Gå til innhold

Er du farmasøyt??


anonym2002

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg går første året på vgs Helse- og oppvekstfag og vi har fått en oppgave om å lage en presentasjon om et yrke, jeg har fått utdelt farmasøyt. Jeg kunne ingenting om dette yrket fra før av og viste ikke hva det var. Og kjenner at jeg sliter litt siden vi skal levere inn på fredag 😬 Så hvis noen her inne jobber som farmasøyter (eller vet noe om det) hadde jeg satt stor pris på om dere kunne sende inn noe informasjon! 

Jeg skal også skrive en arbeidssituasjon for en farmasøyt, liksom forskjellige yrkesgrupper som jobber sammen for å finne løsning på et problem eller lignende. 

På forhånd takk!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er en fordel om du gjør leksene dine selv.

Anonymkode: cfb69...a0d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg tror det er en fordel om du gjør leksene dine selv.

Anonymkode: cfb69...a0d

Jeg gjør jo leksene selv, er bare litt vanskelig å finne informasjon om yrket på nettet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, anonym2002 said:
 

Jeg gjør jo leksene selv, er bare litt vanskelig å finne informasjon om yrket på nettet. 

Nei, det er det ikke. Du er bare litt for lat.

Anonymkode: cfb69...a0d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Nei, det er det ikke. Du er bare litt for lat.

Anonymkode: cfb69...a0d

javell ja.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, anonym2002 skrev:
 

Hei! Jeg går første året på vgs Helse- og oppvekstfag og vi har fått en oppgave om å lage en presentasjon om et yrke, jeg har fått utdelt farmasøyt. Jeg kunne ingenting om dette yrket fra før av og viste ikke hva det var. Og kjenner at jeg sliter litt siden vi skal levere inn på fredag 😬 Så hvis noen her inne jobber som farmasøyter (eller vet noe om det) hadde jeg satt stor pris på om dere kunne sende inn noe informasjon! 

Jeg skal også skrive en arbeidssituasjon for en farmasøyt, liksom forskjellige yrkesgrupper som jobber sammen for å finne løsning på et problem eller lignende. 

På forhånd takk!! 

Gå på et apotek og spør om du kan få denne typen info fra en farmasøyt som jobber der.

Anonymkode: 15df3...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne hjulpet deg, jeg er tekniker og vet hva en farmasøyt gjør på jobb. 

MEN, det lærer ikke du noe av. Du finner informasjon på nett. Google er din venn

Anonymkode: 56f73...0b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve å se i boka. Går samme linje som deg, og det står da virkelig noe i boken om hva farmasøyt er. Eventuelt se litt mer på nettet.

Anonymkode: 64a84...34f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det står masse om det på Google...

Anonymkode: 04b3e...c22

Har lest det mange ganger og har noe informasjon på presentasjonen, men jeg synes at det er nok så tungt stoff og håpet på å få en lettere forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du bør belage oppgaven din på informasjon fra et forum.. læreren din vil nok ikke bli imponert over kilden! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på www.farmasifag.no eller www.vilbli.no.

Anonymkode: 66e43...c23

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hufsala skrev:
 

Jeg tror ikke du bør belage oppgaven din på informasjon fra et forum.. læreren din vil nok ikke bli imponert over kilden! 

ja sant nok det 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Gå inn på www.farmasifag.no eller www.vilbli.no.

Anonymkode: 66e43...c23

takk skal du ha! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, anonym2002 skrev:
 

ja sant nok det 🤔

Kanskje du kan oppsøke noen steder hvor det jobber farmasøyter, og spørre om du kan få et kort intervju 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en farmasøyt har tid til å slå av en prat med deg hvis du går til et apotek og forklarer at du skriver en oppgave om yrket? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, princeofithilien skrev:
 

Kanskje en farmasøyt har tid til å slå av en prat med deg hvis du går til et apotek og forklarer at du skriver en oppgave om yrket? :)

Ja 😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes to typer farmasøyttitler. Best å snakke med farmasøyt på apotek ja, utdannelsen og arbeidslivet er to ganske forskjellige hverdager. 

Bachelor: https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/reseptarfarmasoyt

Master: https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/provisorfarmasoyt

Anonymkode: aa301...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er farmasøyter, jeg har bestandig lurt på hva de tallene på den rulla bak kassa er. Hva betyr de? Kan ikke finne noen logisk grunn for tallene, for meg ser de helt tilfedig plassert ut.

Anonymkode: 117a6...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2018 den 19.52, AnonymBruker skrev:
 

Jeg tror det er en fordel om du gjør leksene dine selv.

Anonymkode: cfb69...a0d

 

På 17.10.2018 den 19.57, AnonymBruker skrev:
 

Nei, det er det ikke. Du er bare litt for lat.

Anonymkode: cfb69...a0d

Kan du fortelle meg hva problemet ditt er? Hva er galt med å spørre om hjelp? TS forsøker å løse en oppgave og trenger litt input, forståelig nok ettersom hun kan lite om yrket. Dette er hverken latskap eller juks. 

Håper du får hjelp, TS. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, hvis du da ikke kan skrive om ingeniører da 😄Eneste jeg vet er at det finnes to forskjellige farmasøyer. Provisorfarmasøyt og reseptarfarmasøyt. Her fant jeg også et intervju med en farmasøyt, dette kan vel være til hjelp? https://utdanning.no/tema/yrkesintervju/farmasoyt_0

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...