Gå til innhold

Trene på senter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer litt på å melde meg inn på treningssenter, men usikker om det er litt bortkastet? Jeg får kun trent, tirsdag, fredag og evt søndager. Jeg jobber fullt og har barn, så ettermiddagen vil ikke bli prioritert til trening. Jeg har senvakter på tirsdager og får da trent når mini er i barnehagen, fredag er jeg ferdig Kl 14, da rekker jeg en økt før jeg henter. 

Målet er å stramme opp litt og egentlig få litt mer energi og glede. Er det tilstrekkelig med 2-3 dager trening i uka eller blir det for lite?

Anonymkode: cb3c5...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2-3 dager i uka er jo strålende. Begynner du for hardt vil du uansett kanskje miste motivasjonen.

Anonymkode: 2936d...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del ville absolutt prioritert det. Men her er man jo forskjellig. Jeg har aldri likt hjemmetrening på stuegulvet, og kommer mer i "treningsmodus" ved å trene på et senter. Start med faste dager tirsdag og fredag og heller se på det eller som en bonus.

 

Anonymkode: 078c1...b20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2018 den 11.23, AnonymBruker skrev:
 

2-3 dager i uka er jo strålende. Begynner du for hardt vil du uansett kanskje miste motivasjonen.

Anonymkode: 2936d...585

👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2018 den 11.14, AnonymBruker skrev:
 

Lurer litt på å melde meg inn på treningssenter, men usikker om det er litt bortkastet? Jeg får kun trent, tirsdag, fredag og evt søndager. Jeg jobber fullt og har barn, så ettermiddagen vil ikke bli prioritert til trening. Jeg har senvakter på tirsdager og får da trent når mini er i barnehagen, fredag er jeg ferdig Kl 14, da rekker jeg en økt før jeg henter. 

Målet er å stramme opp litt og egentlig få litt mer energi og glede. Er det tilstrekkelig med 2-3 dager trening i uka eller blir det for lite?

Anonymkode: cb3c5...aa2

Høres ut som du ikke har noen treningserfaring?

3 ganger i uken er nok for de fleste, har du 3 fullkroppsøkter så skjer det mye endring i kroppen. 2 dager i uken er også fint.

Problemet er vel heller hva du hadde tenkt å gjøre på trening, de fleste driver med "tulletrening". Uten mål og mening, sitter på tlf, tåkeprater med ei venninne, bytter øvelser i hytt og pine. Det er DER problemet ligger for de fleste, en gjennomsnittlig PT har også lite kunnskaper dessverre. Mest ute etter å selge timer. Noen velger PT etter hvor enige man er, man får høre det man vil høre. Skal du ha resultater er det ofte såpass hard trening for noen at de ikke gidder.

Husk at kosthold og trening er hånd i hånd. Ville fokusert på 2 dager i starten med styrketrening, etterhvert 3 dager. Program som er bygd opp rundt baseøvelsene, bruk penger på noen som virkelig kan det. Koster gjerne ca 1000kr pr time og oppover. Svært få PT utfører knebøy, markløft og benkpress riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo veldig an på, har du trent før?

Det er utrolig mange som melder seg inn og tror at dette skal de klare. For det første har de ingen plan og for det andre trener de for mye i starten og ender opp med å bli støttemedlemmer for de f¨år jo ikke de resultatene de hadde tenkt

Har du en treningsplan klar og du setter deg små mål i starten så vil jeg absolutt anbefale deg å trene på senter. Jeg er selv erfaren og trener 3-4 ganger i uken og det føler jeg holder for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...