Husholdning1 Skrevet 22. oktober 2018 #41 Skrevet 22. oktober 2018 4 timer siden, WCKD skrev: Toyota er ikke den beste asiatiske engang, så jeg forstår ikke hvorfor du bruker dem som gullstandard. Og hva legger du i kvalitet? Når jeg kjøper ny bil så skal jeg ikke ha den i 15-20 år slik som tidligere. Jeg skal maksimalt ha den til garantien utløper, som er 5/7 år. Toyota er gode. Og de er store. Hva du eller jeg skal ha er lite relevant.
WCKD Skrevet 23. oktober 2018 #42 Skrevet 23. oktober 2018 19 timer siden, Husholdning1 skrev: Toyota er gode. Og de er store. Hva du eller jeg skal ha er lite relevant. Kia er bedre. De er gullstandarden per i dag.
Husholdning1 Skrevet 24. oktober 2018 #43 Skrevet 24. oktober 2018 13 timer siden, WCKD skrev: Kia er bedre. De er gullstandarden per i dag. I realiteten ikke.
-jk- Skrevet 24. oktober 2018 #44 Skrevet 24. oktober 2018 Å kjøpe ny bil og selge igjen etter 1-3år er selve oppskriften på dyrt biljhold. Jeg kjøper nye biler selv, men beholder de i 8-10 år. Da er verditapet lett å beregne, ta nybilpris og gang med 0,9, del deretter på antall år man har jatt bilen. For en bil til 300k som beholdes i 9 år blir det 30,000,- pr' år eller 2500,-pr. måned. Det er da helt ok for å kjøre en ny og sikker bil. Gamle vrak holder jeg meg langt unna, de er en sikkerhetsmessig katastrofe på veien sammenlignet med nyere biler. Greit å måtte ta den risikoen om man absolutt ikke har råd til noe bedre, men med ok økonomi er en noenlunde sikker bil ganske høyt på prioriteringslista mi ihvertfall. Kjipt å ende opp som invalid etter at en tulling kommer over i feil kjørefelt og frontkolliderer med deg bare fordi man ville spare noen kroner på å kjøre et gammelt vrak.
WCKD Skrevet 24. oktober 2018 #45 Skrevet 24. oktober 2018 3 timer siden, Husholdning1 skrev: I realiteten ikke. Nei, du forholder deg jo ikke til statistikk, du forholder deg til ditt eget hode 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå