Tiger1974 Skrevet 20. oktober 2018 #1 Del Skrevet 20. oktober 2018 Dersom jeg i dag kjøper en helt ny vanlig bil til 300.000,- fra bilforretningen - hva kan jeg regne med å få for den hvis jeg selger den igjen om 1 år? 🚘 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #2 Del Skrevet 20. oktober 2018 200.000 kanskje. Anonymkode: dfdc3...c99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiger1974 Skrevet 20. oktober 2018 Forfatter #3 Del Skrevet 20. oktober 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: 200.000 kanskje. Anonymkode: dfdc3...c99 Ja helt vannvittig, som jeg tenkte. Da lønner det seg sikkert å kjøpe en billig bruktbil og ha den lengst mulig😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duftavsommerregn Skrevet 20. oktober 2018 #4 Del Skrevet 20. oktober 2018 Verditapet på ny bil er helt ekstremt! Noen merker er bedre en andre men dette er rene skjære tapet uansett. Det er aldri en investering, bare tap tap tap. Hvor mye avhenger som sagt av merke.utstyr og vedlikehold. Men tapet er stort uansett. Ja det å kjøpe en bruktbil kan være lønnsomt, men det betinger at du har heldig og ikke minst kritisk til hva du da kjøper. For å kjøpe brukt, ikke kunne skru selv er ren risiko. For verkstedbesøk er også ekstremt dyrt! Så her er det faktisk ikke noe fasit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #5 Del Skrevet 20. oktober 2018 6 minutter siden, Tiger1974 skrev: Ja helt vannvittig, som jeg tenkte. Da lønner det seg sikkert å kjøpe en billig bruktbil og ha den lengst mulig😊 Jeg kjøpte bruktbil for 50.000 for 6 år siden, er fulgt opp og velholdt, ble taksert til 38.000 forrige uke, så ja, anbefaler ikke nybil. Anonymkode: dfdc3...c99 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duftavsommerregn Skrevet 20. oktober 2018 #6 Del Skrevet 20. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøpte bruktbil for 50.000 for 6 år siden, er fulgt opp og velholdt, ble taksert til 38.000 forrige uke, så ja, anbefaler ikke nybil. Kjøpe brukt, se etter at alt vedlikehold er gjennomført og gjerne en eier! Så håpe på at ting går bra er vel det som "lønner" seg ja, altså i den forstand at det økonomiske tapet minimeres. Dyrt er det uansett, og økonomisk er det helt på trynet bare å eie en bil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 20. oktober 2018 #7 Del Skrevet 20. oktober 2018 Kjøp elbil! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiger1974 Skrevet 20. oktober 2018 Forfatter #8 Del Skrevet 20. oktober 2018 52 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Kjøpe brukt, se etter at alt vedlikehold er gjennomført og gjerne en eier! Så håpe på at ting går bra er vel det som "lønner" seg ja, altså i den forstand at det økonomiske tapet minimeres. Dyrt er det uansett, og økonomisk er det helt på trynet bare å eie en bil. Ja, og det er sikkert derfor jeg aldri har eid en bil og aldri kommer til å gjøre det heller. Har alltid bodd sentralt og har ikke barn - har alltid bare gått, syklet og brukt kollektiv transport samt at jeg alltid blir hentet i bil til spesielle ting jeg skal😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #9 Del Skrevet 20. oktober 2018 1 minutt siden, Tiger1974 skrev: Ja, og det er sikkert derfor jeg aldri har eid en bil og aldri kommer til å gjøre det heller. Har alltid bodd sentralt og har ikke barn - har alltid bare gått, syklet og brukt kollektiv transport samt at jeg alltid blir hentet i bil til spesielle ting jeg skal😊 Heldig du, det går ikke her jeg bor, går buss innover til byen kl 7 og hjem 15.30, ingenting i helger. Anonymkode: dfdc3...c99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 20. oktober 2018 #10 Del Skrevet 20. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøpte bruktbil for 50.000 for 6 år siden, er fulgt opp og velholdt, ble taksert til 38.000 forrige uke, så ja, anbefaler ikke nybil. Anonymkode: dfdc3...c99 Men så er det noe dritt å kjøre rundt i biler som er verdt 50'000 og da... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #11 Del Skrevet 20. oktober 2018 Akkurat nå, WCKD skrev: Men så er det noe dritt å kjøre rundt i biler som er verdt 50'000 og da... Hvorfor mener du det? Anonymkode: dfdc3...c99 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiger1974 Skrevet 20. oktober 2018 Forfatter #12 Del Skrevet 20. oktober 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heldig du, det går ikke her jeg bor, går buss innover til byen kl 7 og hjem 15.30, ingenting i helger. Anonymkode: dfdc3...c99 Ja, jeg er kjempeheldig. Aner ikke hvor mye jeg har spart på å ikke hatt bil jeg... men har jo brukt pengene på andre ting da. Huff da, det var et meget dårlig tilbud. Ja, det var dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 21. oktober 2018 #13 Del Skrevet 21. oktober 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor mener du det? Anonymkode: dfdc3...c99 Fordi de er gjerne gamle og slitne, og man må forvente endel reparasjoner. Det er mye mer behagelig å kjøre rundt i en (nesten) ny bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 21. oktober 2018 #14 Del Skrevet 21. oktober 2018 2 timer siden, WCKD skrev: Fordi de er gjerne gamle og slitne, og man må forvente endel reparasjoner. Det er mye mer behagelig å kjøre rundt i en (nesten) ny bil. Hvis man kjøper europeisk lavkvalitet så. Kjøper man en ok behandlet Toyota eller lignende så slipper man som oftest billig unna. Men ny bil er selvsagt langt mer behagelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 21. oktober 2018 #15 Del Skrevet 21. oktober 2018 4 minutter siden, Husholdning1 skrev: Hvis man kjøper europeisk lavkvalitet så. Kjøper man en ok behandlet Toyota eller lignende så slipper man som oftest billig unna. Men ny bil er selvsagt langt mer behagelig. En gammel Toyota er fortsatt gammel. Og kvalitetsfølelsen i en Toyota er aldri det samme som i en europeisk bil. Om du vil snakke Lexus, Infiniti, Acura eller de dyre Kia’ene de har i Asia og USA er jeg dog helt enig, men de ligger i prissjiktet til tysk premium. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #16 Del Skrevet 21. oktober 2018 2 timer siden, WCKD skrev: Fordi de er gjerne gamle og slitne, og man må forvente endel reparasjoner. Det er mye mer behagelig å kjøre rundt i en (nesten) ny bil. Jeg fikk en helt fin bil som ikke har trengt store reparasjoner, for meg er den perfekt, ikke sliten og ikke for gammel. Anonymkode: dfdc3...c99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 21. oktober 2018 #17 Del Skrevet 21. oktober 2018 18 minutter siden, WCKD skrev: En gammel Toyota er fortsatt gammel. Og kvalitetsfølelsen i en Toyota er aldri det samme som i en europeisk bil. Om du vil snakke Lexus, Infiniti, Acura eller de dyre Kia’ene de har i Asia og USA er jeg dog helt enig, men de ligger i prissjiktet til tysk premium. Em gammel Toyota er fortsatt av bedre kvalitet enn en ny VW, Audi eller Mercedes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 21. oktober 2018 #18 Del Skrevet 21. oktober 2018 1 time siden, Husholdning1 skrev: Em gammel Toyota er fortsatt av bedre kvalitet enn en ny VW, Audi eller Mercedes. Og en tulling er fortsatt en tulling uansett om han er gammal eller ung. Min skyld som glemmer at du ikke er til å diskutere med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 21. oktober 2018 #19 Del Skrevet 21. oktober 2018 21 minutter siden, WCKD skrev: Og en tulling er fortsatt en tulling uansett om han er gammal eller ung. Min skyld som glemmer at du ikke er til å diskutere med. Å diskutere dette er i bunn og grunn bare tøv. Enhver som har har noen år bak seg i bilbransjen har sett dette med egne øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 21. oktober 2018 #20 Del Skrevet 21. oktober 2018 45 minutter siden, Husholdning1 skrev: Å diskutere dette er i bunn og grunn bare tøv. Enhver som har har noen år bak seg i bilbransjen har sett dette med egne øyne. Problemet er bare at de årene sluttet for 15 siden, men det vet jo ikke du som kjører så gamle biler. Vel, du vil jo oppdage det om et par år 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå