Gå til innhold

Vaskemiddel til ull


Ayesh

Anbefalte innlegg

Hei hva slags vaskemiddel bruker dere til ulltøy til barna? Søkte litt rundt og kom frem til at det kan bli hull på ull klærne hvis man bruker milo😔😐 har lyst til å kjøpe vaskemiddel til ull fra nøstebarn. Men lurer på om det er kun til ubehandlet ull eller kan man bruke det på all slags ull uansett merke og type ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker både Milo og andre billigere merker. Vasker all ull på 40 gr ullprogram.

Har tre barn som bruker mye ull i vinterhalvåret. Hull kan det bli en gang i blant, men tviler på at vaskemiddelet er hovedårsaken.

Anonymkode: a7863...723

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare brukt milo. Lite hull i klærne utenom på slitasjesteder som knær feks.

Anonymkode: f147f...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt Milo i alle år, både vask og skyllemiddel fra Milo. Vasker på ull program. Små hull kan det bli uansett. Finnes et annet vaskemiddel til Ull som de f.eks har på Kiwi, men det har jeg aldri prøvd. 

Anonymkode: 903b3...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Brukt Milo i alle år, både vask og skyllemiddel fra Milo. Vasker på ull program. Små hull kan det bli uansett. Finnes et annet vaskemiddel til Ull som de f.eks har på Kiwi, men det har jeg aldri prøvd. 

Anonymkode: 903b3...176

Ja det finnes billig merke også på kiwi/coop. Men det tørr jeg ikke å prøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Ayesh skrev:
 

Ja det finnes billig merke også på kiwi/coop. Men det tørr jeg ikke å prøve

Hvorfor ikke? 

Har brukt disse innimellom og merker ingen forskjell fra Milo. Klærne duger like godt etterpå.

Anonymkode: a7863...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvorfor ikke? 

Har brukt disse innimellom og merker ingen forskjell fra Milo. Klærne duger like godt etterpå.

Anonymkode: a7863...723

Ok bruker man tøymykner også til ull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ayesh skrev:
 

Ok bruker man tøymykner også til ull?

Jeg pleier ikke å bruke tøymykner til ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ayesh skrev:
 

Ok bruker man tøymykner også til ull?

Jeg har aldri brukt det. Det er jo noe som har kommet på markedet de senere år, så tenker at det ikke er noe stort behov for det.

Anonymkode: a7863...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milo. Alltid brukt det. Anbefalesas ullprodusenter og det.Kan jo vaske det på 30grader ull med milo og se om det er bedre da? HmGlidelpser lager lett hull i hull om du vasker med noe av det eller glemmer å lukke glidelås på klærene.

Anonymkode: a7a12...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Milo. Alltid brukt det. Anbefalesas ullprodusenter og det.Kan jo vaske det på 30grader ull med milo og se om det er bedre da? HmGlidelpser lager lett hull i hull om du vasker med noe av det eller glemmer å lukke glidelås på klærene.

Anonymkode: a7a12...e2d

Ok takk. Men har sett flere barnebutikker som name it...barnas hus...baby shop  eller nøstebarn som selger spesial type middel til ull tøy. Hvem er det som kjøper det da hvis de fleste syns at milo er den beste...?😕 og så er det en del forskjell på prisen også. Milo er billigere.

Endret av Ayesh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vi har ull fra Nøstebarn for det meste til barnet bruker jeg deres eget vaskemiddel på all ull vi har hjemme,inkludert ikke nøstebarn ull.Man må dog ha sånn sitronsåpe i tillegg da flyttende vaskemiddel ikke tar flekkene.Disse må vaskes av for hånd også.

Anonymkode: 2b9a3...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ayesh skrev:
 

Ok takk. Men har sett flere barnebutikker som name it...barnas hus...baby shop  eller nøstebarn som selger spesial type middel til ull tøy. Hvem er det som kjøper det da hvis de fleste syns at milo er den beste...?😕 og så er det en del forskjell på prisen også. Milo er billigere.

De selger det for å tjene penger, og folk kjøper fordi det er dyrere og da tror folk at det automatisk er bedre. Og det er bare tull. Jeg har brukt Milo og det billigmerket de har på bl.a. Rema. Ingen hull i ullklær og de blir rene. 

Anonymkode: 24df7...564

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bruker Effekt fri ullvaskmiddel fra europris. Milo er så sinnsykt parfymert. Og den parfymefrie er så dyr. Effekt fri fungerer helt greit. 😊 

Men føler ulltøyet ikke tåler noe som helst. Blir fort hull i f.eks. pierre robert. Name it tåler mer.. 

Anonymkode: d5344...11e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker Ullsåpen fra Nøstebarn. Liker ikke Milo, ullklærne er stive etter jeg brukte den.

Anonymkode: c6924...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker Effekt fri ullvaskmiddel fra europris. Milo er så sinnsykt parfymert. Og den parfymefrie er så dyr. Effekt fri fungerer helt greit. 😊 

Men føler ulltøyet ikke tåler noe som helst. Blir fort hull i f.eks. pierre robert. Name it tåler mer.. 

Anonymkode: d5344...11e

Milo har en uparfyrmert type også! Var vel noen tester på tv 2 hjelper deg som sa at vanlig vaskepulver ikke sliter mer på ull fibrene enn milo....

Anonymkode: 0871a...018

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker Ullsåpen fra Nøstebarn. Liker ikke Milo, ullklærne er stive etter jeg brukte den.

Anonymkode: c6924...1fa

Aldri vært ute for, bruker både milo og andre billigere merker. Har ull i mange forskjellige merker, bortsett fra Nøstebarn, det har aldri vært i hus.

Anonymkode: a7863...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...