Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

https://www.nrk.no/dokumentar/dette-bor-du-ha-i-skapet-for-katastrofen-inntreffer-1.14246101

Jeg lurer på hvor mange som er forberedt på en krise?

Jeg tror vi er kommet dit at vi har hatt det så godt over så lang tid at de fleste ikke ofrer det en tanke med mindre den tanken er at noen andre kommer til å ta ansvar.

selv har jeg en stor familie og føler jeg må være forberedt til en viss grad. Mat og vann har vi til dommedag så fremst hav, skau og åker består.

I hus har vi til enhver tid mat for minst en mnd men den kosten hadde blitt ensformig. 

Varme får vi fra fyringsved og vann får vi fra brønn om nødvendig.

Den virkelige krisen for oss starter den dagen noen blir syke og vi mangler legehjelp. Noe kan jeg selv, slik som å sy sår og litt avansert førstehjelp men det er svært begrenset. 

Hvordan står det til med beredskapen rundt i vanlige hjem? Klarer vi oss greit om det skulle skje noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 minutter siden, slask skrev:

Tror nok de fleste glatt ignorerer dette.
De tror sikkert det bare er rutine fra stat og makt.
Når så vi en lignende melding sist?

Jeg er helt sikker på at de fleste ignorerer det.  Det gjør jeg forsåvidt selv. Jeg velger å gå mye lengre i mine forberedelser. 

Skrevet
Just now, frekvens said:

Jeg er helt sikker på at de fleste ignorerer det.  Det gjør jeg forsåvidt selv. Jeg velger å gå mye lengre i mine forberedelser. 

Hva mener du med at du ignorerer det når du gjør forberedelser?

Skrevet

Jeg har ikke troen på at 3 dagers foråd av mat vann og brennsel er nokk. Det er et svært moderat anslag som dem kommer med fordi det skal være overkommelig for folk flest. 

Skrevet

Jeg har vel egentlig det meste på listen, uten å ha tenkt over det. 
Eneste er vann og ved, det har jeg ikke samlet opp! 

Skrevet (endret)
51 minutter siden, _popcorn_ said:

Jeg har vel egentlig det meste på listen, uten å ha tenkt over det. 
Eneste er vann og ved, det har jeg ikke samlet opp! 

Jeg har vann og ved, men ikke nødvendigvis alt det andre 🙂
(men har mange ideer og triks på lager).

Når det kommer en kriseperiode, så er det planlagt (altså når, ikke hvis). Og da vil det ikke være veldig lang periode, fordi når sånt skjer så tjener ikke eliten så mye penger. Det kommer som en test og vil gi mange støkk/sjokk en stund, men så går det "mirakuløst over" igjen.  I en verden med falseflags og crisis-actors har mange noe å lære av hvordan samfunnet styres...

(Mirakuløst = Problem Reaction Solution).

Endret av slask

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...