Gå til innhold

Når gir du påskeegg?

Fremhevede innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg mener at påskeegg skal deles ut første påskedag. Punktum. (Det er vel derfor påskemorgen slukker sorgen? :wink: )

Men dette har sklidd ut noe skikkelig, det er påskeegg hele påska, egg fra onkler og tanter og besteforeldre og fanden manns oldemor.

Her i huset har vi skattejakt etter påskeeggene påskemorgen. Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Når jeg var liten fikk jeg påskeegget mitt på kvelden påskeaften. Nå er jeg stor og får ikke påskeegg lenger :grine:

Men skattejakt hørtes artig ut!

Skrevet

husker ikke helt jeg, men enten påskeaften eller påskemorgen. IKKE hele uka.

Gjest Violetta
Skrevet

Påskeaften er i hvert fall tradisjon hos oss.

Den utenlandske formen med leting etter påskeegg som påskeharen har gjemt liker jeg ikke så godt, det kommer litt på linje med feiring av Halloween og Valentine`s day.

Skrevet

Vår tradisjon er å gi påskeegg på påskeaften når barnetv begynner. Det fikk jeg alltid som liten jente, så jeg synes det er mer naturlig å gi påskeegg på påskeaften enn 1 påskedag. For det er jo påskeaften som er den store dagen :)

I år så tenkte jeg at vi skulle gjemme påskeeggene, så skal vi leite etter dem.

Skrevet

Vi fikk alltid påskemorgen, ja. Men nå er vi to voksne som spiser fra påskeegg hele påsken... :oops:

Skrevet

Jeg for min del synes man kan gi bort påskeegg når man vil og til hvem man vil. :)

Skrevet

Sambo fikk sitt allerede på lørdag. Jeg klarte ikke mere mas.. Men nå er det tomt også, så nå kan han angre. :ler:

Gjest Embla s
Skrevet

Påskeegg skal ligge på hodeputen påskemorgen (påskeharen er der med det om natten.) :)

Skrevet

Jeg har kjøpt to gummibåter og malt dem gule. Det perfekte egg! :sjarmor:

Skrevet

Får ikke påskeegg lenger jeg..... :cry:

Gjest Madeline
Skrevet

Her i huset får ungene påskeegget på påskeaften. Det synet jeg er mest naturlig.

Skrevet

vi fikk påskleaften, på morgenen.. Da var det lappejakt, dvs gå fra lapp til lapp for å finne ut hvor egget kunne ligge.. (F.eks bak do i tredje, bak do lå det lapp, i kjøleskapet osv. )

Skrevet

vi har som tradisjon å gi påskeegg på påskeaften.

da må alle ungene, dvs mine to barn,og søsteren min og jeg :-) ut på påskeegg jakt.

Veldig koselig :-)

God påske til dere alle

Skrevet

Påskeaften her også. Påskeharen er innom og legger egget en lur plass, heldigvis pleier den å legge et kart på stuebordet også....

Men i år er ungen nesten 15 så jeg tror nok bare egget ligget på stuebordet når påskeaften er der.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg pleide å få det på påskeaften.

Skrevet

Vi har alltid pleid å få påskeegget på påskeaften. Da var det skattejakt etter frokost!!!

:danse: Det er så koslig med påskeegg!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...