Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hvor viktig er bruken av emotikon, for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Enkelte bruker det hele tiden, andre aldri. Jeg har et inntrykk av at tekst ofte blir misforstått, hvis man ikke bruker emotikoner. 

Personlig syns jeg ikke noe om å bruke det, men jeg gjør det, av og til. Hvorfor? Fordi jeg antar at folk misforstår, hvis jeg ikke bruker det.

Emotikonet jeg antar, at jeg bruker oftes er 🙄.

Endret av IommI
Skrevet

Det kan understreke en følelse, av teksten. Jeg syns smilyen du bruker kan fint erstatte en tekst. Over forbruk, er teit. Også tenker jeg at det kommer an på hvor man bruker det. På SMS, messenger, Snapchat, kg. Er det helt ok. I jobbsammenheng, eller på jobbsøknad skal det ikke brukes. 

Anonymkode: c9310...622

Skrevet

Kommer helt annpå hvem jeg skriver med. Noen av mine venner av avhengig av tegna, men mine foreldre bruker det aldri. Med kjæresten så er det litt til og fra. Jeg tilpasser meg mine nære ellers kunne jeg ikke brydd meg mindre. 

Anonymkode: d5bfc...a4b

Skrevet

Jeg synes det er bedre med emojis enn det er å overbruke komma (ref HI) 

Anonymkode: 5a699...368

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er bedre med emojis enn det er å overbruke komma (ref HI) 

Anonymkode: 5a699...368

Det er jeg uenig i! 

Anonymkode: ab771...b80

Skrevet

Det er viktig og det er hyggelig. Understreking, forsterking, demping, det er mye de kan brukes til. Jeg liker dem. De er her jo for at de kan brukes. 

Anonymkode: c606d...456

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker emojis sjeldnere enn de fleste andre på min alder. Bruker det mest dersom jeg skriver noe sarkastisk slik at den andre parten skjønner at jeg ikke bare er frekk. 

Det verste jeg ser er de som skriver noe som dette: Nå er julen 🎄🎅 snart her 😍 da skal vi bake 🍪🍰 synge julesanger 🎤🎼 spise god mat 🍖🍗 godteri 🍭🍫 pg drikke 🍷deretter kommer nyttår 🎉🥂 

Herregud, jeg ble kvalm av meg selv av å skrive dette... 

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, Elán skrev:

Jeg bruker emojis sjeldnere enn de fleste andre på min alder. Bruker det mest dersom jeg skriver noe sarkastisk slik at den andre parten skjønner at jeg ikke bare er frekk. 

Det verste jeg ser er de som skriver noe som dette: Nå er julen 🎄🎅 snart her 😍 da skal vi bake 🍪🍰 synge julesanger 🎤🎼 spise god mat 🍖🍗 godteri 🍭🍫 pg drikke 🍷deretter kommer nyttår 🎉🥂 

Herregud, jeg ble kvalm av meg selv av å skrive dette... 

Jeg også! 

Det der er overkill. Haha! 

Skrevet
37 minutter siden, IommI skrev:

Jeg også! 

Det der er overkill. Haha! 

Likevel er det SÅ mange som bruker det. Når jeg ser det på Facebook, går jeg rett inn på profilen og trykker vekk "følger".

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes emotikonbruken ødelegger for den gode, stilrene teksten. 

Anonymkode: 8db29...3fc

Skrevet

På KG overbruker jeg det i fjolletrådene.   Om jeg svarer i seriøse tråder...veldig lite.

Private meldinger utenfor her..kun om jeg vil understreke noe, og/eller vil unngå å bli misforstått.

Gjest Overrasket
Skrevet

Overhodet ikke viktig. :opplyser: Jeg hater de greiene. :kvalm: Ikke pokker om jeg faller så lavt at jeg uttrykker meg med gule fjes. :filer: Burde forbys! :trampe:

Skrevet

Bruker ofte :) 

Tror det er fordi jeg ikke vil bli misforstått. Men også for å gjøre «stemningen» litt ekstra hyggelig og, kanskje. «Ser deg i helgen, gleder meg», kan jo ikke misforstås, men jeg setter som oftest en smiley bak slike meldinger og. 

Anonymkode: fa95a...411

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...