Gå til innhold

Mestringsfølelse i hverdagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i relativt dårlig fysisk form, og føler sjeldent mestring når jeg løper eller trener styrke, fordi jeg generelt er på et lavt nivå. Jeg prøver å skjerpe meg der. 

For et par år siden var jeg i militæret, og selv om jeg da også var i relativt dårlig fysisk form så gjennomførte vi diverse mestringsøvelser og mestringsløp som ga meg en så utrolig god følelse. Jeg savner å kunne oppleve det igjen. Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal gjennomføre noe lignende. Noe av mestringsfølelsen ligger jo også i uvitenheten om hva som kommer og hvor lenge det skal vare. 

Noen tips til hvordan man kan gjennomføre noe trening eller annet i det sivile uten alt for mye om og men som gjør at man kan sitte igjen med litt av den følelsen? 

Anonymkode: b37d0...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke lage et opplegg tilpasset dagens form og muligheter da? Mestringsfølelsen vi vel komme når du gjennomfører? Sånn har jeg det i alle fall :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rumle skrev:
 

Kan du ikke lage et opplegg tilpasset dagens form og muligheter da? Mestringsfølelsen vi vel komme når du gjennomfører? Sånn har jeg det i alle fall :)

 

Ja, jeg har liksom prøvd på det, men det blir alltid bare nesten som en vanlig treningsøkt. Jeg skjønner at jeg uansett ikke vil få det helt til, men skulle gjerne følt på litt av det samme. 

Nå studerer jeg og bor i by, så mulig at når jeg skal hjem på ferie at jeg må lage meg et litt mer avansert opplegg. Der bor jeg på bygda med umiddelbar nærhet til natur og fjell :)

Anonymkode: b37d0...084

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ja, jeg har liksom prøvd på det, men det blir alltid bare nesten som en vanlig treningsøkt. Jeg skjønner at jeg uansett ikke vil få det helt til, men skulle gjerne følt på litt av det samme. 

Nå studerer jeg og bor i by, så mulig at når jeg skal hjem på ferie at jeg må lage meg et litt mer avansert opplegg. Der bor jeg på bygda med umiddelbar nærhet til natur og fjell :)

Anonymkode: b37d0...084

Det er sikkert en god ide. Ellers høres du ut som du kanskje legger listen litt for høyt. Du kan godt være fornøyd med enklere økter/gjøremål nå, bare fokuser på at du gjennomfører og la det bli en god vane :jepp: Så kan du heller legge til mer og mer etterhvert. 

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...