Gå til innhold

Han er oppegående "live", men klein via meldinger...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært på et par dater med en fyr. Han er høyt utdannet, har en anerkjent jobb, er mensamedlem, høflig, oppriktig, interessert og en ekte gentleman. 

 

Via tekstmeldinger synes jeg imidlertid han er litt småklein. Han svarer kort, men kan gjerne bruke tre meldinger på å svare. Kan også finne på å bare sende ":)". 

At han er sånn småklein via tekst gjør at jeg blir litt stressa, men det er vel dumt å henge seg opp i det når han er så oppegående "live"? 

Andre som har opplevd noe liknende? 

Han er i andre halvdel av tjueårene.

Anonymkode: dc5d3...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da skulle du ha sett samtalene mellom kona og meg! "Hei." "Hei." "Hvordan går det?" "Bra. Deg?" "Bra :)" Sånn kan vi finne på å tekste hverandre. Vi er oppegående, har fantastisk kjemi og gode samtaler i virkeligheten, forholdet går så det suser. Men ingen av oss kjøper dette med kommunikasjon over meldinger og er nok minst like korte og kleine som daten din. 

Anonymkode: 0de7d...192

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vel ikke så glad i å sende meldinger da.....

Anonymkode: b1bd6...58c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det er flere som "sliter" via meldinger e.l. 

Og det at han plutselig kan sende ":)" ut fra det blå skyldes kanskje bare at han er kontaktsøkende?

Anonymkode: dc5d3...604

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh så forferdelig mann du har funnet deg, som kan finne på å uttrykke at han er glad i det ved å sende deg ett smilefjes!! 

Kom deg unna før det er for sent!! :bond:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Godt å se at det er flere som "sliter" via meldinger e.l. 

Og det at han plutselig kan sende ":)" ut fra det blå skyldes kanskje bare at han er kontaktsøkende?

Anonymkode: dc5d3...604

Jeg synes det høres ut som du har funnet deg en mann som liker deg godt, men som kanskje er litt klønete på å uttrykke det via meldinger. Ikke bry deg om dét. Fokuser heller på det faktum at du er i tankene hans og at han viser det såpass oppmerksomhet. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, jeg tror vel egentlig at min skepsis skyldes at han her virker FOR bra til å være sann. 

Anonymkode: dc5d3...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Neida, jeg tror vel egentlig at min skepsis skyldes at han her virker FOR bra til å være sann. 

Anonymkode: dc5d3...604

Anbefaler deg å ikke lete aktivt etter svakheter hos daten, det blir man fort forvirret av.

Anonymkode: 0de7d...192

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen foretrekker rett og slett å kommunisere face to face og er ikke så veldig på når det gjelder teksting. Det er helt greit, fokuser mer på det som er bra. Vi mennesker er litt for flinke til å fokusere på det som er negativt.

Det er kanskje ikke det samme, men pappa er likedan. Han virker utrolig uinteressert og klein via tekst, men er på og engasjert når man snakker med ham "live" fordi han liker best å prate med folk på den måten. Noen folk bare er sånn 😂

Anonymkode: 38e54...23f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har aldri skrevet meldinger som er lenger enn 5-6 ord til meg. Det går mye i: snart framme, skal jeg handle, ok, ja, nei. Smilefjes har han absolutt aldri laget et eneste ett av. Ser ikke helt problemet. Vi har vært sammen i 15 år nå, og har tenkt å fortsette med det ;) Det er ikke meldingene som gjør at vi passer sammen, det er en helhet. 

Før jeg møtte ham datet jeg en som var stikk motsatt, med veldig mye smileyer og sukkersøte meldinger. DET synes jeg var kleint. :eeeh:

Anonymkode: c4554...b1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Arcturus skrev:
 

(...) "er mensamedlem". 

Svaret ditt er der. 

Hva mener du?

Anonymkode: dc5d3...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Hva mener du?

Anonymkode: dc5d3...604

Jeg mener at når du lurer på hvorfor en fyr som er mensamedlem er klein på meldinger har du ikke møtt mange mensamedlemmer før. Det er deres kjennetegn over alle kjennetegn: Sosialt weird. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye verre når det er omvendt. Jeg møtte nylig en fyr jeg hadde chattet med i noen måneder. Vi har felles bekjente, og han tok kontakt på SoMe. Skriftlig var det supert, samtalene fløt, vi har de samme referansene og etter hvert ble det mer og mer flørtete. Tenkte at det kunne være noe her, foreslo å treffes. "Live" klaffet det rett og slett ikke. Vi gikk ut og spiste, og han klaget over den minste ting ved maten og servicen. Det jeg hadde tolket som sarkastisk humor var egentlig bare bitterhet og surhet. Det ble med den ene daten.

Så om kommunikasjonen deres irl er bra, så drit i at han er litt klein i meldinger. Det går seg nok til når dere blir kjent.

 

Anonymkode: 82e86...3d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Arcturus skrev:
 

Jeg mener at når du lurer på hvorfor en fyr som er mensamedlem er klein på meldinger har du ikke møtt mange mensamedlemmer før. Det er deres kjennetegn over alle kjennetegn: Sosialt weird. 

Da har du ikke forstått meg rett, han er jo overhode ikke klein i sosiale settinger. Kun via meldinger  

Anonymkode: dc5d3...604

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Da har du ikke forstått meg rett, han er jo overhode ikke klein i sosiale settinger. Kun via meldinger  

Anonymkode: dc5d3...604

Jeg har forstått deg helt riktig. Det er også derfor han skriver kleine meldinger. Jeg har flere venner som er medlem av Mensa. Smarte folk, virkelig. Men, når du kjenner dem veldig godt skjønner du at rent sosialt er det noe som ofte er litt off. Det skurrer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenker du burde være glad for det ikke er motsatt, jeg! Tenk deg kilometer lange meldinger med 'ordsjakk' og i RF, absolut tyssnad...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Arcturus skrev:
 

Jeg mener at når du lurer på hvorfor en fyr som er mensamedlem er klein på meldinger har du ikke møtt mange mensamedlemmer før. Det er deres kjennetegn over alle kjennetegn: Sosialt weird. 

Exen min er mensamedlem, overhodet ikke sosialt weird i det hele tatt.

Anonymkode: 46c74...c9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, har/hadde samme "problemet" med kjæresten min. Man blir til slutt vant til det, og bare tenk hvor bra dere har det i virkeligheten. Etter hvert så ender man jo opp med å bo sammen, og meldinger og slikt blir mindre viktig. Bare tenk fremover så er det ikke så farlig egentlig! Før i tiden kunne man ikke kommunisere med kjærestene hele tiden på samme måte som nå, og folk klarte seg likevel! 

Anonymkode: 578bc...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SMS står for Short Message Service ... Det er meningen å fatte seg i korthet. En fyr som svarer kort er effektiv, og kan bruke desto mer tid på deg live.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...