Gå til innhold

Når jenta er redd for følelser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har møtt ei jente som jeg liker veldig godt.

Men etter å ha pratet med henne så kommer det fram at hun synes følelser er skummelt, redd for å bli såret/skuffa, redd for å binde seg, usikker på det å vie så mye tid til en person som det kreves som kjærester/ansvaret liksom. Hun sier også at hun aldri har holdt på med noen, aldri forhold. Så lite erfaring. 

Hvordan angripe dette? Virker som hun ikke tør helt å prioritere meg.

Vi er i 20åra begge to.

Anonymkode: 6636d...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje hun er som meg. Redd for at det skal ta alt for mye tid og at det gamle livet er borte.

Anonymkode: d4c55...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt over deres alder, har vært sånn i maaange år. Møtte en som jeg fortalte det samme til, vi ble bare FF men nå etter 2 år har vi et veldig nært og godt "forhold". Han har lært meg enormt mye på de to årene. Mitt råd er å ikke stresse med det, ikke press henne, men samtidig ikke utslett deg selv og hvis du ikke orker bruke tid på henne så dropp henne nå. 

Anonymkode: 13dba...557

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Oppgitt78 skrev:
 

Dette hørtes litt kjent ut.

L**s...?

 

Anonymkode: 6636d...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg er godt over deres alder, har vært sånn i maaange år. Møtte en som jeg fortalte det samme til, vi ble bare FF men nå etter 2 år har vi et veldig nært og godt "forhold". Han har lært meg enormt mye på de to årene. Mitt råd er å ikke stresse med det, ikke press henne, men samtidig ikke utslett deg selv og hvis du ikke orker bruke tid på henne så dropp henne nå. 

Anonymkode: 13dba...557

Nei. Innser jo at jeg må bruke tid. Men vanskelig, har blitt glad i henne. 

Vi startet dette som en avstsndsgreie også, og da var jo ting mer nytt og spennende. Nå bor hun 10 min unna meg. Men merker jo at hun ikke er like på som hun var, desverre. 

Hun studerer også, så sier hun føler hun ikke har tid til meg, og at hun ikke vil at jeg skal vente på henne. 

Men, jeg holdt på å kutte det med henne nylig, men så kom hun til meg, og vi tok denne praten. Så etter dette så skjønner jeg jo at hun har blitt glad i meg, og bryr seg om meg. Hun sa jo også flere ganger at hun vil holde kontakten. 

Men vanskelig dette. Ser jo at vi kanskje må fortsette litt mer i vennskapsform, gi henne tid. Men bare vennskap kan bli vanskelig for meg. Men vil jo gjerne ha henne i livet mitt, det har jeg innsett. 

TS

Anonymkode: 6636d...8d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De aller fleste som sier sånt er bare ikke interessert.

Anonymkode: 756b0...226

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Skal du få henne må du holde kontakten, være med henne og gjøre ting på hennes prinsipper. Dvs du kan ikke presse henne inn i noe, hun må selv innse at hun ønsker et forhold. Problemet er at det ikke er noe garanti for at hun finner ut at hun til slutt ønsker et forhold med deg, noe som gjør den prosessen du må gjennom for å få henne ganske tøff. Det er i grunn bedre å treffe noen som vet hva de vil og som ikke er redd for å forplikte seg til et forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Minesveiper skrev:
 

Skal du få henne må du holde kontakten, være med henne og gjøre ting på hennes prinsipper. Dvs du kan ikke presse henne inn i noe, hun må selv innse at hun ønsker et forhold. Problemet er at det ikke er noe garanti for at hun finner ut at hun til slutt ønsker et forhold med deg, noe som gjør den prosessen du må gjennom for å få henne ganske tøff. Det er i grunn bedre å treffe noen som vet hva de vil og som ikke er redd for å forplikte seg til et forhold. 

Ja. Og har brukt mye energi på dette allerede. Så er liksom det om jeg skal følge hjertet, eller fornuften. 

Men det vanskelige her er at jeg egentlig aldri har møtt ei jente som jeg føler matcher meg bedre. Vi klikker så sjukt bra, det er begge enige om. 

Men ja, alfa omega er jo å møtes og tilbringe tid sammen. Og det må man uansett hva slags relasjon man skal ha. 

Kjenner samtidig at jeg ikke orker ut på tinder o.l igjen med det første.. 

Har vært melding mye dating de siste par åra, så kjenner meg veldig klar for og roe ned, få litt stabilitet. 

TS

Anonymkode: 6636d...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Har møtt ei jente som jeg liker veldig godt.

Men etter å ha pratet med henne så kommer det fram at hun synes følelser er skummelt, redd for å bli såret/skuffa, redd for å binde seg, usikker på det å vie så mye tid til en person som det kreves som kjærester/ansvaret liksom. Hun sier også at hun aldri har holdt på med noen, aldri forhold. Så lite erfaring. 

Hvordan angripe dette? Virker som hun ikke tør helt å prioritere meg.

Vi er i 20åra begge to.

Anonymkode: 6636d...8d4

Akkurat som om det var jeg som skulle skrevet .  Bare at her var det avstand og hun har vert i et dårlig forhold tidligere i livet som gjør at hun ikke er klar for noe ennå . Selv om hun liker meg veldig godt . Er det Vanskelig å vise henne at hun kan stole på meg , når man bor langt vekke fra hverandre . Så jeg valgte å gi slipp . Kanskje det dummeste jeg har gjort føler jeg på , ble veldig glad i henne . Kjærligheten er jaggu ikke lett 

Anonymkode: d2cd4...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Akkurat som om det var jeg som skulle skrevet .  Bare at her var det avstand og hun har vert i et dårlig forhold tidligere i livet som gjør at hun ikke er klar for noe ennå . Selv om hun liker meg veldig godt . Er det Vanskelig å vise henne at hun kan stole på meg , når man bor langt vekke fra hverandre . Så jeg valgte å gi slipp . Kanskje det dummeste jeg har gjort føler jeg på , ble veldig glad i henne . Kjærligheten er jaggu ikke lett 

Anonymkode: d2cd4...dba

Ta kontakt igjen da vel😊

Om jeg hadde kuttet det nå, hadde jeg nok tatt kontakt igjen med tiden. 

Men merker jo selv at den avstandsgreia er vanskelig. Tenker mye på hvordan det kunne vært om vi kunne møtt hverandre mens relasjonen var helt ny. 

Nå har vi jo møttes noen ganger. Første gangen jeg møtte henne sov hun sammen med meg. Kanskje litt tidlig kjenner jeg nå. Det gjorde jo at jeg kjenner veldig på at jeg vil gjøre akkurat det igjen. 

Kjærligheten er absolutt ikke lett.

Hun sa jo faktisk at det kan bli oss, men at det vil ta lang tid. Men nå går jeg bare og tenker på om jeg tolka henne riktig eller ei, haha. Selv om hun sa det ganske tydelig. 

TS

Anonymkode: 6636d...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ta kontakt igjen da vel😊

Om jeg hadde kuttet det nå, hadde jeg nok tatt kontakt igjen med tiden. 

Men merker jo selv at den avstandsgreia er vanskelig. Tenker mye på hvordan det kunne vært om vi kunne møtt hverandre mens relasjonen var helt ny. 

Nå har vi jo møttes noen ganger. Første gangen jeg møtte henne sov hun sammen med meg. Kanskje litt tidlig kjenner jeg nå. Det gjorde jo at jeg kjenner veldig på at jeg vil gjøre akkurat det igjen. 

Kjærligheten er absolutt ikke lett.

Hun sa jo faktisk at det kan bli oss, men at det vil ta lang tid. Men nå går jeg bare og tenker på om jeg tolka henne riktig eller ei, haha. Selv om hun sa det ganske tydelig. 

TS

Anonymkode: 6636d...8d4

Haha leser meg selv 🤣  kommer nok til å ta kontakt med tiden . Et finere menneske skal man lete lenge etter . 

Anonymkode: d2cd4...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Haha leser meg selv 🤣  kommer nok til å ta kontakt med tiden . Et finere menneske skal man lete lenge etter . 

Anonymkode: d2cd4...dba

 Leser meg selv? 

Men har jo blitt vennskap med jenter tidligere, etter at jeg har hatt følelser for de. 

TS

Anonymkode: 6636d...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

 Leser meg selv? 

Men har jo blitt vennskap med jenter tidligere, etter at jeg har hatt følelser for de. 

TS

Anonymkode: 6636d...8d4

Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver , som om det skulle vert meg selv . Og samme damen 😅  

Jeg ble litt nedprioritert og valgte å avslutte . Hun ville fremdeles ha kontakt med meg ,for likte meg veldig godt . Men her også ,over lang tid .Har ikke klikket så bra med en dame på lenge.  

 

Anonymkode: d2cd4...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver , som om det skulle vert meg selv . Og samme damen 😅  

Jeg ble litt nedprioritert og valgte å avslutte . Hun ville fremdeles ha kontakt med meg ,for likte meg veldig godt . Men her også ,over lang tid .Har ikke klikket så bra med en dame på lenge.  

 

Anonymkode: d2cd4...dba

Nei, er vanskelig. 

TS

Anonymkode: 6636d...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det hun du har skrevet flere tråder om her, som bodde i en annen by enn deg, og som du skulle møte når hun flyttet til din by, men plutselig ikke hadde tid til å møte deg allikevel når hun endelig hadde flyttet til din by, men som du endte med å møte allikevel etter mye om og men, osv osv osv? 

I så fall.. la ballen ligge... hun er ikke interessert nok. Slutt å mat egoet hennes med oppmerksomhet. Ikke gi henne noe, så hun må velge. Enten få oppmerksomhet en din, å gi noe i retur, eller drite i å få oppmerksomhet fra deg, når hun ikke har noe bedre å ta seg til. 

Anonymkode: 7c0ea...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Er det hun du har skrevet flere tråder om her, som bodde i en annen by enn deg, og som du skulle møte når hun flyttet til din by, men plutselig ikke hadde tid til å møte deg allikevel når hun endelig hadde flyttet til din by, men som du endte med å møte allikevel etter mye om og men, osv osv osv? 

I så fall.. la ballen ligge... hun er ikke interessert nok. Slutt å mat egoet hennes med oppmerksomhet. Ikke gi henne noe, så hun må velge. Enten få oppmerksomhet en din, å gi noe i retur, eller drite i å få oppmerksomhet fra deg, når hun ikke har noe bedre å ta seg til. 

Anonymkode: 7c0ea...ad7

Ja. Nei, jeg kutta det egentlig på onsdag. 

Men så ville hun prate mer, og kom til meg på torsdag. Så da har jeg latt det ligge litt. 

TS

Anonymkode: 6636d...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg funnet ut at hun har trekt seg unna pga at hun har følt at jeg vil mer en henne, og at ting har blitt helt feil nå, og det stemmer jo på en prikk det.

Så nå avsluttes vel denne historien foreløpig. Hun er jo ekstremt tydelig på at hun vil ha meg i livet hennes, men som venn. Hun vil ikke gi meg mer forhåpninger, og det er igrunn greit. 

Men, skjønner jo nå at hun har blitt glad i meg på denne tida, og bryr seg. Jeg har jo endel issues med meg selv, som jeg også fortalte litt til henne om sist vi møttes. Men hun tok initiativ til at jeg skulle fortelle mer om jeg ønsket det. Hun er glad for at jeg åpnet meg. Og at hun alltid vil hjelpe meg om det er noe. Er sikker på at hun mener det.

Så er vel glad for at jeg slipper å ende ting med dårlig stemning for en gang skyld. Men jeg kjenner jo at jeg ikke har lyst til å kutte kontakten heller.. Kutta nok relasjoner opp igjennom.

Så vanskelig nå. Vi skal møtes til uka er planen, vil ta det face2face hvis jeg skal si mer om mine issues til henne. Men etter det er det jævla uvisst, vennskap funker jo ikke sålenge jeg har interessen. Og om følelsene kjølner kan de jo blusse opp igjen, og det kan også skje at håpet om at det kan bli noe en dag aldri forsvinner helt. Vet jo at ting kan bli til med vennskap og. 

Så.. Utblåsning for ente gang, haha. Men er vel for siste gang også.

TS

Anonymkode: 6636d...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2018 den 19.45, AnonymBruker skrev:
 

Jeg er godt over deres alder, har vært sånn i maaange år. Møtte en som jeg fortalte det samme til, vi ble bare FF men nå etter 2 år har vi et veldig nært og godt "forhold". Han har lært meg enormt mye på de to årene. Mitt råd er å ikke stresse med det, ikke press henne, men samtidig ikke utslett deg selv og hvis du ikke orker bruke tid på henne så dropp henne nå. 

Anonymkode: 13dba...557

Spurte ikke om dette sist, men hva mente du med nært og godt "forhold"? Veldig gode venner?

TS

Anonymkode: 6636d...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusher du noe mer på dette nå, tror jeg du bare ender med å skyve henne vekk som en venn også..  

Hun har allerede sagt at hun bare vil være venner, så jeg tror jeg hadde prøvd å fokusere på å date andre, om jeg var deg. 

Anonymkode: 7c0ea...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...