Gå til innhold

Uteklær - forventninger i bhg


Thelen

Anbefalte innlegg

Jeg trenger bare svar på noen spørsmål. 

1.vasker dere å sender alltid med reint yttertøy i barnehagen? Da mener jeg om barnet har lekt i barnehagen en dag i regntøy, å det er sand osv på det, tar dere det da med hjem vær dag for å vaske?

jeg gjør det.. kjører tøyet på skånsomt program, eller spyler av regntøy om det kun er litt på utsiden. Tørker å sender det men rent i barnehagen, vær eneste dag.. 

sønnen min bryr seg jo katta om det er bevis på regntøye etter sist utelek, så lenge det er tørt. Men jeg klarer ikke kle på gutten møkkete tøy.. er det bare jeg?

når har han 2 sett vanlig tynt regntøy, 1 regnsett med fór, en regndress med fór, parkdress samt skalltøy. Å såppas må man ha om man skal sende med reint regntøy i barnehagen vær dag, regntøy med fór bruker veldig lang tid på å tørke etter vask også🙈

va mener dere? Va gjør dere? Va forventer barnehagene? Er dette en ”tvangstanke” hos meg, eller gjør andre sånn også?😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste ganger rister jeg det bare når det er tørt, men er det skikkelig møkkete vasker jeg. Jeg tenker at klær ikke alltid må være rene, men heller ikke så møkkete at de er ekle å ta i/ kle på et barn. 

Anonymkode: 1e0a6...7b3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, yttertøy blir ødelagt om du vasker det ofte, som oftest er det nok å riste klærne når de har tørka, og eventuelt vaske vekk flekker med en fuktig klut.

Regntøy med for tørker du først på vranga. 

Anonymkode: 9172e...3f7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vasket regntøyet. Forventer de det 😱😬🙈

Anonymkode: 243c8...3df

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går over med en klut hvis det trengs, vasker så sjelden som mulig. Man ødelegger yttertøyet om det vaskes hele tiden. Sånn som været har vært nå så måtte jeg ha vasket yttertøyet hver dag for at hun skal være ren, har andre ting å bruke tiden min på. 

Anonymkode: 97cf5...aeb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Thelen skrev:
 

Jeg trenger bare svar på noen spørsmål. 

1.vasker dere å sender alltid med reint yttertøy i barnehagen? Da mener jeg om barnet har lekt i barnehagen en dag i regntøy, å det er sand osv på det, tar dere det da med hjem vær dag for å vaske?

jeg gjør det.. kjører tøyet på skånsomt program, eller spyler av regntøy om det kun er litt på utsiden. Tørker å sender det men rent i barnehagen, vær eneste dag.. 

sønnen min bryr seg jo katta om det er bevis på regntøye etter sist utelek, så lenge det er tørt. Men jeg klarer ikke kle på gutten møkkete tøy.. er det bare jeg?

når har han 2 sett vanlig tynt regntøy, 1 regnsett med fór, en regndress med fór, parkdress samt skalltøy. Å såppas må man ha om man skal sende med reint regntøy i barnehagen vær dag, regntøy med fór bruker veldig lang tid på å tørke etter vask også🙈

va mener dere? Va gjør dere? Va forventer barnehagene? Er dette en ”tvangstanke” hos meg, eller gjør andre sånn også?😂

Skal du vaske hver dag så er klærne utslitt før de er utvokst. I tillegg blir du utslitt før barnehageåret er omme. 

Får du flere barnehagebarn samtidig så blir du gal av vaskemani om du fortsetter slik du beskriver. 

Rent tøy over helga eller annenhver helg holder i massevis, med mindre ett barn har sølt seg fullstendig ned i løpet av dagen.

 

Anonymkode: 99053...091

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er ekstremt skittent (altså skittent på innsiden og) har jeg kun tatt ytterklær med hjem på fredager for å vaske. De spyler jo av regntøyet i barnehagen hvis ungene er veldig skitne. Parkdressen tar jeg hjem og vasker ved behov.

Har et sett vanlig regntøy hjemme og et sett som henger i barnehagen. Foret regntøy har vi ikke, bruker to lag ull under det vanlige hvis det er kaldt (bor på Vestlandet).

Anonymkode: 80d68...9e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spyler gjerne vekk det verste og tørker over med klut, men har det ikke i maskina så ofte. Vasker det i helgene hvis det er behov for det, men rister eller tørker av det meste. Vil bevare klærne så lenge som mulig.

Barnehagen har aldri sagt noe som helst. De pleier spyle av regntøyet før de går inn når det er skikkelig ille. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Har aldri vasket regntøyet. Forventer de det 😱😬🙈

Anonymkode: 243c8...3df

Nei, forventer at de har klær som tåler uteværet

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har berre vaska det om det er skikkelig, skikkelig skittent eller om dei har hatt tisseuhell. 

Anonymkode: dfaa1...adc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare ha en pakke med våtservietter i BHG så kan du tørke av det verste hvis du føler behov for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Diamant20 skrev:
 

Kan du ikke bare ha en pakke med våtservietter i BHG så kan du tørke av det verste hvis du føler behov for det?

En tørr mikrofiber klut eller flere som bare vetes i rent vanne er langt bedre. Våtserviettene etterlater seg ekle belegg på regmtøystoff. Mikrofiberkluten tar du med hjem i en plastpose og vasker.

Anonymkode: 99053...091

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Skal du vaske hver dag så er klærne utslitt før de er utvokst. I tillegg blir du utslitt før barnehageåret er omme. 

Får du flere barnehagebarn samtidig så blir du gal av vaskemani om du fortsetter slik du beskriver. 

Rent tøy over helga eller annenhver helg holder i massevis, med mindre ett barn har sølt seg fullstendig ned i løpet av dagen.

 

Anonymkode: 99053...091

Ja det er slitsomt til tider, har holdt på sånn i 1,5år... er det bare litt spyler jeg det bare lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker det sjeldent. Men tar alltid med vått eller fuktig tøy hjem så det får tørket skikkelig. Rister det tørre tøyet godt evt børster av det værste. 

Anonymkode: 51dc8...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

56 minutter siden, Thelen skrev:
 

Jeg trenger bare svar på noen spørsmål. 

1.vasker dere å sender alltid med reint yttertøy i barnehagen? Da mener jeg om barnet har lekt i barnehagen en dag i regntøy, å det er sand osv på det, tar dere det da med hjem vær dag for å vaske?

jeg gjør det.. kjører tøyet på skånsomt program, eller spyler av regntøy om det kun er litt på utsiden. Tørker å sender det men rent i barnehagen, vær eneste dag.. 

sønnen min bryr seg jo katta om det er bevis på regntøye etter sist utelek, så lenge det er tørt. Men jeg klarer ikke kle på gutten møkkete tøy.. er det bare jeg?

når har han 2 sett vanlig tynt regntøy, 1 regnsett med fór, en regndress med fór, parkdress samt skalltøy. Å såppas må man ha om man skal sende med reint regntøy i barnehagen vær dag, regntøy med fór bruker veldig lang tid på å tørke etter vask også🙈

va mener dere? Va gjør dere? Va forventer barnehagene? Er dette en ”tvangstanke” hos meg, eller gjør andre sånn også?😂

Vasker det kun til helga. Spyler det helst. Barnehagen har gitt tilbakemelding på at noe mere er unødvendig. Klærne blir ikke blir særlig vanntette lenger når de vaskes ofte. 

Anonymkode: ebd73...761

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker det kun om det er tisset i. Ellers spyler de det i bhg ved behov, eller sender det hjem om det trenger vask. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker det ja. Synes det er ekkelt å kle på et barn skitne uteklær og at det må være ubehagelig for de ansatte å hjelpe barna på med skitne klær. 

 

Anonymkode: a9437...85d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i barnehagen har du fire sett med regntøy, i tillegg til parkdress og skalldress? Når skal barnet dittt få brukt alt dette?

Jeg jobber i barnehage og vi anbefaler kun vask av regntøy om det har blitt vått av tiss eller er grisete av gjørme på innsiden av klærne. Skitt og sand på utsiden vil drysse av når det tørker.

Anonymkode: 56244...bbb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...