Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor lenge pumper du og hvor mye får du ut? 

Ser at det har minsket litt hos meg. Får ut ca  50ml på 15min på ene og mellom 50-100ml på det andre på 15-20min. 

Anonymkode: 6e2da...0e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker godt og vel 30 min på 80-100ml, og da har jeg spart opp den puppen hele natten.. Ikke spesielt pumpe vennlige bryster, nei.. 

Anonymkode: 1fcb3...04b

Skrevet

Jeg sliter veldig med å pumpe, så rekorden min er 30 ml på den ene og 20 ml på den andre. Det tok ca. 45 min til sammen. Babyen går fin opp i vekt, og jeg vet at jeg har mer melk enn det, men den vil bare ikke ut ved pumping eller håndmelking.

Anonymkode: 3cfcc...6b3

Skrevet

Jeg pumper ca 10-20 min og får ut 50 ml på en pupp som har en del melk i.

Anonymkode: 3d9cf...b3c

Skrevet

Jeg fullpumpet til første barnet, og da pumpet jeg alltid i 15 min på begge bryst (brukte elektrisk dobbeltpumpe, medela swing maxi). Da produksjonen var på topp etter ca 3-4 mnd, fikk jeg ut 200-250 ml til sammen på hver pumping. Jeg pumpet 6-7 ganger i døgnet, 3-4 timer mellom pumpeøktene. 

Jeg ammer nå barn nr 2, men pumper innimellom slik at pappaen kan passe mens jeg f.eks gjør noe med eldstemann. Ved pumping i 5-10 min 1-2 timer etter amming, får jeg ut mellom 100-150 ml til sammen.  

Anonymkode: b76de...b06

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fullpumpet til første barnet, og da pumpet jeg alltid i 15 min på begge bryst (brukte elektrisk dobbeltpumpe, medela swing maxi). Da produksjonen var på topp etter ca 3-4 mnd, fikk jeg ut 200-250 ml til sammen på hver pumping. Jeg pumpet 6-7 ganger i døgnet, 3-4 timer mellom pumpeøktene. 

Jeg ammer nå barn nr 2, men pumper innimellom slik at pappaen kan passe mens jeg f.eks gjør noe med eldstemann. Ved pumping i 5-10 min 1-2 timer etter amming, får jeg ut mellom 100-150 ml til sammen.  

Anonymkode: b76de...b06

Det er imponerende 😊🙌🏽 Skulle ønske det kom såpass mye her også. Det var mer, men har som nevnt tidligere minsket pga søvn-, mat, og væskemangel 😩😢 jobber nå med å få økt igjen, men baby har blitt vant med å få servert lett på flaske, vil helst ikke ta pupp. 

Skrevet

Jeg prøver også å fullpumpe og prøver å øke. Pumper ut tilsammen 40-50 ml annenhver time. Er helt utslitt og synes ikke all jobben er verdt mengden. 

Anonymkode: 2ea27...77e

Skrevet

Meg over. Pumper i 8-10 min. Dobbelpumpe. 

Anonymkode: 2ea27...77e

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bruker godt og vel 30 min på 80-100ml, og da har jeg spart opp den puppen hele natten.. Ikke spesielt pumpe vennlige bryster, nei.. 

Du må jo stå opp og pumpe på natten, det er nattamming/pumping som holder produksjonen i gang! Dropper du den, mister du fort melken om du har lite i utgangspunktet. 

Anonymkode: cc54d...14f

Skrevet

Dine tall hadde vært en drøm fr meg, TS.

Fullpumpet. Brukt alt fra 20 til 30 min til det ikke kom så mye mer av puppen. Vanlig produksjon var 80-120 ml fra begge til sammen.

De siste 2-3 kene før jeg ga opp ble det 20-30 ml fra den ene puppen og bare noen dråper fra den andre. Men det sies barnet får imunsystemmet med bare 20 ml morsmelk per døgn, så jeg pumpet så lenge jeg kunne.

Anonymkode: 18928...ca7

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo stå opp og pumpe på natten, det er nattamming/pumping som holder produksjonen i gang! Dropper du den, mister du fort melken om du har lite i utgangspunktet. 

Jeg har ikke noe problem med produksjonen, jeg har nok melk. Men jeg får ikke pumpet ut mye melk, sånn er det bare. Min første også sov tidlig natten gjennom, han ammet jeg til 15 mnd. 

Skrevet

Fullpumper. Pumper ca 15 min hver fjerde time døgnet rundt. Tilsammen mellom 100-150 ml på hver økt (tømmer ikke brystene).

Anonymkode: b257f...21d

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er nattamming/pumping så viktig? 

Jeg har en skikkelig gråtebaby, som kan gråte fra 22-08 en del netter og det er jo selvfølgelig null søvn på oss. De nettene baby da sover, nyter jeg virkelig å sove selv. Da kan hun sove 4-5t i strekk før hun er sulten nok til å ville ta pupp/flaske. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er nattamming/pumping så viktig? 

Jeg har en skikkelig gråtebaby, som kan gråte fra 22-08 en del netter og det er jo selvfølgelig null søvn på oss. De nettene baby da sover, nyter jeg virkelig å sove selv. Da kan hun sove 4-5t i strekk før hun er sulten nok til å ville ta pupp/flaske. 

Man KAN få mindre melk av det som vedkommende nevner, men ikke nødvendigvis. Begge mine har vært utrolige til å sove på natt, og så lenge de går fint opp i vekt og du har melk nok så trenger de ikke vekkes. Jeg prøver dog å amme en del på kvelden fordi melken har en høyere fettprosent da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...