Gå til innhold

Kutte ut min pappa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har er dilemma her, trenger mer synspunkter.

jeg og samboeren fikk barn for ca 3 år siden. På den tiden har nesten aldri min pappa kommet på besøk, kun på noen få bursdager(barnets, min og samboerns). 

På min bursdag i fjor skulle han reise så kunne ikke komme.

I år glemte han bursdagen min helt ut. Kom ikke i familieselskap, sendte ikke mld eller ringte heller.

På bursdagen til 3 åringen min i år kunne han ikke komme for de skulle reise. Han spurte hva mini ønska seg, og jeg sa masse forskjellig. Endte med at han vippsa meg penger slik jeg kunne kjøpe noe barnet trengte(greit nok, men det betyr jo at de heller ikke kommer på besøk) 

han har møtt barnebarnet 3 eller 4 ganger på 3 år. Barnet aner jo ikke engang hvem han er! Føler pappa egentlig ikke bryr seg om noen av oss i det hele tatt. Har bare lyst å kutte han ut....

selvfølgelig kunne vi dratt på besøk, problemet er at det er et stykke å kjøre, noe som passer dårlig i ukedager med et barn . Tar 1 time hver vei, 2 timer reisevei midt i uka etter jobb funker da ikke. Helgene våre er rimelig fullbooka, må jo nesten planlegge en hel dag der borte om vi skal på besøk. Pappa jobber midt i mellom begges bosted, så hadde ikke vært vanskelig å svippe bort etter jobb heller.

Følte forsåvidt at han ikke brydde seg når jeg hadde samvær der som mindre heller. Jeg satt somregel i sofaen med chips og brus, å satt på pcn. Midt på landet så ingenting å finne på heller. Reiste vi på båtturer til andre byer med familie så fikk jeg heller ikke ei krone å bruke til noe som helst...

hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 7ed3b...c81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja ikke vanskelig å se at dere er i familie 

• Liker 9
Gjest COSL Innovator
Skrevet

Du er ikke noe bedre enn faren din da.

Du klager på at det er langt å reise dit i ukedagene, det er like langt for han. Han er sikkert sliten etter jobb og vil hjem for å slappe av.

Dere har fullbooket helgene fremover. Hvorfor ikke sette av tid til å besøke han eller be han til dere en helg?

Når dere ikke viser mer vilje enn det du beskriver i hi, så skjønner jeg at han prioriterer reiser i stede for dere.

Skrevet

Det virker ikke som du vil ha kontakt siden dere fyller hver helg med andre ting å gjøre. Kan vel ikke være så vanskelig å sette av en dag en helg en gang i blandt å dra på besøk til han eller be han hjem på middag. Hvorfor skal bare han komme på besøk til deg?

• Liker 5
Skrevet

En times reisevei er da helt overkommelig for å dra på halvdagsbesøk en lørdag eller søndag?

Anonymkode: 2b9d6...46a

• Liker 7
Skrevet

Jeg har det akkurat likt med min egen far og skjønner deg godt. De over her vet tydeligvis ikke at det er mer stress både for barn og voksne å dra på besøk enn å få besøk, faren din er jo bare en, mye lettere for han å ta turen. I tillegg antar jeg at han er som min egen far, han ber aldri dere på besøk? Det er sårende og trist hele greia. Men du kan ikke forandre andre. Du vil bare ha en bestefar til dine barn, men han er tydeligvis ikke i stand til å være det. Der jeg gjør er å be faren min på besøk, så får han komme hvis han vil. Så får heller han kjenne på evt dårlig samvittighet for at han aldri stiller opp for barn eller barnebarn. Noen mennesker forstår bare ikke at familie er viktig dessverre. 

Anonymkode: 106e3...a27

• Liker 1
Skrevet

Syns det er kjemperart at folk tenker at det er bare lett for en småbarnsfamilie å dra på halvdagsturer på helg i en travel hverdag enn det er for EN mann å ta turen for å hilse på sine barnebarn.... skjerp dere! 

• Liker 5
Skrevet
21 minutter siden, COSL Innovator skrev:

Du er ikke noe bedre enn faren din da.

Du klager på at det er langt å reise dit i ukedagene, det er like langt for han. Han er sikkert sliten etter jobb og vil hjem for å slappe av.

Dere har fullbooket helgene fremover. Hvorfor ikke sette av tid til å besøke han eller be han til dere en helg?

Når dere ikke viser mer vilje enn det du beskriver i hi, så skjønner jeg at han prioriterer reiser i stede for dere.

Seriøst? 

• Liker 2
Skrevet

Du prioriterer ikke han heller da. Hvor vanskelig er det å sette av en dag nå å da for å besøke din egen far? Det er da like langt for han å komme til dere, å en time er da virkelig ikke langt. 

Virker som at du ønsker å straffe han. Hvorfor er du nødt til å kutte kontakten bare fordi han har sitt liv og du ikke gjør en innsats for å tilrettelegge ved å dra til han en dag? 

Anonymkode: 0ccc8...50c

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er kjemperart at folk tenker at det er bare lett for en småbarnsfamilie å dra på halvdagsturer på helg i en travel hverdag enn det er for EN mann å ta turen for å hilse på sine barnebarn.... skjerp dere! 

Skjerpe oss? Det handler om prioriteringer. Å ta med seg et barn på en dagstur er da virkelig ikke vanskelig. 

• Liker 12
Skrevet

Med fullbooka helger er det ikke så mye å gjøre.

Naboen min hadde ikke tid til kreftbehandling fordi helgene hennes var fullbooka og på hverdagen var det jobb og hus. Hun døde, men pytt pytt, helgene var jo fullbooka, hva skulle hun liksom gjort?

Anonymkode: cfb33...ce5

• Liker 10
Gjest COSL Innovator
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? 

Ja, helt seriøst

Skrevet

Selv om det virker som at han ikke bryr seg, så er det ikke sikkert at det stemmer. Mange har så mye å takle på egenhånd at de kan fremstå slik for andre. Jeg sier ikke at det er tilfelle med faren din, men har du prøvd å snakke med han om det? Evt skrive det, uten sinne? 

Jeg forstår godt at du er såret, men det er faren din, og en dag er han ikke her lenger. Snakker av erfaring når jeg sier at når den dagen kommer, så vil du heller vite at du i det minste prøvde det du kunne for å få et bedre forhold.

Anonymkode: 99c9a...e51

• Liker 5
Skrevet

Hvis du har fullbooka helger, så har jo sikkert han også fullbooka helger. Når dere er bundet på hender og føtter begge to så må det jo gå som det går. Det er jo ikke noe mer hans skyld enn din.

Men om du avhengig av dette ikke trives i din fars selskap så er det jo noe annet. Da må du selvsagt kutte han ut.

Anonymkode: 0721f...189

• Liker 3
Gjest COSL Innovator
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ikke vanskelig. Behøver ikke gjøre det vanskeligere enn det er. Min eks svigerfar bodde 1.5 time unna oss, men vi klarte å ta med 2 barn på besøk dit en dag i helgene.

Skrevet

Sett opp en helg i måneden der dere besøker han. Finn på ting dere kan gjøre sammen for å bli kjent. Gjør det enkelt for han. Ikke alle er like flinke med nærhet eller vet hva de kan gjøre. Tror du må gjøre en innsats.

Anonymkode: e6ea0...83d

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mente sikkert å skrive "...at det er lettere for småbarnsfamilien...enn for en mann..."?

Jeg har ikke skrevet at det er lettere, nei, hvor leser du det? Jeg svarte ikke på alle aspektene ved innlegget, det må man jo ikke. Enig i at faren oppfører seg dårlig og er uinteressert, skjønner at det er leit, forstår at ts vurderer å droppe å prøve. Men det har mange andre kommentert.

Jeg kommenterte hennes forklaringer på hvorfor de ikke kan besøke ham. Greit at det er håpløst i hverdagen etter jobb, så klart. Men hun mener at de må bruke hele helga om de skal besøke faren, pga av reisevei på en time? Det er jo bare tull. Det går fint an å sette av 4-5 timer til tur/retur og besøk, dersom de har lyst til det. De har jo allerede masse aktiviteter i helgene som de har tid og ork til, så da er det jo prioritering. Har de lyst til å bruke søndag om tre uker til å dra i skogen med vennefamilier, eller skal de sette av akkurat den søndagen til bestefarbesøk?

Når det er sagt - jeg skjønner at bestefar er en dust som bryr seg mer om seg selv enn familien. Men en times reisevei er ikke et hinder.

Anonymkode: 2b9d6...46a

• Liker 4
Gjest GiftMann38
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du har fullbooka helger, så har jo sikkert han også fullbooka helger. Når dere er bundet på hender og føtter begge to så må det jo gå som det går. Det er jo ikke noe mer hans skyld enn din.

Men om du avhengig av dette ikke trives i din fars selskap så er det jo noe annet. Da må du selvsagt kutte han ut.

Anonymkode: 0721f...189

Hvilken verden lever du i hvor det er den mest naturlige ting i verden å kutte ut nærmeste familie?

Skrevet
2 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Hvilken verden lever du i hvor det er den mest naturlige ting i verden å kutte ut nærmeste familie?

Vedkommende var nok ironisk 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du prioriterer ikke han heller da. Hvor vanskelig er det å sette av en dag nå å da for å besøke din egen far? Det er da like langt for han å komme til dere, å en time er da virkelig ikke langt. 

Virker som at du ønsker å straffe han. Hvorfor er du nødt til å kutte kontakten bare fordi han har sitt liv og du ikke gjør en innsats for å tilrettelegge ved å dra til han en dag? 

Vi har vært der flere ganger tenk. Han har aldri spurt oss om å komme på besøk til han. Ikke en eneste gang siden samværet sluttet når jeg var mindre, frem til barnet vårt kom og heller ikke etter ;) jeg har faktisk prøvd det har ikke han.

Anonymkode: 7ed3b...c81

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...