Gå til innhold

Glad i barna mine, men..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Ikke aleneforeldre når du har fri 1uke annenhver uke... Jeg har aldri fri..

Anonymkode: 7de97...66b

Høres ut som du er bitter over å aldri ha «fri»? Å få barn var vel selvvalgt, eller? Du visste jo hva du gikk til?

Anonymkode: a6fd0...cf7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle blir slitne i sånne perioder.

Jeg har også barna annenhver uke. men jeg og eksen har en avtale om å hjelpe hverandre når barna er syke, feks når de blir syke over lengre tid, slik at den ene skal slippe å måtte ta fri fra jobb over mange dager. Man får jo ikke akkurat planlagt når disse ungene blir syke. Er det mulig for dere? For det er utrolig hva det hjelper bare å komme seg ut av huset og møte andre mennesker i noen timer. Da slipper man i alle fall "brakkesyke" selv. Sånn med tanke på senere.

Ellers får du prøve å nyte alenetiden når ungene er levert hos faren, og samle krefter.

Anonymkode: c4529...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jepp. Aleneforeldre har ansvaret helt alene, du har ikke det. Du har en å dele ansvaret med. 

Anonymkode: 0f0e9...fac

Aleneforelder er man når man er alene om å ha ansvaret for barna den tiden man har de - når mor og far skiller lag blir begge automatisk aleneforeldre i sine samværsperioder per definisjon. At du har en helt egen for din del er fint, men ikke la dine meninger være det du bruker for andre.

11 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Ikke aleneforeldre når du har fri 1uke annenhver uke... Jeg har aldri fri..

Anonymkode: 7de97...66b

Du er aleneforelder den tiden du har barna alene og ikke bor sammen med den andre forelderen etter loven. I forhold til stønad fra NAV derimot er man aleneforelder om man har "mer" omsorg enn den andre - fordi dette trigger en rett til stønader i enkelte saker - viktig å ikke blande begrepene.

Om man er aleneforelder eller ikke har overhode ingen relasjon til "Fri" eller ikke. Jeg har heller aldri "Fri" fra foreldrerollen selv om mannen er hjemme og vi er to om ansvaret så å påberope seg en større rett til et begrep i en tråd som dette på den bakgrunn er bare selvsentrert fokus og lite vilje til å skjønne hva TS prøver formidle.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...