Gå til innhold

Vondt i halsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det  vanlig å miste stemmen når man har sår hals fra virus? Gjør veldig vondt hver gang jeg svelger og blir bare verre og verre på fjerde dagen nå. Lurer på om det er sår hals fra bakterie, som er mer alvorlig. Har dårlig ånde også, men hoster litt.

Anonymkode: 8af73...d06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være streptokokker.

Anonymkode: f19c1...4f6

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kan være streptokokker.

Ja, mistenker det. Ekstremt smertefullt.

Skrevet

Ser du noe hvit belegg/puss bak i halsen, på mandlene dine? 

Anonymkode: 8ba18...bf0

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser du noe hvit belegg/puss bak i halsen, på mandlene dine? 

Ja, ser det. Nå gjør det også kjempevondt i ørene når jeg svelger, i tillegg til halsen. Har bare klart å spise en halv brødskive og to glass vann i hele dag.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ser det. Nå gjør det også kjempevondt i ørene når jeg svelger, i tillegg til halsen. Har bare klart å spise en halv brødskive og to glass vann i hele dag.

Få hastetime til legen i morgen så kan de sjekke om du har en bakteriell infeksjon og trenger antibiotika. 

Anonymkode: 4c657...de3

Skrevet

Har hostet opp en del gulaktig slim da

Skrevet

Puss på mandlene antyder til at det er en streptokokkinfesjon som kan behandles med antibiotika. Du bør møte opp på legekontoret fra morgenen av, om du ikke ringer med dem føre for å få time. Det er helsesekretærene som tar første prøve med crp for å sjekke om det er nødvendig å komme inn til legen mtp videre sjekk og resept.  

Den gang jeg hadde det hadde jeg også dritvondt for å svelge. Fant ut at det hjalp å spise sterk mat for å få i meg nok næring. Kjente virkelig ikke om det var smerten fra halsen eller maten som brant. Så da gikk ganske så normalt for seg å svelge :)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Puss på mandlene antyder til at det er en streptokokkinfesjon som kan behandles med antibiotika. Du bør møte opp på legekontoret fra morgenen av, om du ikke ringer med dem føre for å få time. Det er helsesekretærene som tar første prøve med crp for å sjekke om det er nødvendig å komme inn til legen mtp videre sjekk og resept.  

Den gang jeg hadde det hadde jeg også dritvondt for å svelge. Fant ut at det hjalp å spise sterk mat for å få i meg nok næring. Kjente virkelig ikke om det var smerten fra halsen eller maten som brant. Så da gikk ganske så normalt for seg å svelge :)

Man bør absolutt ikke bare møte på legekontoret. Man ringer kl 08 og får hastetime. Om man bare møter opp kan det fort bli bomtur.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, mistenker det. Ekstremt smertefullt.

Ja det er veldig vondt. Ta en tur til lege og god bedring 😀

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man bør absolutt ikke bare møte på legekontoret. Man ringer kl 08 og får hastetime. Om man bare møter opp kan det fort bli bomtur.

Ja, det kan være det.  Men de bak luka kan også få tatt crp for å sjekke om det er noe som tilsier at lege burde se på det. Har også opplevd at det er enkelt å få skviset inn en time fra morgenen av om man bare sitter å venter litt. Men om det er et stykke til legen, og man vil unngå venting, er det kanskje greiest å ringe.  

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja, det kan være det.  Men de bak luka kan også få tatt crp for å sjekke om det er noe som tilsier at lege burde se på det. Har også opplevd at det er enkelt å få skviset inn en time fra morgenen av om man bare sitter å venter litt. Men om det er et stykke til legen, og man vil unngå venting, er det kanskje greiest å ringe.   

Tenkte å ringe når telefonen deres åpner klokka 9!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...