Gå til innhold

Komme igang med trening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har trent sånn ca 1 gang i uken nå en god stund. Har vært litt mindre noen uker og noen ganger mer. Hvis jeg begynner å trene 2-3 ganger i uken, vil jeg se resultater da? Nå snakker vi om at jeg gjør de samme øvelsene hver gang da og holder på en stund. Jeg har endel fett på armer og bein, vil dette kunne gå bort med mest styrketrening? Skal trene kondisjon (løpe) osv, men liker best styrke. Kan jeg gå ned i størrelsen på lår, armer bein ved å fokusere mest på styrke? Har et ganske sunt kosthold, helt ok +. Prøver å holde meg til 1 porsjon og spiser ikke godteri/kaker osv mer enn 1-2 ganger i uken.

Anonymkode: c20fa...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del har jeg sett store endringer ved kun styrketrening. Og vil nok anbefale deg å komme opp i hvertfall 2 økter i uken. Tenk også på litt mer hverdagsaktivitet :) Nå skriver du ikke hva målet ditt er annet enn å gå litt ned i omkrets rundt lår, armer og ben. Men et fullkroppsprogram 2-3 ganger i uken over tid og litt økt hverdagsaktivitet vil nok gjøre at du vil se resultater. Viktig å ikke gi opp for fort også!

Anonymkode: 4ca43...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her, jeg har bare mål om å komme i bedre form, få mer energi og selvfølgelig vil jeg se at kroppen ser mer trent ut osv. Vil ikke nødvendigvis slanke meg, men hadde ikke gjort noe å hvertfall byttet ut noe av fettet jeg har med muskler. Jeg er heller ikke overvektig, har en bmi som nesten er i kategorien «overvektig», men bmi tar jo ikke hensyn til muskelmasse.

Anonymkode: c20fa...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er ikke slik at du kan trene fettet om til muskler. Du må gå ned i fettprosent og opp i muskelmasse. 

Noen superenkle tips:

1. Tren litt oftere - gjerne 3 ganger i uken feks. 

2. Spis riktig mengde mat og gjerne noge lunde riktig næringsfordeling (proteiner/fett/karbohydrater).

3. Finn ut av hvilke øvelser som er gode på områdene du ønsker å trene (finnes masse forslag til programmer på nettet - Google!)

4. Du må ha progresjon på tringeningen din. Du kan ikke forvente resultater ved å trene de samme øvelsene med de samme vektene hver gang.

 

lykke til! 🙂

Anonymkode: 90e3c...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...