AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #1 Skrevet 21. oktober 2018 IKKE fis stinkbomber på bussen!! IKKE snakk i telefonen på bussen!! IKKE snakk høyt med hverandre!! IKKE ha for høy musikk på!! IKKE ta opp plass med sekken eller posen din!! IKKE spis mat som har sterk lukt!! IKKE plukk dere i øret og tørk det på setet!! IKKE driv på med mobilen med lyd på!! IKKE ignorer den uoppdragne ungen din!! Er dette SÅ mye å be om?! Kan dere vennligst slutte?! Vis hensyn neste gang du skal ta bussen!!!!! Anonymkode: 501f6...86b 21
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #2 Skrevet 21. oktober 2018 Tror der beste for deg i fremtiden vil være følgende: Ta taxi Sykle Kjør egen bil Ta beina fatt Du fremstår som en glede å ha med på fest, jobbe sammen med eller å bo sammen med. Anonymkode: 7ef9e...71e 17
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #3 Skrevet 21. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tror der beste for deg i fremtiden vil være følgende: Ta taxi Sykle Kjør egen bil Ta beina fatt Du fremstår som en glede å ha med på fest, jobbe sammen med eller å bo sammen med. Anonymkode: 7ef9e...71e Det hun nevner er vanlig folkeskikk! Anonymkode: 1a817...4c5 23
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #4 Skrevet 21. oktober 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Det hun nevner er vanlig folkeskikk! Anonymkode: 1a817...4c5 Åh? Hvis du har med deg en sekk, hvordan kan du unngå at den tar plass? Hvorfor skal man ikke kunne prate i telefonen på bussen? Anonymkode: e3741...4de 1
Gjest HanenIFlokken Skrevet 21. oktober 2018 #5 Skrevet 21. oktober 2018 Hvorfor skal man ikke kunne slippe en smyger på bussen?
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #6 Skrevet 21. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Åh? Hvis du har med deg en sekk, hvordan kan du unngå at den tar plass? Hvorfor skal man ikke kunne prate i telefonen på bussen? Anonymkode: e3741...4de Jeg tar den selvfølgelig på fanget. Lar du din få eget sete om mange må stå? Anonymkode: 1a817...4c5 12
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #7 Skrevet 21. oktober 2018 6 minutter siden, HanenIFlokken skrev: Hvorfor skal man ikke kunne slippe en smyger på bussen? Hva tror du? Anonymkode: 2656f...2b9 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #8 Skrevet 21. oktober 2018 Det samme gjelder på T-Banen. Og IKKE HA BEINA PÅ SETE! Anonymkode: 2656f...2b9 8
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #9 Skrevet 21. oktober 2018 IKKE DULT HARD BORTI SIDEMANNEN NÅR DU DEMONSTRATIVT PRESSER DEG INN I SETE I MIDTEN! PRØV Å SITT LITT ROLIG! IKKE PUST FOLK OPP I ANSIKTET! Anonymkode: 2656f...2b9 4
Gjest Solsmil Skrevet 21. oktober 2018 #10 Skrevet 21. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror der beste for deg i fremtiden vil være følgende: Ta taxi Sykle Kjør egen bil Ta beina fatt Du fremstår som en glede å ha med på fest, jobbe sammen med eller å bo sammen med. Anonymkode: 7ef9e...71e Enig i dette. Reiser man kollektivt, må man tåle at det er andre mennesker der. Noen av punktene var jeg forsåvidt enig i, men normale ting som å snakke i telefonen eller med hverandre er faktisk helt Ok. Og har man feks en sekk og flere poser, så er det ikke til å unngå at de tar litt plass.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #11 Skrevet 21. oktober 2018 Ikke treng deg inn på bussen før de som skal av har kommet seg ut, og Ikke ha bena på setet. Pass også på at ungene ikke har sin ben på setene. Disse punktene burde være innlysende for alle, og det er skremmende å se hvor mange som faktisk ikke tenker på det. Hvis du har sekk på setet så tar du den i fanget eller på gulvet hvis noen trenger sitteplass, og gi fra deg plassen din hvis du ser at noen andre har behov for den (krykker, høygravid, ser gammel og skrøpelig ut osv) Disse punktene burde også være greie å forholde seg til, men siden de fleste nå sitter med nesa i en mobil så får de nok ikke med seg alt som skjer rundt dem, så her går det an å ta litt ansvar selv. Jeg har aldri opplevd at noen ikke har flyttet sekken sin hvis jeg har villet sitte der. Jeg har også et par ganger spurt pent om noen kunne være så snill å gi meg en sitteplass da jeg tidvis får store smerter i et kne, og da har det vært flere stykker som spretter opp med en gang. Mange er nok litt tankeløse, men de fleste er ålreite mennesker likevel Anonymkode: 47482...e69 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #12 Skrevet 21. oktober 2018 22 minutter siden, Solsmil skrev: Enig i dette. Reiser man kollektivt, må man tåle at det er andre mennesker der. Noen av punktene var jeg forsåvidt enig i, men normale ting som å snakke i telefonen eller med hverandre er faktisk helt Ok. Og har man feks en sekk og flere poser, så er det ikke til å unngå at de tar litt plass. Haha du er sikkert ikke en busser! Pose kan man ta mellom bena og sekken på fanget. Om personen har mer så er det forståelig. Er ikke greit når man har 5 ungdommer bak seg som skriker, snakker høyt ig ler høyt. Er ikke kjekt å høre dritt snakket demmes, mobbing bak andre sin rygg, hvor kult det er å røyke osv. Heller ikke kjekt når en dame sitter i mobiltelefonen og snakker så høyt at absolutt ALLE i bussen kan høre samtalen hennes! Anonymkode: 501f6...86b 7
Hattivatti Skrevet 21. oktober 2018 #13 Skrevet 21. oktober 2018 Hvorfor kan jeg ikke snakke i telefonen på bussen? 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #14 Skrevet 21. oktober 2018 17 minutter siden, Ryuk skrev: Hvorfor kan jeg ikke snakke i telefonen på bussen? Du kan snakke, men ikke så høyt at andre får vondt i ørene. folkeskikk kalles det. Anonymkode: 2656f...2b9 6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #15 Skrevet 21. oktober 2018 Jeg satt en gang på t-banen da en dame på plassen på skrå bak meg dro opp en hel nygrillet kylling og begynte å spise på den. En annen gang sto jeg i trengsel på t-banen da en mann nøys meg rett i ansiktet. 😫 Anonymkode: 9d77f...7eb 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #16 Skrevet 21. oktober 2018 Folk som hyler i telefonen på alle slags språk er en bagatell Anonymkode: 9d77f...7eb
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #17 Skrevet 21. oktober 2018 HOLD DERE FOR MUNN NÅR DERE HOSTER ELLER NYSER, SAMT GJESPER! Anonymkode: 2656f...2b9 4
NewInTown Skrevet 21. oktober 2018 #18 Skrevet 21. oktober 2018 Er ingen grinebiter, men er faktisk litt enig. Sjokkerende hvor jævlig atferd noen mennesker kan vise på offentlige steder som f.eks. en buss. Å drive å presse seg INN på bussen før den som skal gått av har kommet seg av er et eksempel. Ikke si hei til sjåføren. Laste inn billetten på appen først ETTER bussen er ankommet, slik at alle må vente, inkludert sjåføren som er på et stramt tidsskjema. Kaste søppel rundt omkring i bussen, slik at flasker og søppel flyter. Føtter i setene og sekker/vesker i sidesetet slik at de stående må forbli stående. Det burde ikke være så vanskelig av voksne mennesker å vise litt hensyn og folkeskikk. 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #19 Skrevet 21. oktober 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Åh? Hvis du har med deg en sekk, hvordan kan du unngå at den tar plass? Hvorfor skal man ikke kunne prate i telefonen på bussen? Anonymkode: e3741...4de Man har da sekken på fanget! Evt setter man den på gulvet mellom beina sine. Du kan snakke i telefon i vanlig toneleie, men gauling inn i telefon er ikke akseptabelt (og i hvert fall ikke ha på høyttaler!) Anonymkode: d7c4b...7e1 4
The Kitten Skrevet 21. oktober 2018 #20 Skrevet 21. oktober 2018 Noen ganger må man faktisk ta en telefon selv om man sitter på bussen... Men jeg har opplevd at en dame hadde med laptopen sin og skypet med en eller annen. Med full lyd, ingen headset. Det var kanskje litt unødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå