Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #1 Del Skrevet 22. mars 2005 Synes dette er litt pussig: De skal stenge barnehagen barna går i 2 uker i sommer. Barna kunne "i nødsfall" få midlertidig plass i andre barnehager i bydelen. Årsaken var "problemer med ferieavviklingen til de ansatte". Er det bare jeg som reagerer her? Greit nok at de ansatte i barnehager også må ha ferie, men å stenge ned hele virksomheten? Hva med alle de foreldrene som faktisk MÅ jobbe i den perioden det gjelder? Og barna som plutselig spres for alle vinder, inn i helt nye miljøer? Personlig synes jeg dette virker som en veldig dårlig løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. mars 2005 #2 Del Skrevet 22. mars 2005 Rundt nitti prosent av landets barnehager har stengt en eller flere uker om sommeren Å tilby plass i andre barnehager så lenge er nettop det -et tilbud- som de ordner i stand for å lette på situasjonen for de som trenger det mest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeanine Skrevet 22. mars 2005 #3 Del Skrevet 22. mars 2005 I kommunen vår gjør de det slik at et par barnehager holdes åpne hele sommeren, mens de som holder stengt (i juli) overflyttes til de barnehagene som er åpne. Det blir på en måte slik som det du har fått tilbud om. På den måten har foreldrene mulighet til å velge selv når de skal ha ferie. Barna må ha 4 uker sammenhengende ferie i løpet av sommeren, og da har de mulighet til å legge de ukene til når foreldrene får tildelt ferie. Jeg synes det er en fin løsning. Barna vil alltid ha noen ansatte fra sin barnehage der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #4 Del Skrevet 22. mars 2005 Å tilby plass i andre barnehager så lenge er nettop det -et tilbud- som de ordner i stand for å lette på situasjonen for de som trenger det mest. Uten dette "tilbudet" så tipper jeg det hadde blitt ganske mange som måtte ta ut noen ukers sykemelding på sommeren. Det er faktisk en del mennesker som jobber i virksomheter hvor man ikke kan ta ut ferie midt på sommeren. Man har ikke det privelegie å bare kunne legge ned driften når man føler for det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 22. mars 2005 #5 Del Skrevet 22. mars 2005 Det høres ut som helt normal praksis det du beskriver, trådstarter. Barnehagen stenger noen uker, og de som må ha barnepass disse ukene, må sende barna sine til den åpne barnehagen. Helt normalt det der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 22. mars 2005 #6 Del Skrevet 22. mars 2005 Mange barnehager har jo ikke noe tilbud i bakhånd for de som ikke kan ta noen uker sommerferie med barnet sitt, så egentlig er du vel heldig! (og min personlige mening er at alle barn har godt av et par ukers sommerferie, og de aller, aller fleste har da også fri noen uker om sommeren. Tror det er situasjonen din som er spesiell). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 22. mars 2005 #7 Del Skrevet 22. mars 2005 Min sønn sin barnehage stengte 3 uker om sommeren. Den var privat og vi fikk ingen tilbud om plass andre steder. Vi ordnet det slik at den første uken var barnet hos mormor og morfar. De to neste var vi på ferie selv. Med litt planlegging kan er da ordne seg. Det er jo enda en stund til ferien... Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 22. mars 2005 #8 Del Skrevet 22. mars 2005 (og min personlige mening er at alle barn har godt av et par ukers sommerferie, og de aller, aller fleste har da også fri noen uker om sommeren. Tror det er situasjonen din som er spesiell). Mulig jeg tar feil her, men jeg mener å huske at i kommunene der min datter gikk i barnehage, så skulle alle barn ha tre (eller var det 4?) sammenhengende ferie i løpet av året. Ikke noe problem for meg som var student på den tiden. Vi hadde vel i overkant av to måneder sommerferie, meg og lillegullet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #9 Del Skrevet 22. mars 2005 De skal ha 3 sammenhengende uker , omen 4 uker ferie i løpet av et barnehage år. Helt normalt at barnehagen er stengt i 2 uker, hver glad den ikke er stengt lengere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 22. mars 2005 #10 Del Skrevet 22. mars 2005 Vi måtte ta ut barnet om sommeren i 3 uker hvert år. I tillegg hadde barnehagen stengt fom 23.12.- 02.01. Og selvfølgelig stengt på helligdager og planleggingsdager. Til gjengjeld hadde vi betalingsfri i juli måned. Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #11 Del Skrevet 22. mars 2005 og min personlige mening er at alle barn har godt av et par ukers sommerferie, og de aller, aller fleste har da også fri noen uker om sommeren. Tror det er situasjonen din som er spesiell). At barn har godt av ferie er jeg enig i. Det finnes likevel yrker hvor man ikke kan ta ut ferien om sommeren. Hva er rådet ditt til dem? Å si opp jobben? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 22. mars 2005 #12 Del Skrevet 22. mars 2005 At barn har godt av ferie er jeg enig i. Det finnes likevel yrker hvor man ikke kan ta ut ferien om sommeren. Hva er rådet ditt til dem? Å si opp jobben? Råd fra meg: 1) Benytt deg av tilbudet om annen barnehage i den perioden din egen barnehage er stengt. 2) Be familie/gode venner om hjelp mot betaling. 3) Sørge for at barnet får tre ukes sammenhengende ferie en annen tid på året! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #13 Del Skrevet 22. mars 2005 De skal ha 3 sammenhengende uker , omen 4 uker ferie i løpet av et barnehage år. Helt normalt at barnehagen er stengt i 2 uker, hver glad den ikke er stengt lengere Rart at ikke andre virksomheter gjør det på samme måte. "Nei nå stenger vi hele bedriften her i noen uker fordi vi skal på ferie - alle sammen samtidig" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 22. mars 2005 #14 Del Skrevet 22. mars 2005 Rart at ikke andre virksomheter gjør det på samme måte. "Nei nå stenger vi hele bedriften her i noen uker fordi vi skal på ferie - alle sammen samtidig" Ja, er det ikke rart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #15 Del Skrevet 22. mars 2005 1) Benytt deg av tilbudet om annen barnehage i den perioden din egen barnehage er stengt. 2) Be familie/gode venner om hjelp mot betaling. 3) Sørge for at barnet får tre ukes sammenhengende ferie en annen tid på året! 1) Selvfølgelig - det er ikke noen andre muligheter 2) Det er ikke mulig 3) Også selvfølgelig. Problemet er at ferien vår ikke kan tas ut i den perioden barnehagen skal ta den. Jeg undres over at ikke barnehagene følger praksis i bedrifter o.l hvor man søker å spre ferien til de ansatte ut, slik at daglig drift kan opprettholdes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #16 Del Skrevet 22. mars 2005 Ja, er det ikke rart? Med så innsiktsfulle argumenter er det ikke lett å si dge imot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 22. mars 2005 #17 Del Skrevet 22. mars 2005 slettet av meg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 22. mars 2005 #18 Del Skrevet 22. mars 2005 Med så innsiktsfulle argumenter er det ikke lett å si dge imot :klø: Er det et argument??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #19 Del Skrevet 22. mars 2005 :klø: Er det et argument??? Nei. Gratulerer med å forstå at jeg ironiserte over ditt meningsløse innlegg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. mars 2005 #20 Del Skrevet 22. mars 2005 Husk at barnehagen er et tilbud til barna da - og ikke til foreldrene! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå