de som er oppe, er det personale fra flere barnehager slik at barna møter min. et kjent voksen fjes. Jeg regner med at det er slik hos dere også, om du spør. Grunnen til at man gjør det slik er fordi, det i enkelte ferieuker er svært få barn i flere barnehager. Ved å stenge noen og holde noen oppe, kan de ansatte i større grad få ferie når de ønsker. I stedenfor at man har 2-3 ansatte på jobb i 4 barnehager, kan man ha 4-6 ansatte på jobb i en barnehage. I tillegg vil barna ha flere barn å leke med Mange barnehager har det slik at de ansatte må ta ferie i de periodene det er få barn. Dermed må mye av ferien taes om sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 22. mars 2005 #33 Del Skrevet 22. mars 2005 Synes også det er dumt at barnehagen stenger - i vårt tilfelle 2 uker i fellesferien. Jeg har ingen barn i barnehage, men jeg jobber i en. Og feriene blir fordelt utover hele sommeren, men alle MÅ ta ut ferie de to ukene det er stengt. Det er ikke alle oss som jobber i barnehage som synes det er like gøy å ha ferie i fellesferien hvert år, og gjerne uten mannen fordi han ikke kan få den samme ferien hvert år, for andre arbeidsplasser gjerne rullerer på ferietidspunkt. Jeg mener også barna har godt av å ha sommerferie, men jeg vil at det skal være større mulighet til å velge NÅR på sommeren man ønsker seg ferie/passer best. Barna BØR ha minst 3 uker sammenhengende ferie i løpet av sommeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 23. mars 2005 #34 Del Skrevet 23. mars 2005 Jeg hadde mine unger i private barnehager og der stengte de aldri i feriene. Men vi måtte selvsagt være tidlig ute og sette opp når barna skulle ha ferie slik at de ansatte fikk sette opp sin ferie også. Det hadde den gang vært veldig vanskelig om barnehagen hadde stengt i fellesferien - for muligheten for å ta fri fra jobben min i fellesferien var liten - det var så populært at det måtte gå på rundgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2005 #35 Del Skrevet 23. mars 2005 Når man starter i barnehage lønner det seg å lese vedtektene. Der står det når barnehagen holder stengt. Det er vanlig at barnehager holder stengt og i følge reglene betaler foreldre kun oppholdsbetaling for 11 mnd i året så det skulle bare mangle at ikke barnehagen holder stengt noen uker om sommeren. Barn er akkurat som voksne de trenger ferie!!! og da vil de helst være sammen med dem de er mest gla i mor og far. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 23. mars 2005 #36 Del Skrevet 23. mars 2005 Selvsagt må barna ta ferie fra barnehagen - problemet oppstår når barnehagen stenger f.eks. i juli måned så lenge foreldrene ikke kan ta ferie i hele juli. Det er ikke alle som har familie som kan trø hjelpende til i nærheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 23. mars 2005 #37 Del Skrevet 23. mars 2005 jøss. lurer på hvordan det skal gå med deg når ungen(e) begynner på skolen jeg?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 23. mars 2005 #38 Del Skrevet 23. mars 2005 Når ungene begynner på skolen så har man SFO de første årene. Etter det så må de fleste foreldrene dele opp ferien sin og overlappe hverandre. I tillegg til at besteforeldre ofte må tre støttende til - i de tilfeller det er mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 23. mars 2005 #39 Del Skrevet 23. mars 2005 Det er nå ikke snakk om hele fellesferien her da. Men 2 uker! Med skolebarn er det snakk om 4 uker sfo stenging. Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 23. mars 2005 #40 Del Skrevet 23. mars 2005 Jaja, ungene vokser fort og før man vet ordet av det så er de voksne. Da tenker man tilbake på småbarn-tiden med glede - selvom all organiseringen føltes stressende mens det stod på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå