Gå til innhold

Oppkjøring + angst = kaos


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Idag hadde jeg min aller første oppkjøring og det gikk akkurat som jeg ikke håpet på.

Har tildels grått ferdig, men jeg føler meg så ræva nå. Egentlig kunne sensor strøket meg 100 meter fra trafikkstasjonen, det var der det første problemet oppstod.
Her stod jeg i en rundkjøring og skulle til høyre, så ser jeg en bil fra venstre som er litt lengre bort, men på vei til rundkjøringa da. Denne bilen bremser rett før rundkjøringa, noe som gir meg tid til å da kunne bruke luka denne bilen ga meg. Sensor så ikke på det på den måten. Sensor mente at bilen var rett bak meg med en gang jeg kom inn i rundkjøringa, men jeg overholdt fremdeles vikeplikten min? Jeg ventet jo på den bilen, men den bremsa ned FØR den var i rundkjøringa. Jeg beregnet litt tid mens jeg stod der, og tok luka ettersom jeg ellers pleier å være litt pysete når det kommer til sånne sjanser i trafikken.

Kommer litt lengre bort og over en bru så spør jeg sensor om jeg skal til høyre eller venstre. Dette var altså et kryss hvor det ikke gikk noen vei rett fram og jeg måtte spørre sekundet før jeg var i krysset før jeg fikk svar, ble utrolig usikker og måtte bremse. Dette resulterte da til at bilen bak bremset også. Jeg tenkte først å svinge til høyre, men så ombestemte jeg meg (i ca 1 km/t) for å kjøre til venstre istedet. Da trår sensor inn bremsen og "nå har jeg gjort det" tenkte jeg. Nå er det stryk. Bilen som var bak meg hadde bestemt seg for å kjøre på siden min istedet, og dette er da samme bil som var i rundkjøringa, så dama som satt i bilen kjørte jo i sneglefart da hun passerte meg. Føler hun ødela litt den "flyten" jeg hadde tenkt til å ha, men jeg tenkte ikke noe mer på det. Det får gå som det går videre tenkte jeg.

Mer av det som står i oppsummeringen er at jeg kjørte 5 km over fartsgrensa i en 30 sone og den skjønner jeg forsåvidt, men jeg hadde jo egentlig ganske ujevn fart på landevei også (vil jeg si ihvertfall), så jeg syns det var veldig spesifikt å bruke akkurat det eksemplet.

Så kommer vi til en rundkjøring igjen. Det var visst en lastebil som jeg ikke fikk med meg som kom i stor fart i rundkjøringa mens jeg da allerede var i den. Hn mener at jeg skulle sett den lastebilen og bremset ned, men her var det jo lastebilsjåføren som brøt vikeplikten!

I tillegg begynte hn å kommentere på hvordan jeg holdt rattet når jeg svingte??? Altså, jeg vet 10 på 2 regelen, men kjørelæreren min har aldri kommentert måten jeg holder rattet når jeg svinger. Det syns jo også kjørelæreren var litt tøv da...

Ellers fikk jeg ikke vite hva jeg faktisk gjorde som var BRA da, noe som er litt skuffende. Jeg skjønner at det er ting jeg må høre for å bli bedre, men ærlig talt...

Så ja, jeg føler egentlig at det var en ganske bortkastet time. Jeg prøvde å være så hyggelig som mulig, ikke la nervøsiteten spise meg opp, men til ingen nytte. Jeg har også øvelseskjørt privat denne uka og fikk masse skryt der og, så jeg kan ikke fatte hvorfor alt ble så tull der og da! Tenker nå i ettertid at vi egentlig bare kunne snudd i den første rundkjøringa. Sensor sa jo faktisk "jeg ville egentlig ha bremset da, men jeg syns det blir så dumt å ødelegge en førerprøve". ???

Jeg har også lest på mange forum at man ikke nødvendigvis er dømt til stryk dersom sensor må bremse for deg, så jeg holdt jo litt i den tanken og håpte på at det skulle gjelde denne sensoren også. Tydeligvis ikke.
Litt rart egentlig, ettersom jeg kjenner folk som har kjørt på rødt lys, fortauskant og alt som er på førerprøve, men fremdeles gått ut med lappen i hånda.

Så har dere noen tips til hvordan jeg kan kverke nervøsiteten min til neste gang? Jeg kommer mest sannsynlig til å kjøre opp i vinter, så det blir spennende å se hvordan det blir med snø. Jeg har aldri kjørt på vinterføre før, men regner med at jeg kommer til å bruke bremsen FLITTIG(!!!) under neste førerprøve.
Jeg sliter med angst i tillegg, så sprakk ganske på veien hjem. Sensor ble ganske strengt da hn skulle fortelle om hva hn hadde notert ned iløpet av turen...

Får man forresten ulik sensor hver gang?
Og pleier sensor å være mer "grei" mot jenter? Altså, i den forstand at jenter pleier å være mer forsiktige osv osv?

Anonymkode: fae9e...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare øv masse og ta førerprøven når du er klar for det. Sensor er ikke noe greiere med jenter enn de er med gutter.

Jeg kjørte opp på vinteren på et ukjent sted, aldri kjørt på vinter men jeg kjørte etter føre og klarte det selv med noen små feil. 

Kle deg comfy og se på sensor som en kjørelærer eller at det er en «venn».

Hvis du konsentrerer deg bedre med radio kan det hende sensor vil tilby det, prating eller stillhet.

Kjør etter føre, prøv å les trafikkbildet bedre og se langt frem så du oppfatter skilting og trafikken bedre. Ikke nøl men heller ikke ta sjangser.

Lykke til med neste oppkjøring.

Anonymkode: b1ace...bdd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 på 2? Det er ikke slik man holder rattet i dag. Kvart på fire er det som gjelder (har ingen analoge klokker men sånn en på hver side). Det er der knappene er, da når du blinklysene og langlysene uten å flytte hendene og aller viktigs, armene og hendene går klare av airbagen. Men det sensor mener er vel at du melker ku når du svinger og ikke bruker kun venstrearm til høyre i kryss og kun høyrearm til venstre i kryss (flytt hånden til bunnen og sving i en bevegelse). 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også lest på mange forum at man ikke nødvendigvis er dømt til stryk dersom sensor må bremse for deg, så jeg holdt jo litt i den tanken og håpte på at det skulle gjelde denne sensoren også. Tydeligvis ikke.

Selvsagt ikke, men da må resten være bra. Det er en helhetsvurdering.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her stod jeg i en rundkjøring og skulle til høyre, så ser jeg en bil fra venstre som er litt lengre bort, men på vei til rundkjøringa da. Denne bilen bremser rett før rundkjøringa, noe som gir meg tid til å da kunne bruke luka denne bilen ga meg. Sensor så ikke på det på den måten. Sensor mente at bilen var rett bak meg med en gang jeg kom inn i rundkjøringa, men jeg overholdt fremdeles vikeplikten min? Jeg ventet jo på den bilen, men den bremsa ned FØR den var i rundkjøringa.

Hvis bilen måtte slippe gaspedalen eller bremse brøt du vikeplikten. Det er en 2er-feil.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mer av det som står i oppsummeringen er at jeg kjørte 5 km over fartsgrensa i en 30 sone og den skjønner jeg forsåvidt, men jeg hadde jo egentlig ganske ujevn fart på landevei også (vil jeg si ihvertfall), så jeg syns det var veldig spesifikt å bruke akkurat det eksemplet.

 

Så lenge du holder deg mellom 72-80 i 80-sonen går det som regel greit. 5 over i 30 sonen over tid er en 2er-feil.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

eg tenkte først å svinge til høyre, men så ombestemte jeg meg (i ca 1 km/t) for å kjøre til venstre istedet. Da trår sensor inn bremsen og "nå har jeg gjort det" tenkte jeg. Nå er det stryk. Bilen som var bak meg hadde bestemt seg for å kjøre på siden min istedet, og dette er da samme bil som var i rundkjøringa, så dama som satt i bilen kjørte jo i sneglefart da hun passerte meg.

3er-feil, her måtte sensor stoppe deg fra å kjøre i en bil.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også øvelseskjørt privat denne uka og fikk masse skryt der og, så jeg kan ikke fatte hvorfor alt ble så tull der og da!

Kanskje den du øvelseskjører med ikke følger med eller ikke er flink til å kjøre? Noen blir værre av øvelseskjøring.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

enker nå i ettertid at vi egentlig bare kunne snudd i den første rundkjøringa. Sensor sa jo faktisk "jeg ville egentlig ha bremset da, men jeg syns det blir så dumt å ødelegge en førerprøve". ???

Med mindre du er absolutt livsfarlig lar de deg kjøre hele prøven. Jeg har til og med hørt om folk som krasjer og likevel får fortsette. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var visst en lastebil som jeg ikke fikk med meg som kom i stor fart i rundkjøringa mens jeg da allerede var i den. Hn mener at jeg skulle sett den lastebilen og bremset ned, men her var det jo lastebilsjåføren som brøt vikeplikten!

Det er et mål at det skal kreves to personer til å forårsake en ulykke. Hvis mangefull observasjon fører til at du ikke ser slikt, er det en fare. Hva hvis lastebilen ikke så deg? Man kan stryke hvis man reagerer feil når noen gjør feil, det skjer i trafikken. JEg har brutt vikeplikten, men bilene har alltid stoppet for meg. Og jeg har alltid stoppet for dem. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ellers fikk jeg ikke vite hva jeg faktisk gjorde som var BRA da, noe som er litt skuffende. Jeg skjønner at det er ting jeg må høre for å bli bedre, men ærlig talt...

 

Det er veldig begrenset tid, så de prøver jo å få med det viktigste, ie det du må fikse. Kanskje også et hint om at du bør finne en bedre lærer slik at du er klar neste gang.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Litt rart egentlig, ettersom jeg kjenner folk som har kjørt på rødt lys, fortauskant og alt som er på førerprøve, men fremdeles gått ut med lappen i hånda.

 

Jeg har fått tilbake bil etter oppkjøring med oppskrapte felger og elev med bestått. Ble fortalt i oppsummeringen at h*n måtte slutte å rygge på kanter... Men da er alt annet bra. Og det er ikke farlig å herpe AMG felgene mine, bare jævlig dyrt. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer mest sannsynlig til å kjøre opp i vinter, så det blir spennende å se hvordan det blir med snø. Jeg har aldri kjørt på vinterføre før, men regner med at jeg kommer til å bruke bremsen FLITTIG(!!!) under neste førerprøve.

Du bør jo kjøre slik at du slipper å bremse da. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så har dere noen tips til hvordan jeg kan kverke nervøsiteten min til neste gang?

Øv mer. På flyt og samhandling. Få bedre observasjon. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Får man forresten ulik sensor hver gang?

Ikke nødvendigvis. Noen distrikt har bare en sensor. Noen har en milliard (Oslo feks). Hvis man stryker flere ganger med en sensor kan man be om en annen. I mitt distrikt gjør de det.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Og pleier sensor å være mer "grei" mot jenter? Altså, i den forstand at jenter pleier å være mer forsiktige osv osv?

 

Ja, de er mindre strenge med jenter, så vidt jeg forstår. Det har noe med at jenter ikke skader eller dreper folk i trafikken. Men ikke offisielt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helhetsvurderingen her gjør at du rett og slett ikke er en trygg nok sjåfør i trafikken. Øv mye mye mer.

Anonymkode: 64652...8d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

" 3er-feil " hva er det? Finnes det en rangering av feil? Jeg fikk kun kort notat av sensor.

Anonymkode: fae9e...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Høres ut som du ikke burde kjøre bil, i den tilstanden der uansett. 

 Da er der kanskje like greit at du stryker...

Anonymkode: 2ee64...ae0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ser ikke lastebilen som var på vei til rundkjøringa når du allerede var i den? Hvor hadde du da blikket? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AbrasiveRefraction: Du skriver: "Hvis bilen måtte slippe gasspedalen eller bremse brøt du vikeplikten. Det er en 2er-feil."

Man har ikke vikeplikt for en bil som ikke har kommet inn i rundkjøringen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

" 3er-feil " hva er det? Finnes det en rangering av feil? Jeg fikk kun kort notat av sensor.

Anonymkode: fae9e...969

Brukes kun internt av sensorene for å rangere feil. Du får ikke hele listen eller klassifiseringen av feilene. De noterer positive ting på nettbrettet, og feil er i tre grupper. 1, 2 og 3. Man kan ha mange 1erfeil. 4 toerfeil og en treerfeil. Men de har noe slingringsrom (og de kan ofte endre en 3er til en 2er eller 2er til en ener hvis de mener man bør bestå).

1 minutt siden, Smartassen skrev:
 

AbrasiveRefraction: Du skriver: "Hvis bilen måtte slippe gasspedalen eller bremse brøt du vikeplikten. Det er en 2er-feil."

Man har ikke vikeplikt for en bil som ikke har kommet inn i rundkjøringen enda.

Sensor mente at bilen var rett bak når de kjørte inn. Da var den allerede inne i rundkjøringen. Spiller ingen rolle hvordan TS oppfattet situasjonen. Med mindre det var en bitteliten rundkjøring kanskje? Men hvis sensor nevner det som feil er jeg sikker på at det er slik de har klassifisert det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:
Sensor mente at bilen var rett bak når de kjørte inn. Da var den allerede inne i rundkjøringen. Spiller ingen rolle hvordan TS oppfattet situasjonen. Med mindre det var en bitteliten rundkjøring kanskje? Men hvis sensor nevner det som feil er jeg sikker på at det er slik de har klassifisert det.

Hvis trådstarter entret rundkjøring først har den andre vikeplikt.

Les forøvrig denne: 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/21nrO4/hoeyesterett-forklarer-rundkjoeringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AbrasiveRefraction: Er du kjørelærer eller sensor? Bare stusset litt siden du tydeligvis er så godt inne i graderingene av feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så kommer vi til en rundkjøring igjen. Det var visst en lastebil som jeg ikke fikk med meg som kom i stor fart i rundkjøringa mens jeg da allerede var i den. Hn mener at jeg skulle sett den lastebilen og bremset ned, men her var det jo lastebilsjåføren som brøt vikeplikten!

I trafikken er det krav til at du som sjåfør ikke bare skal unngå å gjøre egne feil, men også forutse mulighet for at andre kan gjøre feil, og hvis mulig unngå at andres feil ender i uhell/ulykke.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Smartassen skrev:
 

AbrasiveRefraction: Er du kjørelærer eller sensor? Bare stusset litt siden du tydeligvis er så godt inne i graderingene av feil. 

Jeg synes det gikk veldig klart frem av teksten hans at han er det.  Leste du hele? 

Endret av Kalevala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppkjøring kan være noe dritt! 

Råd er å puste med magen. Øve mer, mye mer! Hele tiden! Ha på behagelige klær på oppkjøring. Pust rolig. Dette er bare en hvilken som helst annen kjøretur.

Du har nok hatt for mange feil. Man har lov å være litt uobservang, men ikke for mye. Self fikk jeg høre «jeg synes du burde lagt merke til den sykklisten». (Jeg hadde han absolutt 100% i synsfeltet, men det ble ikke oppfattet slik fra sensor). Men man har lov til litt feil, men ikke mye.

Jeg har alltid holdt hendene 10 på 2, fikk aldri kommentar på dette... 

Men det eneste du kan gjøre er å gjøre ditt beste. 

Men en ting, ting skal flyte i trafikken. Men tror kanskje det kan lønne seg å ikke «ta sjangser» på oppkjøring, så kan du heller være en flink flytende sjåfør når du har lappen. Jeg og hadde nok nå den dag i dag gjort som deg i den første rundkjøringen, mens kanskje på en oppkjøring virker det som om du ikke følger med 😬

Husk pust, rolig :) 

Mange som stryker, ikke la det knekke deg. Til og med med lappen så er du langt fra utlært. Lappen betyr bare at du nå har lov å kjøre alene, men man lærer hele livet! :) 

Anonymkode: 1ab35...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kalevala skrev:
 

Jeg synes det gikk veldig klart frem av teksten hennes at hun er det.  Leste du hele? 

Leste hele og fikk inntrykk av at vedkommende kanskje jobbet med trafikkopplæring eller lignende ja.

Teksten hennes?? Det står da at vedkommende er en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Smartassen skrev:
 

Leste hele og fikk inntrykk av at vedkommende kanskje jobbet med trafikkopplæring eller lignende ja.

Teksten hennes?? Det står da at vedkommende er en mann.

Ja, jeg endret det ganske raskt til hans, men åpenbart ikke raskt nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, Smartassen skrev:
 

Hvis trådstarter entret rundkjøring først har den andre vikeplikt.

Les forøvrig denne: 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/21nrO4/hoeyesterett-forklarer-rundkjoeringer

Ja, hvis bilen som sto utfor rundkjøringen teleporterte seg til rett bak TS sin bil slik at den var rett bak samtidig som TS kjørte først inn så stemmer dette. Hvis ikke er det jo umulig at TS var først inn og at bilen var rett bak. 

19 minutter siden, Smartassen skrev:
 

AbrasiveRefraction: Er du kjørelærer eller sensor? Bare stusset litt siden du tydeligvis er så godt inne i graderingene av feil. 

Jeg er trafikklærer. Dessverre ville jeg tjent halvparten så mye som jeg gjør nå som sensor, og jeg ville hatt dårligere arbeidsvilkår. Nå kan jeg jobbe når og hvor mye jeg vil. SSV har flexitid, men da av typen kom 10 minutter tidlig i dag, kom ti minutter sent i morgen. Mens jeg har av typen, jeg vil til Jyveskyla for å se på kattekonferanse, jeg er borte i uke 12. 

Jeg blir med på MANGE føreprøver. Hvis eleven ønsker det, kan lærer bli med. I utgangspunktet skal jeg sitte bake og holde kjeft men noen av sensorene snakker jeg en del med. Jeg informerer elever jeg tror kan ha nytte av det om at jeg kan være med. Når jeg er med ser jeg jo når sensorene legger til anmerkninger. Nå som de bruker nettbrett er det veldig enkelt (de er fargekodet: gul for enerfeil, orange for toerfeil, rød for treerfeil, hvit symbol med blått for stedsmerker (aner ikke hva disse brukes til) og grønt for positive anmerkninger). I tillegg diskuterer jeg det jo med de sensorene jeg er på godfot med. Da går vi gjennom feilene og årsakene.

Jeg diskuterer også ofte prøvene med sensor i ettertid. Jeg har jobbet med tidligere sensorer. Så man plukker jo opp en ting her og der. 

Siden jeg skjønner at sensor og jeg er på samme lag er det viktig for meg med et godt samarbeid. Jeg drikker kaffe med dem på kontoret og bruker mye tid til å snakke med dem. Hvis jeg har spørsmål ringer jeg eller spør når jeg møter dem. Dette er selvsagt enklere i små regioner enn feks Oslo eller Trondheim der det er en milliard sensorer. 

Jeg er rimelig sikker på at jeg kan notere ned alle anmerkningene til sensorene her, selv om de har forskjellige synspunkt. Kanskje ikke enerfeilene, men de er ikke så spennende. Er mer opptatt av de alvorlige feilene og de positive anmerknigene.

Det som sjokkerer meg litt er at jeg er rimelig sikker på at jeg kunne spådd 80% av strykene mens jeg lå i bagasjerommet i de første 5 minuttene av kjøring. De fleste som stryker er alt for svake teknisk, og derfor klarer de ikke det trafikale. 

38 minutter siden, Smartassen skrev:
 

Leste hele og fikk inntrykk av at vedkommende kanskje jobbet med trafikkopplæring eller lignende ja.

Teksten hennes?? Det står da at vedkommende er en mann.

Jeg er en mann og jeg er trafikklærer. Men jeg vet naturligvis hvordan føreprøver bedømmes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har nok hatt for mange feil. Man har lov å være litt uobservang, men ikke for mye. Self fikk jeg høre «jeg synes du burde lagt merke til den sykklisten». (Jeg hadde han absolutt 100% i synsfeltet, men det ble ikke oppfattet slik fra sensor). Men man har lov til litt feil, men ikke mye.

 

Ofte får jeg denne tilbake når jeg kommenterer at noen ikke ser noe. Men da lurer jeg på: Hvorfor påvirket det ikke kjøringen? En kompis og jeg var på roadtrip og da bremset jeg fordi en elg var på vei inn mot veien. Han sa: "Jeg så elgen!" Jeg måtte jo spørre hvorfor han ikke bremset eller noe, men det var visst fordi han ikke trodde den skulle krysse veien. Mangelen på handling var problemet, og jeg oppfattet årsaken feil. Husk på kjøreprosessen: Sanse, oppfatte, avgjøre, handle. Hvis det ikke kommer en handling kan det godt hende jeg tror problemet er med sansingen, mens problemet egentlig er avgjørelsen og mangelen av handling.

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg har alltid holdt hendene 10 på 2, fikk aldri kommentar på dette... 

 

Sensor har ikke lov til å fortelle deg alt du gjør feil når du består. Da nevner de en eller to viktige ting eller diskuterer situasjoner. Jeg er litt uenig med det, fordi da tror jo enkelte svake elever at de kjørte fantastisk: "Jeg gjorde bare EN feil!" Ingen får beskjed om at de gjorde 14 feil på oppkjøringen, de viktigste situasjonene nevnes. 

10 på 2 er feil, men ikke en betydelig feil. Å holde på innsiden av rattet, å bruke mange små bevegelser på rattet, eller å bruke feil hånd kan være alvorlig. Gamle lærere er ikke alltid bevisst på at dette ikke er riktig rattgrep.

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men en ting, ting skal flyte i trafikken. Men tror kanskje det kan lønne seg å ikke «ta sjangser» på oppkjøring, så kan du heller være en flink flytende sjåfør når du har lappen. Jeg og hadde nok nå den dag i dag gjort som deg i den første rundkjøringen, mens kanskje på en oppkjøring virker det som om du ikke følger med 😬

 

Flyt og samhandling er en stor del av føreprøven. Man skal selvsagt ikke ta unødige sjangser, men hvis man lager kø fordi man er for kresne på luker kan det fort bli et problem. Det er viktig å merke seg at trafikkulturen er forskjellig på forskjellige steder. I Alta vil du kunne få anmerkning for å velge en luke fordi den var for liten, mens hvis du ikke tar samme luken i Oslo vil du få anmerkning fordi den er mer enn stor nok. Å vurdere slike situasjoner tar litt tid, og det er mye å tenke på. Hvor mye trafikk det er og hvor du er har betydning.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:
 

 Høres ut som du ikke burde kjøre bil, i den tilstanden der uansett. 

 Da er der kanskje like greit at du stryker...

Anonymkode: 2ee64...ae0

Hvilken tilstand? Det er vel lov å være nervøs? Jeg kjenner flere med angst som også har fått lappen, noe som ja i seg selv kan være ganske overraskende, men det burde da ikke hindre meg i å få meg lappen selv, eller?

Jeg var helt uthvilt denne dagen (utrolig nok, etter å ha sovet dårlig tidligere i uken pga stress), spiste en god frokost, gikk en tur og var våken flere timer før jeg skulle kjøre for å være mest mulig opplagt og klar i hodet.

Ikke misforstå, jeg syns jo for all del at mer trening skal til selv. Jeg vil ihvertfall finne en måte hvordan nervøsiteten ikke spiser meg opp neste gang slik at jeg ikke tuller til enda en førerprøve.

Anonymkode: fae9e...969

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvilken tilstand? Det er vel lov å være nervøs? Jeg kjenner flere med angst som også har fått lappen, noe som ja i seg selv kan være ganske overraskende, men det burde da ikke hindre meg i å få meg lappen selv, eller?

Jeg var helt uthvilt denne dagen (utrolig nok, etter å ha sovet dårlig tidligere i uken pga stress), spiste en god frokost, gikk en tur og var våken flere timer før jeg skulle kjøre for å være mest mulig opplagt og klar i hodet.

Ikke misforstå, jeg syns jo for all del at mer trening skal til selv. Jeg vil ihvertfall finne en måte hvordan nervøsiteten ikke spiser meg opp neste gang slik at jeg ikke tuller til enda en førerprøve.

Anonymkode: fae9e...969

Vil det hjelpe hvis du tar med deg trafikklæreren? De har mulighet til å være med på prøven dersom du ønsker det (i de fleste regioner, noen nekter pga HMS av en eller annen merkelig grunn).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...