AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #1 Skrevet 19. oktober 2018 Hei Ulykke på jobben; finger satt fast i maskin og neglen fulgte med og ble avrevet. For et par mnd tilbake skjedde det en ulykke på jobbplassen og jeg ble sykmeldt 1mnd. Etter det jobbet jeg normalt. Men jeg har fått godkjent yrkesskade hos nav. Jeg har lest brevet og orienteringen som følger med,men skjønner ikke helt hvor den vil med dette. Når jeg nå fikk godkjent skaden som yrkesskade,betyr det at jeg får en enggangssum erstatning,eller er dette kun for å få gratis medisin/behandling? Brevet nevnte mye om gratis behandling hos forskjellige terapeuter men ikke ett ord om utbetaling i form av penger. Må også tilføye at jeg snakket med forsikringsselskapet til jobben, de mener det er bortkastet å søke om menerstatning da jeg ikke vil få dette. Siden jeg er blitt helt frisk. Det er skuffende,siden det ser ut til at jeg ikke får erstatning noe sted. Hva tror dere brevet sier? Anonymkode: 7bb33...187
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #2 Skrevet 19. oktober 2018 Hva mener du at du skal få erstatning for da? Du har så vidt jeg kan se ikke lidt noe tap? Anonymkode: 5fcc2...ad6 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #3 Skrevet 19. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Ulykke på jobben; finger satt fast i maskin og neglen fulgte med og ble avrevet. For et par mnd tilbake skjedde det en ulykke på jobbplassen og jeg ble sykmeldt 1mnd. Etter det jobbet jeg normalt. Men jeg har fått godkjent yrkesskade hos nav. Jeg har lest brevet og orienteringen som følger med,men skjønner ikke helt hvor den vil med dette. Når jeg nå fikk godkjent skaden som yrkesskade,betyr det at jeg får en enggangssum erstatning,eller er dette kun for å få gratis medisin/behandling? Brevet nevnte mye om gratis behandling hos forskjellige terapeuter men ikke ett ord om utbetaling i form av penger. Må også tilføye at jeg snakket med forsikringsselskapet til jobben, de mener det er bortkastet å søke om menerstatning da jeg ikke vil få dette. Siden jeg er blitt helt frisk. Det er skuffende,siden det ser ut til at jeg ikke får erstatning noe sted. Hva tror dere brevet sier? Anonymkode: 7bb33...187 Hallo? Du har fått helsen tilbake raskt og enkelt og er skuffet over mangel på penger? En finger gir en invaliditetsgrad på forsvinnende få %% langt under det som utbetales ved varig skade med mindre det er flere andre skader som gjør normale prosesser umulig å gjennomføre. For eksempel å foreta personlig hygiene og eller å klare seg uten hjelp i hverdagen. Du har fått dekket alle dine utlegg med skaden, og har blitt frisk, hva forventer du deg mer? Anonymkode: 12b72...dda 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #4 Skrevet 19. oktober 2018 Stakkar, tenk å være så uheldig at du ikke fikk varige men slik at du kunne fått en erstatning... Anonymkode: 20ba4...b4d 1
BetterCallSaul Skrevet 19. oktober 2018 #5 Skrevet 19. oktober 2018 Hei, jeg jobber til daglig med personskadesaker (som advokat) Fra NAV får du (ved godkjent yrkesskade) fritak for egenandeler ved behandling som følge av skaden. Menerstatning får du dersom varig medisinsk invaliditetsgrad er minst 15%. Så høy blir invaliditetsgraden ikke for den skaden, slik du beskriver den. Hadde du f.eks måttet amputere tommelen hadde du oversteget 15% VMI. Forsikringsselskapet kan dekke eventuelle utgifter som NAV ikke dekker. Det er nok lite aktuelt her. Menerstatning er nok også lite aktuelt av samme årsak som nevnt over. Det eneste som vel kan være aktuelt her er dersom du i sykmeldingsperioden gikk glipp av overtidsbetaling/smusstillegg eller annen form for lønn som ikke dekkes av sykepengene. Dette skal i så fall erstattes av yrkesskadeforsikringsselskapet. Advokat hjelper deg nok i så fall gratis med dette (dvs at selskapet betaler advokaten for å gi deg bistand)
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #6 Skrevet 19. oktober 2018 3 timer siden, BetterCallSaul skrev: Hei, jeg jobber til daglig med personskadesaker (som advokat) Fra NAV får du (ved godkjent yrkesskade) fritak for egenandeler ved behandling som følge av skaden. Menerstatning får du dersom varig medisinsk invaliditetsgrad er minst 15%. Så høy blir invaliditetsgraden ikke for den skaden, slik du beskriver den. Hadde du f.eks måttet amputere tommelen hadde du oversteget 15% VMI. Forsikringsselskapet kan dekke eventuelle utgifter som NAV ikke dekker. Det er nok lite aktuelt her. Menerstatning er nok også lite aktuelt av samme årsak som nevnt over. Det eneste som vel kan være aktuelt her er dersom du i sykmeldingsperioden gikk glipp av overtidsbetaling/smusstillegg eller annen form for lønn som ikke dekkes av sykepengene. Dette skal i så fall erstattes av yrkesskadeforsikringsselskapet. Advokat hjelper deg nok i så fall gratis med dette (dvs at selskapet betaler advokaten for å gi deg bistand) Se der ja. Det går faktisk ann å svare anstendig og ikke bare komme med stridigheter. Tusen takk. Var det jeg trodde og,og fikk bekreftet det nu,så da går man bare videre 😀 Anonymkode: 7bb33...187
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #7 Skrevet 19. oktober 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se der ja. Det går faktisk ann å svare anstendig og ikke bare komme med stridigheter. Tusen takk. Var det jeg trodde og,og fikk bekreftet det nu,så da går man bare videre 😀 Anonymkode: 7bb33...187 Seriøst? Hva mener du var galt med mitt svar? Anonymkode: 5fcc2...ad6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå