Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd på feil side i Fredrikstad (over brua). Folk har en måte å være hyggelige på som er veldig overfladisk. Veldig mange som er materialister der. Opptatt av å vise seg frem, vise frem ting, status, osv. Er det din greie, så er det rette stedet for deg.

Anonymkode: 49a16...cdd

Hvor er den siden og hvilken bru?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bodd ett år i Tønsberg. Dette er over ett tiår tilbake i tid. Jeg har dialekt nordfra. Jeg opplevde at jeg ble behandlet dårlig på grunn av dialekten. "Når skal du begynne å prate ordentlig" - var noen av de få konkrete kommentarene jeg fikk.

Om dette er relevant for TS eller ikke får de vurdere selv.

Jeg er kjent i Fredrikstad og har ikke opplevd tilsvarende der. Byen er sentral, koselig og kommer godt ut av det i levekårsundersøkelser.

Anonymkode: 9a1ed...8bc

• Liker 1
Skrevet

Jeg er trønder, og jeg bodde ett år i Østfold da jeg gikk på skole - men da bodde jeg i Sarpsborg. Jeg ville helt klart ha flyttet til Fredrikstad istedenfor Tønsberg. Har vært der også, men jeg klarer ikke å like meg i Tønsberg av en eller annen ukjent grunn. Hvis jeg skal flytte tilbake til Østlandet igjen, hadde valget lett blitt Fredrikstad (eller Halden).

Anonymkode: 052e2...05b

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er trønder, og flyttet til Vestfold for 15 år siden,  nærmere bestemt Sandefjord. Vi stortrives her! Sandefjord har alt! Flotte strender, fin skjærgård,   kort vei til skiterreng,  kort vei til Sverige, egen flyplass og enkelt å komme seg til kontinentet. Sandefjord har et rikt kulturtilbud for barn ( og voksne), som teater, musikk,  dans, idrett etc.  

Videre har vi gode turterreng, flotte butikker,  gode restauranter,  kort vei til Danmark og enkel tilgang til Oslo.  Vestfold har vel også flest soltimer i Norge! 

Endret av tirben
Skrevet

Fredrikstad.  Engelsviken eller Gressvik.

Skrevet

Fredrikstad har blitt veldig mye spennende de siste årene, og er nærme både Oslo og grensen. Det har vært masse nybygging der. Tønsberg har nok et mer småby og snobbepreg, og jeg tror at folk fra Vestfold ikke er så vendt ut mot verden som de i Østfold blir. Tønsberg er fin om sommeren da, det skal byen ha!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...