AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #1 Skrevet 15. oktober 2018 Hei, jeg har et spørsmål til homofile og lesbiske.. dette er noe jeg genuint lurer på, og håper ikke noen vil ta seg nært av det.. Man ser ofte lesbiske par eller homofile par, hvor den ene er veldig maskulin eller veldig feminin. F.eks. et lesbisk par, hvor den ene er veldig mandig i både klesstil og utseendet. Hvorfor er det noen som faller for en av samme kjønn, som kler seg som motsatt kjønn? Faller ikke hele poenget med det å være lesbisk eller homofil bort da? Sorry, det ble veldig rett ut, men det må det bli for at jeg skal forstå. Nok en gang, jeg beklager på forhånd om noen tar seg nært av det. Anonymkode: f4680...b47 8
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #2 Skrevet 15. oktober 2018 Tror muligen det har litt med vagina vs penis. Ikke hvordan de kler seg😉 Anonymkode: d0d34...b4d 5
Djungelvrål Skrevet 15. oktober 2018 #3 Skrevet 15. oktober 2018 Jeg syns det er mange lesbiske/homopar som er ganske like jeg. Hvor f.eks begge mannfolka er ganske maskuline i væremåte og utseende og kvinner som begge er like feminine. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #4 Skrevet 15. oktober 2018 Jeg har møtt heterofile par også (flere), der han er mer, ikke feminin men mer stereotypisk det vi forbinder med feminin, og hun har vært tøffere, og mer det en forbinder med maskulin. Jeg har alltid lurt på hvordan de får forholdet til å fungere? Anonymkode: b341e...300 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #5 Skrevet 15. oktober 2018 Lol. For et spørsmål. Det er like stor variasjon blandt homofile og lesbiske par som hos heterofile. Har sett mange maskuline koner og feminine menn. Her ser du et typisk eksempel på en feminin og en maskulin mann. Hvem er dama i forholdet? Anonymkode: 21702...08a 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #6 Skrevet 15. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har et spørsmål til homofile og lesbiske.. dette er noe jeg genuint lurer på, og håper ikke noen vil ta seg nært av det.. Man ser ofte lesbiske par eller homofile par, hvor den ene er veldig maskulin eller veldig feminin. F.eks. et lesbisk par, hvor den ene er veldig mandig i både klesstil og utseendet. Hvorfor er det noen som faller for en av samme kjønn, som kler seg som motsatt kjønn? Faller ikke hele poenget med det å være lesbisk eller homofil bort da? Sorry, det ble veldig rett ut, men det må det bli for at jeg skal forstå. Nok en gang, jeg beklager på forhånd om noen tar seg nært av det. Anonymkode: f4680...b47 En kvinne er en kvinne selv om de ikke er kjempefeminine. Eller tenker du man spontant skifter kjønn om man ikke bruker kjole regelmessig? Anonymkode: e26d3...d5a 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #7 Skrevet 15. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror muligen det har litt med vagina vs penis. Ikke hvordan de kler seg😉 Anonymkode: d0d34...b4d Det er ikke bare måten de kler seg på ts spør om men væremåten, kroppsspråk og feminin måte å snakke og oppfører seg, osv alt dette miner om det motsatte kjønn når jeg ser to typiske homofile menn...altså den ene virker feminin i måten han snakker og oppfører seg på. Forresten jeg har 2 nære venner som er homofile, og ja dette ser jeg tydelig hos disse to og særlig når vi alle sitter sammen og prater. Selvfølgelig det finnes unntak i alle situasjoner og ikke alle homofile og lesbiske er sånne og de fleste er det😊 Anonymkode: 16e4a...e32 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #8 Skrevet 15. oktober 2018 Jeg har faktisk lurt på det samme 😂 Tror jeg vet om flere menn som begge er "menn", liksom. Mest jenter som den ene ser mandig ut. Anonymkode: d6123...59e 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #9 Skrevet 15. oktober 2018 Takk for innspill.. er noen av dere homofile? Hadde vært gøy å høre fra en homofil også, hvordan han eller hun tenker:) Anonymkode: f4680...b47
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #10 Skrevet 15. oktober 2018 Jeg er bifil kvinne og er tiltrukket av maskuline kvinner. Ikke veldig maskuline, men gjerne litt tomboy og "røffe" i personligheten. Du kan jo spørre deg selv om du, som heterofil kvinne (antar jeg), ville vært tiltrukket av en maskulin kvinne? Ville en heterofil mann vært tiltrukket av en feminin mann? Svaret er mest sannsynlig nei. Det er kjønnet som hovedsaklig er viktig om man er seksuelt tiltrukket av det samme kjønn. Om man liker feminine eller maskuline personer er en preferanse på samme måte som at noen liker aktive eller følsomme personer. Anonymkode: b6ef0...59e 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #11 Skrevet 15. oktober 2018 Jeg har også lagt merke til at det ofte er tilfellet. Se bare på f.eks. Ellen DeGeneres og kona, og familien Hammerseng-Edin. Anonymkode: 499e4...eb5 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #12 Skrevet 15. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for innspill.. er noen av dere homofile? Hadde vært gøy å høre fra en homofil også, hvordan han eller hun tenker:) Anonymkode: f4680...b47 Jeg er lesbisk. Har allerede svart. Forelsker meg i kvinner, og uansett hvor maskulin en kvinne er så er hun fortsatt kvinne. Anonymkode: e26d3...d5a
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #13 Skrevet 16. oktober 2018 Ts har et poeng, så dere må slutte å late som om dette ofte ikke er tilfellet. Alle har vel hørt uttrykket *traktorlesper*, det er liksom ikke diktet opp. Fakta ER at det ofte er en maskulin dame med en feminin. Hele tre lesbiske jeg vet om har skiftet kjønn også. Ofte ser man at når to lesbiske gifter seg, så er den ene i dress eller maskulint kledd på annen måte,mens den andre er i kjole. Jeg trodde ei jeg vet om var gutt, men så var hun jente, og jeg falt veldig for henne da. Jeg kan ikke forklare hvorfor Ts, men du har observert riktig, selv om det ikke alltid stemmer da. Jeg har altså ikke noe godt svar, men faller veldig lett for mer maskuline jenter. Anonymkode: f3712...de3 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #14 Skrevet 16. oktober 2018 Tipper en del homofile og lesbiske egentlig er født i feil kropp. Anonymkode: 87588...6d1 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #15 Skrevet 16. oktober 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror muligen det har litt med vagina vs penis. Ikke hvordan de kler seg😉 Anonymkode: d0d34...b4d Eh, nei. Jeg falt for dama mi på grunn av personligheten, ikke kjønnet hennes. Anonymkode: 3c1e0...5e5
*Maja* Skrevet 16. oktober 2018 #16 Skrevet 16. oktober 2018 Jeg tenker det kan være en preferanse, mer enn noe annet? Det samme som at man er mest tiltrukket av damer/menn med en viss hårfarge, damer/menn med en viss kroppsstørrelse, damer/menn med visse interesser osv. Jeg er selv bifil, og bryr meg lite om kjønn, men når jeg tenker meg om blir jeg mest tiltrukket av feminine damer og menn. Jeg ser på meg selv om en feminin dame selv btw. Det er heller ingen fasit, for det er plenty av maskuline damer og menn jeg finner tiltrekkende. Når det er sagt, så er det jo ikke utseendet som betyr noe til syvende og sist, men hvordan den personen er, hvilke verdier den har osv. Og møter man den rette, så takker man ikke nei fordi man ellers har en annerledes preferanse så sant det er en tiltrekning der, og alt det andre klaffer. TS skriver: ''Hvorfor er det noen som faller for en av samme kjønn, som kler seg som motsatt kjønn? Faller ikke hele poenget med det å være lesbisk eller homofil bort da?'' Nei, nei og atter nei. Det at man liker å kle seg feminint eller maskulint gjør en ikke automatisk om til det kjønnet altså. En dame i dress er fullt ut en dame. Ville du, som for eksempel heterofil dame blitt tiltrukket av en dame som var ikledd dress, fordi det heteronormative samfunnet vårt sier at dress er maskulint? Det hele faller på sin urimelighet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå