Gå til innhold

Bilverksted


MammaMums

Anbefalte innlegg

Hei alle, 

jeg har fått en litt «skrapete» lyd innunder bilen min når jeg svinger til venstre- når jeg holder svingen en stund (lang sving) 

Ellers er det en litt sånn riste lyd under noen ganger.. 😖 Har en Toyota Auris. 

Det jeg lurer på; er om noen har noen erfaringer med hvilke bilverksteder som opererer med de greieste timesprisene? Jeg vet at Toyotas eget verksted ligger høyt i timepris- og det er sikkert grunner til det. Bare at jeg ikke helt har super-spenn i økonomien akkurat nå - så jeg må prøve å tenke rimelig.. Må passe på bilen, den er viktig!!! 

Har noen av litt mer peiling på verksteder og priser og sånt enn meg? Setter kjempepris på svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, MammaMums skrev:
 

Hei alle, 

jeg har fått en litt «skrapete» lyd innunder bilen min når jeg svinger til venstre- når jeg holder svingen en stund (lang sving) 

Ellers er det en litt sånn riste lyd under noen ganger.. 😖 Har en Toyota Auris. 

Det jeg lurer på; er om noen har noen erfaringer med hvilke bilverksteder som opererer med de greieste timesprisene? Jeg vet at Toyotas eget verksted ligger høyt i timepris- og det er sikkert grunner til det. Bare at jeg ikke helt har super-spenn i økonomien akkurat nå - så jeg må prøve å tenke rimelig.. Må passe på bilen, den er viktig!!! 

Har noen av litt mer peiling på verksteder og priser og sånt enn meg? Setter kjempepris på svar 😊

Ulyder er slikt du kan bruke frittstående verksteder til og komme billigst mulig fra det.

Hva angår kvalitet på verkstedtjenestene og priser så spiller det null rolle hva som står på døra og full rolle hvem som jobber der - for å sette det på spissen. 

Jeg anbefaler deg å først dra innom noen som du kanskje har hørt fra andre at er rimelige og gode, og deretter få et pristilbud på reparasjon. 

Endret av Husholdning1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker hjullageret er gåent. Kjører selv Prius og ville beskrevet det på samme måte da det var gåent på vår bil. Jeg sjekket mange plasser, men det var egentlig ikke noe variasjon i prisen. Endte opp med å være heldig da Toyotaverkstedet faktisk bare tok betalt for en side (6300). Dersom du i nærheten av en vgs med billinje, så går det an å høre der. De tar langt lavere priser for arbeid enn verkstedene, men det kan ta litt lengre tid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HanenIFlokken

Hjullager eller drivknute tenker jeg :)

Om du får identifisert problemet er det bare å ta en ringerunde til endel forskjellige for å få pris, prisene spriker ofte stort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Husholdning1 skrev:
 

Ulyder er slikt du kan bruke frittstående verksteder til og komme billigst mulig fra det.

Hva angår kvalitet på verkstedtjenestene og priser så spiller det null rolle hva som står på døra og full rolle hvem som jobber der - for å sette det på spissen. 

Jeg anbefaler deg å først dra innom noen som du kanskje har hørt fra andre at er rimelige og gode, og deretter få et pristilbud på reparasjon. 

Det er jo så sant så samt.. Det er håndverkerne det handler om .. Det var en god ide, jeg skal få svingt innom noen og spurt om pristilbud. Takk for svar👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Xmir skrev:
 

Jeg tenker hjullageret er gåent. Kjører selv Prius og ville beskrevet det på samme måte da det var gåent på vår bil. Jeg sjekket mange plasser, men det var egentlig ikke noe variasjon i prisen. Endte opp med å være heldig da Toyotaverkstedet faktisk bare tok betalt for en side (6300). Dersom du i nærheten av en vgs med billinje, så går det an å høre der. De tar langt lavere priser for arbeid enn verkstedene, men det kan ta litt lengre tid.

Mener du det? Hjullageret? Huff- 6300spenn? 😔 Oi oi oi... Jeg som nettopp har betalt tannlegen - 9500kr... 

Bil ass 🙄 Tisen takk for svar👍 Ingen VGS linje i nærheten desverre. Ellers var det supert forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, HanenIFlokken skrev:
 

Hjullager eller drivknute tenker jeg :)

Om du får identifisert problemet er det bare å ta en ringerunde til endel forskjellige for å få pris, prisene spriker ofte stort. 

Takk for så klar og tydelig tanke om hva det kan være👍 Det hjelper å vite hva det dreier seg om, har jo ikke snøring selv🙈 

Jeg skal absolutt ta en ringerunde og spørre om de to tingene der👍 Men - svarte assaaaaaa ... 😖😖😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HanenIFlokken
38 minutter siden, MammaMums skrev:
 

Takk for så klar og tydelig tanke om hva det kan være👍 Det hjelper å vite hva det dreier seg om, har jo ikke snøring selv🙈 

Jeg skal absolutt ta en ringerunde og spørre om de to tingene der👍 Men - svarte assaaaaaa ... 😖😖😖

Er det drivknute får du ofte dunking og slaglyder om den er på god vei til å havarere, med hjullager får du en mer jevn dur, spesielt ved sving. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HanenIFlokken
3 timer siden, MammaMums skrev:
 

Takk for så klar og tydelig tanke om hva det kan være👍 Det hjelper å vite hva det dreier seg om, har jo ikke snøring selv🙈 

Jeg skal absolutt ta en ringerunde og spørre om de to tingene der👍 Men - svarte assaaaaaa ... 😖😖😖

Oppdater gjerne i tråden her når du finner ut hva som var galt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HanenIFlokken skrev:
 

Oppdater gjerne i tråden her når du finner ut hva som var galt 😀

Takk for kjempe hjelpsomt svar😊😊 Jeg skal så absolutt oppdatere👍Både på årsak og pris 😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, HanenIFlokken skrev:
 

Er det drivknute får du ofte dunking og slaglyder om den er på god vei til å havarere, med hjullager får du en mer jevn dur, spesielt ved sving. 

Jøss... Her er det peiling ute og går ja 😊👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...