Gå til innhold

Billån


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en bil fra en forhandler, må jeg eu godkjenne bilen før de kan utbetale noe som helst til forhandlene?

bilen er ikke eugodkjent og jeg får jo ikke kjøpt den uten lånet, snakk om et lite lån, men forhandleren trodde bilen måtte være eu godkjent for å få godkjent lån? Noen som har peiling på det?

får ikke ringt nå siden det er stengt.

Anonymkode: a1be2...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det slik å forstå st du skal kjøpe bil fra en forhandler, og bilen ikke er EU godkjent? I så fall du forlange at de tar den før du overtar den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tdm900 skrev:
 

Er det slik å forstå st du skal kjøpe bil fra en forhandler, og bilen ikke er EU godkjent? I så fall du forlange at de tar den før du overtar den.

Enig. Og nekter de hadde jeg handlet et annet sted.

Anonymkode: 4636b...757

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, tdm900 skrev:
 

Er det slik å forstå st du skal kjøpe bil fra en forhandler, og bilen ikke er EU godkjent? I så fall du forlange at de tar den før du overtar den.

Det er pga tvangssalg, de kan eu godkjenne for meg hvis de vil og sjekke hva som mangler, men jeg lar heller pappa gjøre det for da sparer jeg flere ti-tusen tall. Kjempe dyrt på verkstedet og pappa er mekaniker, er ikke så mye å fikse på bilen. Men det var ikke det jeg egt var ute etter, jeg lurte på om det var muuuulig å ta lån uten eu godkjenning, men ingen som vet?😊😊😊

Anonymkode: a1be2...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal banken ha pant i bilen da? Er det skilter på den, eller er de levert inn pga manglende EU?

Anonymkode: f1610...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det er pga tvangssalg, de kan eu godkjenne for meg hvis de vil og sjekke hva som mangler, men jeg lar heller pappa gjøre det for da sparer jeg flere ti-tusen tall. Kjempe dyrt på verkstedet og pappa er mekaniker, er ikke så mye å fikse på bilen. Men det var ikke det jeg egt var ute etter, jeg lurte på om det var muuuulig å ta lån uten eu godkjenning, men ingen som vet?😊😊😊

Anonymkode: a1be2...463

Det er det nok bare banken som kan svare på😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Skal banken ha pant i bilen da? Er det skilter på den, eller er de levert inn pga manglende EU?

Anonymkode: f1610...f4f

Forrige eier hadde lån på 429k på bilen, den ble inndratt, vet ikke hvorfor men sikkert pgs gjeld regner jeg med, bilen har stått i 4 år, bremser, dårlig dekk ogsånt bare men det ordner pappq for meg. 

Anonymkode: a1be2...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Forrige eier hadde lån på 429k på bilen, den ble inndratt, vet ikke hvorfor men sikkert pgs gjeld regner jeg med, bilen har stått i 4 år, bremser, dårlig dekk ogsånt bare men det ordner pappq for meg. 

Anonymkode: a1be2...463

Du svarer jo ikke på spørsmålet. Skal banken din ha pant i bilen? Når den har stått i 4 år er den vel neppe registrert heller. 

Har ikke forhandleren din finansieringstilbud?

Anonymkode: f1610...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bil som har stått i 4 år?! Nei nei nei... Motoren trenger å brukes, og om det ikke har vært noe liv i den motoren på 4 år da hadde jeg vært veldig skeptisk. Der dukket det nok opp mye feil og mangler den første tiden. Greit du fikk den billig, men kan du egentlig stole på den bilen i lengden? 

Anonymkode: e6dc1...068

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2018 den 21.31, AnonymBruker skrev:
 

Du svarer jo ikke på spørsmålet. Skal banken din ha pant i bilen? Når den har stått i 4 år er den vel neppe registrert heller. 

Har ikke forhandleren din finansieringstilbud?

Anonymkode: f1610...f4f

Den ble avregristrert i vår/sommer 2018

Anonymkode: a1be2...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.10.2018 den 23.57, AnonymBruker skrev:
 

En bil som har stått i 4 år?! Nei nei nei... Motoren trenger å brukes, og om det ikke har vært noe liv i den motoren på 4 år da hadde jeg vært veldig skeptisk. Der dukket det nok opp mye feil og mangler den første tiden. Greit du fikk den billig, men kan du egentlig stole på den bilen i lengden? 

Anonymkode: e6dc1...068

Faren min lot jo mustangen sin stå i en garasje (tørt men ikke varmt) i mange år uten å bruke, den stå ute et par av årene også sa han, det var ca 8år til sammen. Eneste problemet han hadde da var bremsene, tror han sa han pussa over de bare 🤔 Han er typ mekaniker

Anonymkode: a1be2...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp den bilen! Det kommer bare til å bli rot og trøbbel. Det finnes tusenvis av biler der ute, du trenger ikke kjøpe akkurat den, og ikke fra den forhandleren.

Jeg tror jeg vet hvilken bil og forhandler det er snakk om, og jeg gjentar: ikke kjøp den.

Anonymkode: f7cd4...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har noen av dere som svarer her vært borti noe lignende? For virker som alle her er negative, men ikke forteller noe fra sin egen erfaring? 

Virker som de som ikke har vært borti det er mest negative 😱😱 Ja skjønner skeptisken til folk her.

Snakket også med en kollega i dag og han sa han har vært borti det (de har stått ute da) og det har fått bra (men ikke stått 4år da), er som regel bremser. Spørs litt på gamle og nyere biler, tror nyere er mindre utsatt?

 

Noen her som har vært borti biler som har blitt dyre kostader på av å stå lenge? Eller noen som har vært heldige?

 

Anonymkode: a1be2...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Ikke kjøp den bilen! Det kommer bare til å bli rot og trøbbel. Det finnes tusenvis av biler der ute, du trenger ikke kjøpe akkurat den, og ikke fra den forhandleren.

Jeg tror jeg vet hvilken bil og forhandler det er snakk om, og jeg gjentar: ikke kjøp den.

Anonymkode: f7cd4...f08

Hvem bilforhandler tror du? Du kan nevne bydelen du tror den er fra

Anonymkode: a1be2...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bil er avhengig av at alle væsker sirkulerer jevnlig. Gummitetninger kan miste tetningsevnen etter 4 år uten start. Helsikes arbeid å fikse dette! Interiøret blir muggete av kondensen, bremsene setter seg fast, hjulene og særlig dekkene kan få ståskader. Det er masse arbeid og mye feilsøking med det der.

Anonymkode: c3641...fce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...