Gå til innhold

Hvem tok initiativet til frieri?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var det du eller partner? Og er du kvinne eller mann? :) 

visste dere at partner ønsket å gifte seg? Eller hoppet dere bare uti det? 

Anonymkode: 93c82...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kvinne, og det var min partner som tok initiativet til å fri. Han var nok veldig klar over at jeg ønsket å gifte meg, og vi var sammen i fire år før han stilte spørsmålet 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg. Er kvinne. Hadde nesten planlagt hele bryllupet, men «manglet»

frieriet. Var ikke mer romantisk at jeg spurte om vi ikke like greit kunne forlove oss når vi egentlig bare manglet dato for selve bryllupet. 

Gifter oss over nytt år, 9mnd etter «frieriet»

Anonymkode: 49a1c...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, dame spurte "kan vi ikke like godt gifte oss?" Han så litt overrasket ut, og sa litt nølende at det kanskje var for tidlig? Så ble det ikke mer snakk om det, før han dagen etter sa " jeg har tenkt på det, så ja, vi gifter oss". Og sånn ble det. Ikke særlig romantisk, men bryllupet ble da 😄

Anonymkode: a4fc8...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det ikke vært et «frieri» enda, men jeg, dame, har snakket om det i et halvt år snart. Jeg er klar, han er ikke der akkurat nå. Og det blir nok jeg som «spør» når den tid kommer. 

Anonymkode: 845ef...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min som spurte. Jeg ville ikke flytte til utlandet pga en kjæreste, trengte vite at det er seriøs og for livet.

Anonymkode: 579bb...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker ikke hvem av oss som nevnte det først, men vi snakket en stund om hvorvidt vi skulle gifte oss. Og så gjorde vi det.  Å fri er en totalt avlegs og tåpelig handling i dagens samfunn. Det er for meg helt utrolig at kvinner ønsker å bli fridd til, det gir meg kun assosiasjoner til en tid hvor det for kvinner var svært viktig å bli gift, mens de var helt avhengige av at en mann fridde til dem.... 

Anonymkode: 1282d...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa at han ville ha barn snart og ønsket at vi begynte å snakke om det. Jeg sa at jeg ville gifte meg først, var ikke interessert i å få barn før vi var gift. Vi hadde da vært sammen i 4 år. 

Så svarte han bare «jammen da gifter vi oss, da» og 7 mnd senere stod bryllupet 😂

Anonymkode: 78bfa...999

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...