Gå til innhold

Kjenner du denne mannen? Bilde


Parasoll

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 hours ago, Leneol said:
 

Tar nok ikke så lang tid før de vet hvem han er.

Får bare håpe han ikke er her uten statsborgerskap, og bor litt «under jorda». Grusom sak, fikk så vondt når jeg så bilde av avdøde :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Leneol skrev:
 

Hvordan dreper man noen med 20 knivstikk uten at man er nedsølet i blod?

Det tenkte jeg og. Burde ikke gjerningsmannen vært full av blod? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, Leneol said:
 

Hvordan dreper man noen med 20 knivstikk uten at man er nedsølet i blod?

Eg ser blod på handa hans. Gjer ikkje du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Purple Basil skrev:
 

Det tenkte jeg og. Burde ikke gjerningsmannen vært full av blod? 

Han har jo en sekk, åpenbart skiftet tøy. Kanskje tatt en dusj på åstedet og for alt vi vet.... Idiotisk og lite sannsynlig det med mindre han kjente til de andres rutiner i kollektivet og visste han ville få tid. siden det tok flere timer fra draptidspunkt til han ble observert på kamera bare en kort gåtur unna. 

Grusom sak.... 

Det kom frem dette bitcoin utbyttet så da kunne det først virke som et bestillingsdrap fra noen som ville ha de pengene men har ikke sett noen skrive om disse pengene ble tatt fra offeret eller ikke? Kanskje det kommer frem senere at den personen som ble ranet i garasjeanlegget enten ble forvekslet med drapsofferet og drapsmannen ville ha fatt i bitcoin pengene tenkte jeg. De skulle visst ha vært oppbevart i leiligheten i følge venner av offeret leste jeg, men nå sier politiet drapet kan ha vært tilfeldig? I såfall sykt å bare ta seg inn i en tilfeldig leilighet for å drepe og gå ut igjen!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, mammahjarte skrev:
 

Eg ser blod på handa hans. Gjer ikkje du?

Vg skriver 

Politiet har fremhevet den ettersøkte mannens hånd. De omtaler merket som et «særkjenne», men vil ikke gå videre inn på hva merket forestiller.

Symbolet på mannens hånd ligner på symbolet i flagget til Angola.

En tatovering, ikke blod. Da hadde det garantert kommet frem i media at vitner melder om blodig mann 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Paddepia skrev:
 

Han har jo en sekk, åpenbart skiftet tøy. Kanskje tatt en dusj på åstedet og for alt vi vet.... Idiotisk og lite sannsynlig det med mindre han kjente til de andres rutiner i kollektivet og visste han ville få tid. siden det tok flere timer fra draptidspunkt til han ble observert på kamera bare en kort gåtur unna. 

Grusom sak.... 

Det kom frem dette bitcoin utbyttet så da kunne det først virke som et bestillingsdrap fra noen som ville ha de pengene men har ikke sett noen skrive om disse pengene ble tatt fra offeret eller ikke? Kanskje det kommer frem senere at den personen som ble ranet i garasjeanlegget enten ble forvekslet med drapsofferet og drapsmannen ville ha fatt i bitcoin pengene tenkte jeg. De skulle visst ha vært oppbevart i leiligheten i følge venner av offeret leste jeg, men nå sier politiet drapet kan ha vært tilfeldig? I såfall sykt å bare ta seg inn i en tilfeldig leilighet for å drepe og gå ut igjen!...

Ja, det er en forferdelig sak :( Noen må jo kjenne denne mannen på bildene, så jeg håper han blir identifisert for politiet veldig snart. Tenkte først tanken på at han kunne ha vasket seg, men drapet var brutalt og man skulle jo trodd at gjerningsmannen ville komme seg vekk så fort som mulig. Uansett så håper jeg at denne saken blir løst fort som f. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Paddepia said:
 

Vg skriver 

Politiet har fremhevet den ettersøkte mannens hånd. De omtaler merket som et «særkjenne», men vil ikke gå videre inn på hva merket forestiller.

Symbolet på mannens hånd ligner på symbolet i flagget til Angola.

En tatovering, ikke blod. Da hadde det garantert kommet frem i media at vitner melder om blodig mann 

Til høgre på fotografiet .

Men ja du har nokk rett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, mammahjarte skrev:
 

Til høgre på fotografiet .

Men ja du har nokk rett.

 

Enig i at det ser ut som blod! Det er jo på fingrene også 😥 😟 men politiet snakker bare om et kjennemerke og ikke blodig mann eller hånd.  

Ouff, håper denne mannen blir tatt! FOR et arbeid politiet gjør som har klart å koble en av hundrevis av tilfeldige på kameraet til drapet. Hvordan tror dere de har klar det? Kjempe dyktige.. Mobilbevegelser fra mast til mast fra drapstidspunkt og drapsområde de har fulgt bevegelsene til? Kan være telefonen er en av gjenstandene politiet fant i elven kanskje...

Jeg tror gjerningsmannen må ha hatt kjennskap til leiligheten for det gir ingen mening å hoppe over en mur og inn i en tilfeldig leilighet rett etter å ha ranet en annen, med mindre han er splitter spenne gæren og utilregnelig og var helt oppe å kjøre da! Skummelt! 

Edit: så tydeligere bilde av symbolet på hånden de snakker om nå. Og da blir bildet du linket til noe helt annet, kan ikke skjønne at det på bildet du postet er noe annet enn blod ut fra sånn det ser ut, men ville jo vært veldig usmart om han gikk rundt i blod. Her er symbolet 

D8C0673A-EF77-4412-9E51-3999E94F8D66.thumb.jpeg.ae38f12d92b5093bb6aa2adf52d1a848.jpeg

Endret av Paddepia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier det kan tenkes at Heikki var tilfeldig offer. Når en gærning kan finne på å drepe noen så stygt hjemme en mandags morgen helt tilfeldig, må han jo være til fare for andre. Hva blir det neste han kan finne på nå. Håper han blir tatt fort.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har jo openbart ikkje peiling men synest likevel ikkje det virke logisk at ein "bitcoin hitman" stikke nokon ned 20 gongar liksom. Kvem gjer noko sånt utan massivt emosjonelt raserie eller noko slikt? Heile saka er snodig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, mammahjarte skrev:
Eg har jo openbart ikkje peiling men synest likevel ikkje det virke logisk at ein "bitcoin hitman" stikke nokon ned 20 gongar liksom. Kvem gjer noko sånt utan massivt emosjonelt raserie eller noko slikt? Heile saka er snodig.

Tyven forventet vel ikke at det var noen hjemme, og det oppsto et basketak.

Forøvrig nok et drap begått av våre nye "landsmenn". Hvor langt skal dette gå før kvinner tar til vettet og stemmer som menn? For det kvinnenes stemmer som har skapt flertall for denne galskapen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Horten Market said:
 

Tyven forventet vel ikke at det var noen hjemme, og det oppsto et basketak.

Forøvrig nok et drap begått av våre nye "landsmenn". Hvor langt skal dette gå før kvinner tar til vettet og stemmer som menn? For det kvinnenes stemmer som har skapt flertall for denne galskapen.

Jeg nevnte faktisk dette for en kamerat. Spurte om hvorfor folk som ikke finnes kritiske til innvandring legger merke til at det veldig ofte er innvandrere som står bak ran og (tilfeldige) knivdrap. Han mente at de gjør det, men jeg tror genuint ikke at de ser sammenhengen og legger merke til dette, nesten som om de glemmer hver artikkel etter de har lest den? 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, Horten Market skrev:
 

Tyven forventet vel ikke at det var noen hjemme, og det oppsto et basketak.

Forøvrig nok et drap begått av våre nye "landsmenn". Hvor langt skal dette gå før kvinner tar til vettet og stemmer som menn? For det kvinnenes stemmer som har skapt flertall for denne galskapen.

Meh, menn er minst like ille. I min omgangskrets er det kun menn som er for liberal innvandring, kvinnene er sterkt imot.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Paddepia skrev:
Her er symbolet 

D8C0673A-EF77-4412-9E51-3999E94F8D66.thumb.jpeg.ae38f12d92b5093bb6aa2adf52d1a848.jpeg

 

Ligner litt på flagget til Angola, som det ble sagt tidligere i tråden.

 

Flag_of_Angola.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/20/2018 at 1:53 AM, Horten Market said:
 

Tyven forventet vel ikke at det var noen hjemme, og det oppsto et basketak.

Forøvrig nok et drap begått av våre nye "landsmenn". Hvor langt skal dette gå før kvinner tar til vettet og stemmer som menn? For det kvinnenes stemmer som har skapt flertall for denne galskapen.

Åja, fordi alle nye landsmenn er slemme mens alle etniske nordmenn er snille?

Så du klarte å få noe fremmedfiendtlig også ut av denne tragedien. Gratulerer.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Cremen said:
 

Jeg nevnte faktisk dette for en kamerat. Spurte om hvorfor folk som ikke finnes kritiske til innvandring legger merke til at det veldig ofte er innvandrere som står bak ran og (tilfeldige) knivdrap. Han mente at de gjør det, men jeg tror genuint ikke at de ser sammenhengen og legger merke til dette, nesten som om de glemmer hver artikkel etter de har lest den? 🤷🏼‍♀️

Det er avhengig av hva man leter etter. Gamle damer som er redd for veskenappere legger spesielt merke til det i avisen og husker slike artikler spesielt godt. Dette blir selvforsterkende og de får dermed en forestilling om at veskenapping fra eldre er veldig mye mer omfattende og utgjør en veldig mye større andel av kriminalitetsbildet enn det egentlig er.

De som har en forestilling om at en folkegruppe, religion, befolkningsgruppe, yrke e.l. har spesielle negative egenskaper vil også ofte søke å forsterke dette bildet og oppsøke, lese og huske historier som kan bekrefte dette.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...