Gå til innhold

Male bilderamme?


Chelsea

Anbefalte innlegg

Hei! 

Har et litografi av Frans Widerberg (fargerikt av hester i gult, rødt og blått med enkel gullramme av tre. Rammen passer ikke helt inn hos meg interiørmessig så vurderte å bytte denne ut. Men siden den er profesjonelt innrammet er det litt drastisk også, tenkte derfor om det er mulig å male den? F.eks i sort farge. Maskere glasset så jeg slipper å ta av rammen pga «sveiset» bak og så male over gullfargen. Har ingen erfaring med dette så lurer på om noen andre har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har malt flere rammer sorte. De ble fine, og er like pene etter mange års bruk. Husker dessverre ikke hvilken maling eller om det var sort lakk. Jeg malte uten at bildet var i rammen, var enkelt å fjerne det. Men det går nok fint om du er nøye med å maskere glasset, du kan også bruke glasskrape etterpå om det blir litt søl på glasset, samme type man bruker til keramisk koketopp. 

Jeg ville gitt det et forsøk, om du ikke blir fornøyd kan du få rammet det om profesjonelt. 

Spør i fargehandel hvilken maling de vil anbefale til den type ramme du har. 

Anonymkode: e5213...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et Frans Widerberg-trykk som hadde gullramme. Fikk tips om type maling på Panduro, greit med de små hobby-malingsboksene der, kjøpte pensel der også. Vasket rammen grundig med fuktig mikrofiberklut, tapet glasskantene med malertape, og malte rammen svart med to strøk. Det er åtte år siden, og rammen er fremdeles like fin. 

Anonymkode: 51151...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...