Gå til innhold

17 og 22 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er derea tanker om en 22-åring som dater ei på 17?

Anonymkode: 3b100...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Hva er derea tanker om en 22-åring som dater ei på 17?

Anonymkode: 3b100...432

DERES*

Anonymkode: 3b100...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hva er derea tanker om en 22-åring som dater ei på 17?

Anonymkode: 3b100...432

Ser ikke noe galt i det,hun er over seksuellavalder

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
2 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Dattera mi er 16 å dater en på 21.

Anonymkode: b8f65...2da

Han kjøper garantert ikke alkohol til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Vanlig fyr skrev:
 

Forskjellen er for stor. En 17 åring er en litt eldre ungdomsskoleelev mens 22 åringen er voksen. 

Enig

Anonymkode: 3b057...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem års aldersforskjell er ikke nødvendigvis galt. Dette tilfellet er derimot etter min mening motbydelig, her burde 22-åringen være den fornuftige og vite bedre. Hun er fortsatt et barn mens han er «voksen». I slike situasjoner får jeg alltid inntrykk av at den eldste mangler noe oppi topplokket siden de synes å være på det samme mentale nivået som den yngste. 

Oppsummert sier jeg æsj og nei til problemstillingen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent som det paret som var på Luksusfellen denne uka. De møttes da jenta var 16 og han var 23. Hva ser egentlig en voksen mann på 23 i et barn på 16? De ble sammen og hun ble på tjukka med en gang og fikk en unge. Da programmet ble laget, var hun 20, og de sa hun hadde et barn på "snart 4 år". Det regnestykket går ikke helt opp, siden man er gravid i trekvart år, men jeg regner med at ungen i virkeligheten er nærmere 3 enn 4 da.

Uansett synes jeg det er ekkelt med voksne mannfolk som går etter så mye yngre jenter, jenter som ikke har rukket å bli myndige engang.

Anonymkode: 34992...ea3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke voksen i hodet før jeg ble 27. Jeg hadde I utgangspunktet ganske like tanker som 17 som 27. 17/22 er ikke noe krise, men strikken er dratt langt. Det kommer veldig an på hvordan individene faktisk er. Det er jo stor forskjell på folk. 

Anonymkode: 0f8b4...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen ble sammen da jeg var 16 og han 20. Jeg var nok moden og "kjedelig" i forhold til andre eller dagens 17åringer. Har alltid fungert bra for oss. 

Anonymkode: 7db73...56f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Vanlig fyr skrev:

Forskjellen er for stor. En 17 åring er en litt eldre ungdomsskoleelev mens 22 åringen er voksen. 

Den ene er voksen i juridisk forstand, ingen av de er det i mental forstand. Det mener jeg dønn seriøst. Rent mentalt kan den 17 årige være mer voksen enn 22 åringen. Så i så ung alder? Betyr niks og nada.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble ikke voksen i hodet før jeg ble 27

Samme her, ble heller ikke voksen før jeg var 25 år gammel, da ble kona gravid og det bare slo ned som et lyn. All oppdragelse jeg hadde, alt det mine foreldre hadde lært meg trådde da inn. Jeg måtte da ta ansvar for en familie, da ble jeg veldig fort voksen. Før dette var det bare tull og mye barnsligheter, og den begivenheten gjorde meg voksen og til en mann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke noen på 20+ skal date noen som er mindreårige

Anonymkode: 5bd6d...978

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/20/2018 at 4:05 PM, Nappetass1 said:

Oppsummert sier jeg æsj og nei til problemstillingen. 

Oppsummert så sier jeg æsj til ditt svar. Synes faktisk helt seriøst at måten du omtaler disse ukjente folkene på minner mere om ei som har et behov for å stemple gutten/mannen som overgriper.

Anonymkode: bd792...89c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.10.2018 den 15.53, Vanlig fyr skrev:
 

Forskjellen er for stor. En 17 åring er en litt eldre ungdomsskoleelev mens 22 åringen er voksen. 

Ungdomsskoleelev? Du mener vel en elev på videregående. 22-åringen er høyst sannsynlig student. 

Anonymkode: a1149...b44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vel ikke sjans på jenter på sin egen alder, stakkar. Så da går han etter et mer lettvint offer. 

Anonymkode: 18acf...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/20/2018 at 3:56 PM, AnonymBruker said:
 

Dattera mi er 16 å dater en på 21.

Anonymkode: b8f65...2da

But... why?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent aldermessig syns jeg ikke er så stort problem. Særlig hvis det ikke er lenge igjen til hun blir 18 og offentlig myndig. Er ikke uvanlig med litt aldersforskjell i de aldrene. Eksempelvis blir også 19 og 25 i de samme baner.

MEN, problematiske er heller modenhet og mental tilstand som nevnt. For yngste er nok ikke ting fortsatt helt seriøst og ser mest på spenningen, mens eldste bør være fornuftig og moden nok til å vite hva som skjer. Skjønt, finnes også unntak, hvis eldste aldri har hatt kjæreste før og ikke vil la sjansen gå fra seg når den først har kommet.

Egen erfaring under. La i spoiler for å gjøre innlegget mindre.

Jeg var sånn type når jeg fikk min første kjæreste. Jeg var 21, uerfaren og misunnelig i vennekretsen som klarte å finne seg noen. Møtte henne via nettet, hun var noen måneder fra å bli 17. Bodde også stykke unna men stoppet ikke oss når følelsene blomstret opp. Visste egentlig det var noe dødfødt og ikke noe langvarig, men som nevnt i avsnittet over ignorerer man sånne ting bare for å oppleve kjærlighet og med stolthet si "Jeg har en kjæreste!

😄 ". Det gikk jo som det gikk, avstandsforholdet fungerte bare ett år ettersom jeg oppdaget hvor forskjellige vi var. Var selvsagt ikke lett å slå opp, men måtte gjøres, for begges beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...