Gå til innhold

Mørk brudekjole


Vicar amelia

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en mer mørk brudekjole, svart, mørk rød ol. Det skulle vist være litt værre og oppdrive. 

Tenker da på litt mer i den gotiske rettninger. 

Noen som har noe som helst ide om hvor jeg kan lete/se? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg driv og syr ein del, og har kjøpt ein del brudekjolar på Finn.no og farga med tekstilfarge og det fungerer bra. Men om stoffet er polyester (som dei fleste brudekjolar er), tek det til seg lite vanleg farge og blir meir pastellaktig. Men det finnes eigne tekstilfrgar beregna på polyester, dei personleg har eg ikkje prøvd då eg likar pastellvariantane. Men det fungerer jo dårleg om du vil ha kjolen mørk ;) Så då måtte du ihvertfall prøvd med spesial tekstilfarge.

Sjekka etsy forresten?

https://www.etsy.com/no-en/search?q=gothic wedding gown

Og du kan og ha flaks på sider som wish og ebay. Men kvaliteten der er ofte ikkje til å skryte av, men etsy er verkeleg til å anbealast!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2018 den 21.02, Vicar amelia skrev:
 

Jeg er på utkikk etter en mer mørk brudekjole, svart, mørk rød ol. Det skulle vist være litt værre og oppdrive. 

Tenker da på litt mer i den gotiske rettninger. 

Noen som har noe som helst ide om hvor jeg kan lete/se? 

Hvorfor det, ønsker du å se helt jævli ut på bryllupsdagen?

Anonymkode: 562c0...4e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Stiv Heks skrev:
 

Eg driv og syr ein del, og har kjøpt ein del brudekjolar på Finn.no og farga med tekstilfarge og det fungerer bra. Men om stoffet er polyester (som dei fleste brudekjolar er), tek det til seg lite vanleg farge og blir meir pastellaktig. Men det finnes eigne tekstilfrgar beregna på polyester, dei personleg har eg ikkje prøvd då eg likar pastellvariantane. Men det fungerer jo dårleg om du vil ha kjolen mørk ;) Så då måtte du ihvertfall prøvd med spesial tekstilfarge.

Sjekka etsy forresten?

https://www.etsy.com/no-en/search?q=gothic wedding gown

Og du kan og ha flaks på sider som wish og ebay. Men kvaliteten der er ofte ikkje til å skryte av, men etsy er verkeleg til å anbealast!

Har kikket litt på etsy, men har ikke noe spesielt med erfaring derfra, så har da vært litt skepisk 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvorfor det, ønsker du å se helt jævli ut på bryllupsdagen?

Anonymkode: 562c0...4e7

Absurdulum

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvorfor det, ønsker du å se helt jævli ut på bryllupsdagen?

Anonymkode: 562c0...4e7

Hei du :) det som er så flott, er at vi mennesker er forskjellige :) helt greit at du mener hva du gjør, men jeg har ikke tenkt til og kle meg opp for noen andre enn min (snart) mann og meg selv :)

Hva jeg syns er vakkert kan være noe helt annet enn hva du syns, men jeg tror jeg skal gå for min egen smak og føle meg vell ;)

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips kan være å se etter brudepikekjoler. En venninne av meg hadde sort, stor brudekjole. Det var egentlig en brudepikekjole fra en eller annen amerikansk nettbutikk.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etsy er fantastisk! Gå for noen med good reviews, så går det fint :) 

Anonymkode: 01bd4...f75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, O.G. skrev:
 

Denne typen kjoler krever at bæreren har ei seriøs small midje.

Godt det ikke finnes noen lover for slikt. Såvidt jeg ser er disse kjolene custom made, så da kan vel midjen være en hvilken som helst størrelse. 

For min del blir folk fine når de føler seg fine, om de så har presset seg inn i en noget for liten kjole eller ser snatchet ut som Dita Von Teese....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.10.2018 den 13.24, AnonymBruker skrev:
 

Hvorfor det, ønsker du å se helt jævli ut på bryllupsdagen?

Anonymkode: 562c0...4e7

Hun trenger ikke å se jævlig ut bare fordi hun har på seg mørk kjole, men særlig brudete blir hun jo ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sansol skrev:
 

Godt det ikke finnes noen lover for slikt. Såvidt jeg ser er disse kjolene custom made, så da kan vel midjen være en hvilken som helst størrelse. 

For min del blir folk fine når de føler seg fine, om de så har presset seg inn i en noget for liten kjole eller ser snatchet ut som Dita Von Teese....

Custom made ja, men det er jo ikke det samme som at de ikek er skapt for damer med midje i utgangspunktet. ER du ei trulte så bruk skjønn og aldri vis deg i en sånn kjole. Du vil drite deg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, O.G. skrev:
 

Custom made ja, men det er jo ikke det samme som at de ikek er skapt for damer med midje i utgangspunktet. ER du ei trulte så bruk skjønn og aldri vis deg i en sånn kjole. Du vil drite deg ut.

Skjønner at du synes man skal kle seg etter kroppsform. Så ønsker jeg å være en motvekt og si at jeg synes folk skal kle seg i det de liker, uavhengig av om kroppsformen "matcher" plagget. To helt forskjellige meninger, så kan folk plukke med seg videre på veien den holdningen de synes tilfører noe positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff ikke si at du er en sterkt overvektig kvinne med masse tatoveringer også som vil ha sort brudekjole fordi du er "goth" og vil være kuuuul og annerledes. Har sett endel slike bruder og de er aldri pent. 

Anonymkode: 1040f...2b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Uff ikke si at du er en sterkt overvektig kvinne med masse tatoveringer også som vil ha sort brudekjole fordi du er "goth" og vil være kuuuul og annerledes. Har sett endel slike bruder og de er aldri pent. 

Anonymkode: 1040f...2b5

Og om så var? Hvorfor må du øse ut av deg dette negative oppgulpet? Hva gir det deg og hva gir det trådstarter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Uff ikke si at du er en sterkt overvektig kvinne med masse tatoveringer også som vil ha sort brudekjole fordi du er "goth" og vil være kuuuul og annerledes. Har sett endel slike bruder og de er aldri pent. 

Anonymkode: 1040f...2b5

Hei :)

må si jeg er normalvektig 😂 jeg liker rett og slett ikke og kle meg i hvitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...