Gå til innhold

Julegavestrikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva strikker dere i gaver, og til hvem? Har strikket gensere, tepper og baby tøy til familie til jul, men føler ikke det er verdt å strikke en hel genser og mottaker så vidt gidder å se på den (hun hadde ønsket seg den). Føler også det er "for lite" å gi hjemmestrikk i gave og kjøper da noe annet utenom, og da blir det jo ikke vits i å strikke 

Anonymkode: b3612...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pannebånd, luer, skjerf, votter, hals, tenbrikkettertrekk, putetrekk med mønster eller fletter, sitteunderlag, tøfler eller lappetøfler (gjerne tovet), sokker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har strikket et brunt "nordlandsgenser" sett til en baby. Eller jeg er ferdig med genseren, og holder på med buksa. Så har jeg strikket en okergul "konglelue" med dusk. (men den ble så bra at jeg vurderer å ta den selv! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker stort sett luer i julegaver. De få gangene jeg har strikket noe stort til noen andre enn barna, har jeg avtalt det først og sett på mønstre sammen. Orker ikke å bruke massevis av tid på noe som kanskje ikke faller i smak. Om de ikke bruker en lue, blir det noe annet.

Eller votter. Tovede votter går fort å strikke og tror mange liker å få det. Det kommer jo litt an på hvem man gir til, men om man syns det er lite, kan man jo legge ved noe spiselig ved siden av, uten at det fordyrer gaven noe særlig. Hvis man strikker en lue med mønsterstrikk kan man kanskje bruke rester. Eller hvis man har rester av tynn ull/alpakka og silk mohair kan det bli fine luer, jeg strikket flere sånne i fjor. Strikket også sånne pannebånd med twist foran med den type garn. Jeg syns det er så deilig å få brukt litt restegarn på den type småprosjekter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...