AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #1 Skrevet 19. oktober 2018 Jeg er dritt lei av å høre om det kroppspresset vi ser på sosiale medier osv. Jeg mener at kroppspress er noe du selv skaper. Jeg selv er ungdom og leser blogger, følger folk på insta men jeg tenker sjelden, hun er pen, jeg er stygg? Skjønner ikke hvorfor folk skal skylde på bloggere for at andre føler seg dårlig. Hvorfor er det greit at blandt annet Ulrikke Falck har lagt ut bilder og videoer av kroppen hennes, mens andre som er tynne ikke skal få gjøre det samme? Det gir faktisk ikke mening. Kan ikke vi ta ansvar for oss selv og unfollowe folk som får oss til å føle oss dårlig. Jeg er selvfølgelig imot at folk reklamerer for plastiske operasjone, MEN la folk få innrømme at de har tatt operasjoner/fillers eller fikset på seg selv. Det blir jo sett på som feil uansett. Om en blogger legger ut bilder av seg selv uten å ha sagt at hun har tatt plastiske operasjoner, klikker folk for at hun skaper et unaturlig bilde av hvordan man «skal» se ut. Noe som er forståelig, men når noen legger ut at de har tatt operasjoner så blir det sett på som at de syns at andre skal gjøre det samme. Jeg er dritt lei av dette. Hva mener dere? Anonymkode: 44d24...160 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #2 Skrevet 19. oktober 2018 Jeg synes det er et vannvittig fokus på kropp som medfører store belastninger spesielt på unge. Unge får spiseforstyrrelser, dårlige selvfølelse, depresjoner og psykiske problemer. Det skapes et press hvor naturlige kropper ikke er bra nok og må fikses på. Modeller på plakater fikses først kirurgisk og så digitalt og skaper et ideal som svært få kan leve opp til. Anonymkode: 68d43...351 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #3 Skrevet 19. oktober 2018 Jeg er enig. Det er det ultimate i-landsproblem. Og det er noe de fleste vokser ut av. Fokuset i ungdomsårene er ikke det man har resten av livet. Jeg er ung nok til å ha vokst opp med sosiale medier og det er klart det er mye som var stressende da jeg var 17, men så blir man voksen. Noen sliter likevel, men det ville de gjort uansett. Anonymkode: 1b059...83d
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #4 Skrevet 19. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er et vannvittig fokus på kropp som medfører store belastninger spesielt på unge. Unge får spiseforstyrrelser, dårlige selvfølelse, depresjoner og psykiske problemer. Det skapes et press hvor naturlige kropper ikke er bra nok og må fikses på. Modeller på plakater fikses først kirurgisk og så digitalt og skaper et ideal som svært få kan leve opp til. Anonymkode: 68d43...351 Jeg synes det er et alvorlig problem at noen utvikler spiseforstyrrelser eller depresjon pga andre mennesker man ser i sosiale medier. Jeg må nesten lene meg til å si at jeg ikke helt forstår hvordan det kan gå så langt. Anonymkode: e32c1...268 1
Minitroll Skrevet 20. oktober 2018 #5 Skrevet 20. oktober 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er dritt lei av å høre om det kroppspresset vi ser på sosiale medier osv. Jeg mener at kroppspress er noe du selv skaper. Jeg selv er ungdom og leser blogger, følger folk på insta men jeg tenker sjelden, hun er pen, jeg er stygg? Skjønner ikke hvorfor folk skal skylde på bloggere for at andre føler seg dårlig. Hvorfor er det greit at blandt annet Ulrikke Falck har lagt ut bilder og videoer av kroppen hennes, mens andre som er tynne ikke skal få gjøre det samme? Det gir faktisk ikke mening. Kan ikke vi ta ansvar for oss selv og unfollowe folk som får oss til å føle oss dårlig. Jeg er selvfølgelig imot at folk reklamerer for plastiske operasjone, MEN la folk få innrømme at de har tatt operasjoner/fillers eller fikset på seg selv. Det blir jo sett på som feil uansett. Om en blogger legger ut bilder av seg selv uten å ha sagt at hun har tatt plastiske operasjoner, klikker folk for at hun skaper et unaturlig bilde av hvordan man «skal» se ut. Noe som er forståelig, men når noen legger ut at de har tatt operasjoner så blir det sett på som at de syns at andre skal gjøre det samme. Jeg er dritt lei av dette. Hva mener dere? Anonymkode: 44d24...160 Jeg er også lei av at det enorme behovet folk har for å diskutere kroppspress i dag. Et visst press vil det alltid være og det har også alltid eksistert. Du kunne levd uten tv og internett, men alikevel følt deg dårlig fordi jentene rundt i nærmiljøet ser bedre ut. Synes heller det bør snakkes mindre om det, og folk kan slutte å trykke "like" på meningsløse kroppsbilder enten det er av en flott modell eller ei som bare skal tulle med deigmagen sin. Vil heller se bilder av rare skilt eller natur. ikke teite menneskbilder. 2
herzeleid Skrevet 20. oktober 2018 #6 Skrevet 20. oktober 2018 Jeg tror det er en håpløs kamp å skulle kjempe mot at folk synes slanke sunne kropper er finere enn veldig overvektige og usunne kropper. Noen ganger slår det meg at om de som bruker så mye tid på å klage over at de fleste synes det er finere å være slank brukte litt av denne tiden på å ta vare på kroppen sin, ville de sluppet hele problemet.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #7 Skrevet 21. oktober 2018 På 20.10.2018 den 0.07, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er et vannvittig fokus på kropp som medfører store belastninger spesielt på unge. Unge får spiseforstyrrelser, dårlige selvfølelse, depresjoner og psykiske problemer. Det skapes et press hvor naturlige kropper ikke er bra nok og må fikses på. Modeller på plakater fikses først kirurgisk og så digitalt og skaper et ideal som svært få kan leve opp til. Anonymkode: 68d43...351 Er helt enig i at modeller som fikses digitalt og som opererer seg er noe som påvirker unge. Men det er jo vi selv som tenker at «jeg må se sånn ut» og forteller oss selv det. Jeg mener at det «presset» er noe vi selv skaper. Anonymkode: 44d24...160
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #8 Skrevet 21. oktober 2018 16 timer siden, Minitroll skrev: Jeg er også lei av at det enorme behovet folk har for å diskutere kroppspress i dag. Et visst press vil det alltid være og det har også alltid eksistert. Du kunne levd uten tv og internett, men alikevel følt deg dårlig fordi jentene rundt i nærmiljøet ser bedre ut. Synes heller det bør snakkes mindre om det, og folk kan slutte å trykke "like" på meningsløse kroppsbilder enten det er av en flott modell eller ei som bare skal tulle med deigmagen sin. Vil heller se bilder av rare skilt eller natur. ikke teite menneskbilder. Er egentlig det jeg mente, at jeg er lei av at det snakkes så mye om kroppspress. Andre typer press vil jeg si er mer noe som samfunnet/folk rundt skaper. For eksempel drikkepress er et faktisk problem for noen unge. Folk blir utestengt og presset av venner til å drikke. Det er faktisk noe som andre sier at en må gjøre. Det er få i sosiale medier som forteller deg direkte at «du MÅ se ut som meg» Men det er oss selv som tenker det, eller vi kan velge å tenke «hun var pen» men vi trenger ikke å tenke noe negativt om oss selv. Drikkepress er et press som andre legger på andre i motsetning til kroppspress som du faktisk selv skaper. Anonymkode: 44d24...160
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #9 Skrevet 21. oktober 2018 Hilsen Sophie Elise?😂 Anonymkode: 795a2...0c0 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #10 Skrevet 21. oktober 2018 På 20.10.2018 den 0.10, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er et alvorlig problem at noen utvikler spiseforstyrrelser eller depresjon pga andre mennesker man ser i sosiale medier. Jeg må nesten lene meg til å si at jeg ikke helt forstår hvordan det kan gå så langt. Anonymkode: e32c1...268 Jeg tror det er få som utvikler spiseforstyrrelser og depresjoner kun pga det de ser på sosiale medier. Det ligger nok ofte mye mer bak det. For eksempel er spiseforstyrrelser noe mange utvikler fordi de vil ha kontroll over seg selv eller vise for andre at de ikke har det bra. Det er ofte et rop om hjelp. Det er jo selvfølgelig forskjellig fra person til person. Men jeg hadde en venninne med spiseforstyrrelse og det handlet om så mye mer enn bare det hun så på sosiale medier. Anonymkode: 44d24...160
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #11 Skrevet 21. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hilsen Sophie Elise?😂 Anonymkode: 795a2...0c0 Sophie Elise?? Anonymkode: 44d24...160
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #12 Skrevet 21. oktober 2018 Syns det er ganske idiotisk å legge all skyld på influencere osv. Fordi de kommer ALDRI til å slutte å redigere bilder, ta plastiske operasjoner osv. Det vi kan gjøre noe med er å unfollowe de som får oss til å føle oss dårlig og jobbe med oss selv. Det er oss selv vi kan gjøre noe med, ikke andre. Hvis du føler at du har litt ekstra på kroppen, begynn å tren da hvis du virkelig vil se ut på en viss måte. Prøv å jobb med tankene dine istedenfor å bare fokusere på hva alle andre legger ut på sosiale medier. Anonymkode: 44d24...160
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå