Gå til innhold

Klage på bussjåfør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Idag tok jeg buss til og fra byen. Bor i en middels stor by. Sjåføren suste gjentatte ganger forbi busstoppet når passasjerer ville av og folk ropte ba han stoppe. Samme skjedde meg på tur tilbake. Gikk av et stopp for langt. Som sagt skjedde dette tur/retur. I tillegg snakket han ikke norsk og kunne heller ikke forklare en passasjer hvor et ganske så kjent/sentralt busstopp lå. Jeg sendte klage til selskapet, unødig av meg? 

Anonymkode: c8250...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syntes det er helt greit å gi beskjed til selskapet. De kan jo ikke vite om sjåførens uegnethet om ingen forteller det.

Anonymkode: 205b6...430

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uutenlandske bussjåfører får norskopplæring før de blir ansatt så noe norsk må da sjåføren ha?

At han ikke klarer å stoppe på busstopp når det er plinget for at folk skal av, så er det grunn til å sende en mail om til busselskapet. Husk å oppgi rute og klokkeslett så de vet hvem de skalmprate med.

Anonymkode: 09fb8...a8f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Uutenlandske bussjåfører får norskopplæring før de blir ansatt så noe norsk må da sjåføren ha?

At han ikke klarer å stoppe på busstopp når det er plinget for at folk skal av, så er det grunn til å sende en mail om til busselskapet. Husk å oppgi rute og klokkeslett så de vet hvem de skalmprate med.

Anonymkode: 09fb8...a8f

Han greide hvertfall ikke gjøre rede for seg på norsk. Jeg sendte mail ang det andre hvertfall. Har oppgitt rute og klokkeslett ja 

Anonymkode: c8250...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender klage om ting som dette, særlig når det gjentar seg. Hvis ikke busselskapet vet at dette skjer, kan de ikke stilles ansvarlig og du kan ikke bli sur når det skjer om og om igjen. De vet jo ikke alt om hva hver eneste sjåfør holder på med der ute om kundene ikke sier ifra.

Anonymkode: 7e4bd...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...