Gå til innhold

Hva feiler det hunden min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun er 10 år gammel og har i dag begynt å pipe. Det gjør hun aldri. 

I vår fikk hun fjernet en betent patte og allmenntilstanden hennes har vært helt tipptopp siden. Hun har litt trøbbel med hofta, men det hemmer henne ikke noe særlig. 

Hun slikker seg mye på framlabbene og klør seg mye. Pelsen er fin og jeg finner ingenting som kan tilsi at det er problemer med verken framlabbene eller huden. Hun puster også veldig raskt og høylytt. Hun er rastløs og går omkring, setter seg opp, prøver å få kontakt med meg. 

Hun har spist og drukket som vanlig. Vann, tørrfor og 1 dentastix. Hun vil gå tur og er blid og fornøyd, men så snur hun og vil inn igjen. Hun halter heller ikke, og halen har en fin «jeg er glad»-krøll. 

Anonymkode: 21fa6...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta henne med til veterinær. Blir umulig å få svar på slikt via kg, da vi ikke får sett på hunden. 

Anonymkode: c8064...344

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hunden bæsjet? Var avføring unormal? Drikker hunden mer enn vanlig? Har du tatt tempen? 

Ring veterinær i morgen. 

Anonymkode: 6ff08...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta hunden med til veterinær umiddelbart. Høres ut som at det er noe alvorlig galt når den prøver å få kontakt med deg på den måten, og oppfører seg så rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden er helt fin bortsett fra at hun piper og virker litt rastløs. Tempen er fin og hun har normal avføring. Det holder vel å se det an litt til? Det begynte i går kveld. Kan hun savne noen? Hun er veldig nær broren min som kommer på besøk et par dager i uka, men han har ikke vært her på en stund. 

Anonymkode: 21fa6...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 år sier oss ingenting. 10 år for en miniatyr-hund er ingenting, mens en mellomstor hund så er 10 år gammelt. Type et par år igjen å leve. 10 år på en stor rase er eldgammel og døden nær. Som vil si kroppen begynner å svikte.

Så veterinær er en must 

Anonymkode: d6260...dca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Hunden er helt fin bortsett fra at hun piper og virker litt rastløs. Tempen er fin og hun har normal avføring. Det holder vel å se det an litt til? Det begynte i går kveld. Kan hun savne noen? Hun er veldig nær broren min som kommer på besøk et par dager i uka, men han har ikke vært her på en stund. 

Anonymkode: 21fa6...4e2

Jeg tenker at siden hunder er svært gode på å skjule smerte og sykdom, er den eneste måten å vite noe om tilstanden på å observere hunden. Og når hunden har en atferd som er ulik seg selv, hadde jeg vært såpass bekymret at jeg hadde tatt en tur til veterinær. For meg høres det usannsynlig ut at hun "savner" broren din på den måten, og det høres mer ut som at det er et eller annet som plager henne fysisk. Jeg hadde fått utelukket all fysisk sykdom først... avføring og temperatur kan fortsatt være fin selv om noe er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikking på labber kan tyde på allergi. Å hvis hunden i tilleg klør seg en del osv så kan det mit all formodning tyde på allergisk reaksjon. Dyrlege ja 

Anonymkode: 07b06...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, har du først kjøpt hund så bruk nå en tusenlapp på å ta den med til veterinæren da.

Anonymkode: 0b380...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...