Gå til innhold

NKI, privatist


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye får man ut av å studere på NKI? Vurderer helsesekretær, men tenker man like gjerne kan ta det som privatist? Lese seg opp selv og ta eksamen? Har tatt emner på høgskolen og også VGs før som privatist og det har gått fint.. 

Anonymkode: 3bfd5...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kurset er ikke verdt noenting! Kan du ta det på voksenopplæringen? Det har jeg gjort, blitt autorisert helsesekretær. Ikke fått meg jobb dessverre til tross for toppkarakterer og lang arberf fra yrkeslivet.

Anonymkode: 483e3...0ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er klar over at kurset i seg selv ikke er verdt noe. Men kurset er vel en forberedelse til eksamen? 

Kan jeg spørre hvor du bor? Jeg bor i Akershus og snakket med Lena's helsepersonell som sier det er stor etterspørsel etter yrke...

Anonymkode: 3bfd5...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok studiekompetansefagene som privatist med NKI-kurs. Det var nok til hjelp i de mer krevende fagene som matematikk, norsk og naturfag.Men rene lesefag som nyere historie meldte jeg meg kun opp som privatist i og leste til på egenhånd.

Har også tatt apotektekniker som privatist (uten NKI) og det gikk greit. Hvis du synes fagene er greit overkommelige er ikke slike kurs som NKI nødvendige. Men de er til stor hjelp hvis man føler man trenger mer.

Når det gjelder helsesekretær så vær obs på at du må avlegge en tverrfaglig eksamen  der du skal kunne utøve endel praktiske øvelser. Dette kan bli en utfordring om man ikke har hatt praksis. Jeg ville derfor prøvd å skaffe meg praksisplass ved et legekontor hvis jeg var deg. Du kan også kontakte voksenopplæringen i kommunen og høre om de tilbyr helsesekretærutdanning. Lykke til!

Anonymkode: cdcd2...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg tok studiekompetansefagene som privatist med NKI-kurs. Det var nok til hjelp i de mer krevende fagene som matematikk, norsk og naturfag.Men rene lesefag som nyere historie meldte jeg meg kun opp som privatist i og leste til på egenhånd.

Har også tatt apotektekniker som privatist (uten NKI) og det gikk greit. Hvis du synes fagene er greit overkommelige er ikke slike kurs som NKI nødvendige. Men de er til stor hjelp hvis man føler man trenger mer.

Når det gjelder helsesekretær så vær obs på at du må avlegge en tverrfaglig eksamen  der du skal kunne utøve endel praktiske øvelser. Dette kan bli en utfordring om man ikke har hatt praksis. Jeg ville derfor prøvd å skaffe meg praksisplass ved et legekontor hvis jeg var deg. Du kan også kontakte voksenopplæringen i kommunen og høre om de tilbyr helsesekretærutdanning. Lykke til!

Anonymkode: cdcd2...d65

Ts 

Takk for svar! Det høres lovende ut ☺️ jeg skal ta skiftestue på folkeuniversitetet hvor det er ulike prøver. Kan de fleste fra før av, men greit med en oppfriskning også. 

Anonymkode: 3bfd5...5b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2018 den 19.07, AnonymBruker skrev:
 

Nei jeg er klar over at kurset i seg selv ikke er verdt noe. Men kurset er vel en forberedelse til eksamen? 

Kan jeg spørre hvor du bor? Jeg bor i Akershus og snakket med Lena's helsepersonell som sier det er stor etterspørsel etter yrke...

Anonymkode: 3bfd5...5b7

Bor på Jessheim. Tatt voksenopplæringen ved v/ Jessheim VGs.

Anonymkode: 483e3...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...