Gå til innhold

Redd jeg har blitt kynisk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter et langt forhold med mye, mye passion, mye gi og lite få, har jeg blitt kald. Jeg ga alt og ble bedratt 2 ganger som jeg vet om. Eksen holdt på med flere og løy daglig. Han manipulerte meg konstant. Jeg trodde at kjærligheten uansett vinner og jeg ga alt. Jeg lånte bort penger, betalte ferier osv. Jeg oppførte meg slik man burde gjøre i et forhold, var ærlig, tilgivende, lyttende og alltid der. Det endte i skilsmisse. 

Jeg merker at jeg har blitt ganske kynisk. Jeg var selv utro helt på slutten av forholdet. Nå i dating, ser jeg ikke problemet med å ha sex med de jeg ikke tiltrekkes, bare for sex og uten skuffelser. Jeg har datet flere samtidig. Jeg har lettere for å komme med hvite løgner og kan nok ta meg selv i å manipulere ved å sjarmere, tulle og unngå konfrontasjoner. Jeg har nesten sluttet å bry meg. Jeg prøver å ikke såre andre, men er selv så herdet. 

Er det noen som har opplevd dette? Gikk det over da dere fant en dere forelsket dere i?

Anonymkode: 10699...7ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja og ja.

Jeg ble også ganske kynisk etter diverse hendelser med det motsatte kjønn. Endte med at jeg satte meg selv og egne lyster foran de jeg datet.

Når jeg møtte min nåværende samboer var jeg enda der. Men jeg var ærlig med han fra start om at vi ikke ville ha noe forhold, vi skulle bare ha sex og kose oss sammen, og jeg hadde flere fuckfriends i tillegg til han som han visste om. 

Men så ble jeg jo forelsket da... Jeg var nok fremdeles litt hard og kynisk i begynnelsen av forholdet vårt. Det var viktig for meg å ikke "tape" noe på forholdet vårt. Tenkte at blir det slutt i morgen skal ikke det påvirke meg noe særlig. Jeg var litt i overkant opptatt av at utgifter skulle deles likt, og at jeg ikke lot han "hindre" meg i noe jeg ønsket. Jeg var ikke utro eller noe sånt, vi har alltid vært veldig ærlige med hverandre, men jeg var veldig bevisst på hva jeg ville og lot det gå på bekostning av han og forholdet vårt.

Men gradvis ble jeg jo mer og mer trygg på og glad i mannen. Og nå 4-5år senere er ikke dette noe å snakke om en gang. Jeg stoler fullt og helt på den mannen, han har vært der for meg igjennom utrolig mye. Og det er kjempeviktig for meg at han har det bra. Familien og forholdet vårt har blitt min 1.prioritet, og jeg gir alt igjen. Føler også jeg får det samme tilbake. Håper virkelig at kjærligheten vinner denne gangen, fordi jeg tror et brudd nå hadde knust meg ganske heftig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...