Gå til innhold

arv, privat(offentlig skifte? hvor lang tid tar det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

som overskriften sier ønsker jeg tilbakemeldinger fra noen som har vært borti dette,  både privat- og offentlig skifte og hvorfor valgte dere det forskjellige? 

 

 

 

Anonymkode: d417b...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på hva som skal skiftes, hvor mange som er arvinger, osv. 

Privat skifte er raskere enn offentlig. Dersom det ikke er store verdier eller noen stridigheter er privat absolutt det enkleste. 

Anonymkode: 86288...201

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Det kommer helt an på hva som skal skiftes, hvor mange som er arvinger, osv. 

Privat skifte er raskere enn offentlig. Dersom det ikke er store verdier eller noen stridigheter er privat absolutt det enkleste. 

Anonymkode: 86288...201

er fem arvinger, og og endel uenigheter. noen vil bli ferdig og bare få ett oppgjør, noen vil gå hardt til verks så alt blir vurdert av andre. 
kan ett privat skifte ta uker? eller snakker man mnd?

Anonymkode: d417b...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

er fem arvinger, og og endel uenigheter. noen vil bli ferdig og bare få ett oppgjør, noen vil gå hardt til verks så alt blir vurdert av andre. 
kan ett privat skifte ta uker? eller snakker man mnd?

Anonymkode: d417b...3ac

Et privat skifte gjør man selv, og det tar så lang tid som man bruker på det. 

Anonymkode: 86288...201

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var enearving og fikk alt unnagjort på 14 dager fra dødsfall til alt var overført på meg.

Forsto det slik at hvis det hadde vært flere enn en så hadde det vært mer styr men min far hadde ordnet alt, så alt lå på en måte klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privat skifte er det raskeste og billigste hvis alle er enige. Offentlig skifte er dyrt, dere må betale inn en ganske stor garantisum til juristen før saken behandles. Vi fikk forespeilet ca 60 000 i garantisum og alt ettersom kan det ta veldig lang tid. En venn av oss ventet i fire år, da var det bolig i Norge og Utlandet pluss en ny ektefelle inni bildet. 

Anonymkode: 6051f...814

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ble det privat skrifte, og åtte måneder etter dødsfallet venter vi enda på pengene vi ble testamentert. Leiligheten som verdiene skal komme fra er ikke engang ryddet. Ifølge advokat kan de som har skifterett bruke så lang tid de vil, så jeg vil ikke anbefale dette hvis det er noen tafatte folk som blir sittende med ansvaret

Anonymkode: cf91b...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Her ble det privat skrifte, og åtte måneder etter dødsfallet venter vi enda på pengene vi ble testamentert. Leiligheten som verdiene skal komme fra er ikke engang ryddet. Ifølge advokat kan de som har skifterett bruke så lang tid de vil, så jeg vil ikke anbefale dette hvis det er noen tafatte folk som blir sittende med ansvaret

Anonymkode: cf91b...691

dette var intr. kan jeg spørre hvem du var i forhold til avdøde?

her er vi en gjeng med særkullsbarn som skal fordele, pluss en gjenlevende ektefelle. 

vi er ikke enige om noe, det eneste vi er enige i er at vi vil at det skal gå fort. 

Anonymkode: d417b...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...