Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #1 Del Skrevet 22. mars 2005 Hva skal til for å få antidepresiva? Må man til psykolog? Eller kan fastlegen skrive ut disse uten at du nødvendigvis må til psykolog eller annen behandling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 22. mars 2005 #2 Del Skrevet 22. mars 2005 Fastlege. Og du trenger ikke gå til psykolog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #3 Del Skrevet 22. mars 2005 Fastlege ja.. En tur innom psykolog kan være kjekt for å hjelpe på problemet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #4 Del Skrevet 22. mars 2005 Fastlege ja.. En tur innom psykolog kan være kjekt for å hjelpe på problemet Psykolog kan nok ikke hjelpe meg nei. Så da er jeg glad jeg slipper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 22. mars 2005 #5 Del Skrevet 22. mars 2005 Jeg har ingen erfaring med lykkepiller, men mener å ha lest at en bivirkning er at man kan føle man ikke er tilstede i livet sitt. Er det riktig? (Jeg spør kun av nysgjerrighet). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 22. mars 2005 #6 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) s Endret 11. juli 2007 av Gitte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 22. mars 2005 #7 Del Skrevet 22. mars 2005 typen min går på lykkepiller og har blitt sinnsykt likegyldig med tanke på følelser etc... fælt' date=' men sånn er det..[/quote'] Jeg leste et sted at det for noen kunne oppleves som å leve i en boble. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #8 Del Skrevet 22. mars 2005 Jeg kan godt leve i en boble bare jeg slipper ha det sånn som nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smidja Skrevet 22. mars 2005 #9 Del Skrevet 22. mars 2005 Uff, det høres ikke bra ut Cyan. Stakkers, høres ut som om du har det veldig vondt. Min mann går på lykkepiller, og de gjør han iallefall veldig sløv og trøtt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 22. mars 2005 #10 Del Skrevet 22. mars 2005 Jeg kan godt leve i en boble bare jeg slipper ha det sånn som nå. Jeg vil bare legge til at det jeg skrev ikke var ment som kritikk mot deg eller advarsel mot lykkepiller. Jeg stilte bare mitt første spørsmål her pga. nysgjerrighet og det neste kom som en oppfølging av det. Jeg håper du får det lettere etter hvert, og ønsker deg alt godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 22. mars 2005 #11 Del Skrevet 22. mars 2005 Jeg har ingen erfaring med lykkepiller, men mener å ha lest at en bivirkning er at man kan føle man ikke er tilstede i livet sitt. Er det riktig? (Jeg spør kun av nysgjerrighet). Jeg er tilstede. Jeg føler faktisk at jeg er mer tilstede nå, enn før jeg begynte med antidep. Cipralex (som jeg bruker mot depresjon) gjør at nedturene mine ikke er så lange og kommer så ofte som før. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger, og har fått god informasjon fra legen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 22. mars 2005 #12 Del Skrevet 22. mars 2005 Jeg er tilstede. Jeg føler faktisk at jeg er mer tilstede nå, enn før jeg begynte med antidep. Cipralex (som jeg bruker mot depresjon) gjør at nedturene mine ikke er så lange og kommer så ofte som før. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger, og har fått god informasjon fra legen min. Så fint. Media har ofte vinklet bruk av lykkepiller negativt - derfor fint at noen som bruker det sier at de har nytte av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 22. mars 2005 #13 Del Skrevet 22. mars 2005 Ja, pga media hadde jeg et feil syn på "lykkepiller". Jeg har lært nå at det ikke heter lykkepiller, for de gjør deg jo ikke lykkelig, men gjør det lettere for deg å leve. Ibux er f eks lykkepille for min samboer som hat migrene. Hører gjerne fra andre som går på/har gått på antidepressiva! Jeg har "bare" brukt mine i under et halvt år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 22. mars 2005 #14 Del Skrevet 22. mars 2005 jeg har gått på seroxat i snart fem år! :o det er jo utrolig mye når jeg tenker meg om... de har hjulpet meg utrolig mye, det skal sies! Jeg er blitt bedre til masse ting jeg slet med før.. Har muligens merket at jeg kan oppføre meg litt kynisk til tider, men slik har jeg egentlig alltid vært tror jeg.. Jeg merker iallefall ikke noe rart med megselv, men nå har jeg jo gått på disse i så mange år at jeg nesten ikke husker hvordan jeg var før.. egentlig er det litt skummelt å tenke på! hvordan ville jeg vært uten pillene? ville jeg valgt annerledes? Har lurt på å slutte på de, men er redd for hvordan jeg vil bli da.. er vel blitt litt avhengig... :veldigsur: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 22. mars 2005 #15 Del Skrevet 22. mars 2005 Synes ikke fem år er mye! Ikke med tanke på at du har fått et bedre liv. Det er mange som snakker om at man putter i seg så mye rart bla bla, men jeg synes det er verdt det! For fem år siden var du sikkert som meg for litt siden, så ikke fremtiden. Har du hatt noen bivirkninger? Har du snakket med lege om å slutte? Jeg kommer iallefall ikke til å slutte før legen mener jeg burde begynne å tenke på det. Pillene har jo såvidt begynt å virke nå. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 22. mars 2005 #16 Del Skrevet 22. mars 2005 Jeg er tilstede. Jeg føler faktisk at jeg er mer tilstede nå, enn før jeg begynte med antidep. Cipralex (som jeg bruker mot depresjon) gjør at nedturene mine ikke er så lange og kommer så ofte som før. Denne undertegner jeg på. Jeg bruker et annet merke enn deg - men ellers så stemmer denne beskrivelsen veldig bra med mine opplevelser. Psykolog kan nok ikke hjelpe meg nei. Så da er jeg glad jeg slipper Hvordan kan du vite det? Uten å ha prøvd? Er ikke helt med på dette utsagnet jeg.......... men jeg både trodde og tenkte akk slik sjøl...... men jeg vet noe annet i dag. Du får antakelig ikke antidepressiva av legen med en gang heller........... h*n vil nok helt sikkert snakke med deg litt lenger enn 20 min. Håper jeg......... Uansett - så håper jeg at du får det bedre etterhvert. Å slite psykisk er'kke noe man "knipser vekk" på en blunk. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 23. mars 2005 #17 Del Skrevet 23. mars 2005 Jeg ville ikke til psykolog først, pga. fordommer. Men nå er jeg søkt til psykolog, og faktisk gleder meg! Synes det er synd at ventetida er så lang... :veldigsur: Men jeg vil, for jeg trenger det for å komme videre, har jeg innsett. Legen min presset ikke noen psykolog på meg. Ikke fikk jeg anti depr med en gang heller, men det hadde jeg heller ikke trodd (jeg skjønte ikke at jeg var så dårlig som jeg er). Jeg hadde lave B12-verdier, og fikk først B12 tilskudd (fikk vite at psykologer/psykiatere synes det er lurt å prøve slikt før anti depr). Men det varierer helt sikkert. Jeg har iallefall erfart at det er viktig å ha en god lege! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 23. mars 2005 #18 Del Skrevet 23. mars 2005 Synes ikke fem år er mye! Ikke med tanke på at du har fått et bedre liv. Det er mange som snakker om at man putter i seg så mye rart bla bla, men jeg synes det er verdt det! For fem år siden var du sikkert som meg for litt siden, så ikke fremtiden. Har du hatt noen bivirkninger? Har du snakket med lege om å slutte? Jeg kommer iallefall ikke til å slutte før legen mener jeg burde begynne å tenke på det. Pillene har jo såvidt begynt å virke nå. Lykke til! joda, jeg ville ikke være de foruten, på ingen måte:) De har hjulpet meg utrolig mye! Jeg kan ikke huske å ha hatt noen nevneverdige bivirkninger, det eneste er hvis jeg ikke tar pillene på et par dager, da går det galt... Får uro i meg, sitter og skjelver, og kan få grineanfall.. Har ikke tatt det opp med legen min om å slutte, men vet iallefall at jeg ikke må gjøre det uten å snakke med han.. Det er bra at pillene virker på deg iallefall:D Venninna mi fikk noen som ikke virket i det hele tatt, og hun mistet sexlysta si, og var konstant trøtt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 23. mars 2005 #19 Del Skrevet 23. mars 2005 seroxata; Jeg er fortsatt veldig trøtt, men det tar jo tid å hente seg inn igjen... Og sexlysta, tvert i mot, den har (heldigvis!) kommet sånn smått tilbake igjen! :-) Gruer meg også til sluttedagen, men vil ikke tenke på det. Nå skal jeg se fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 23. mars 2005 #20 Del Skrevet 23. mars 2005 seroxata; Jeg er fortsatt veldig trøtt, men det tar jo tid å hente seg inn igjen... Og sexlysta, tvert i mot, den har (heldigvis!) kommet sånn smått tilbake igjen! :-) Gruer meg også til sluttedagen, men vil ikke tenke på det. Nå skal jeg se fremover! Det er godt å høre at sexlysta di er på vei tilbake igjen! Den er god å ha med seg! Trøttheten kommer nok til å gå bort og, og det er jo bedre å være litt trøtt, enn å sitte med angst, depresjoner eller uro... Se fremover ja! Etter det jeg har forstått, så må du uansett slutte på medikamentet over tid, slik at du venner deg sakte av med det:) Har stor tro på at du klarer deg flott fremover jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå