mAttE Skrevet 14. oktober 2018 #1 Skrevet 14. oktober 2018 (endret) Hvis du skulle velge å flytte til en av disse byene, hvilken ville du velge? Og hvorfor? Vi er en familie med to jenter på 10 og 12 år. Jobber hjemmefra, så sånn sett har det ikke så mye å si hvilken by vi slår oss ned i. Men vi ønsker å fortsatt bo på Østlandet på grunn av klimaet og nærheten til resten av verden, om man kan si det sånn 🙂 Jentene våre driver med dans, kor og drama, så det er ønskelig at det er mulig å fortsette med det. Kor er det vel tilbud om i de fleste byer, når jeg tenker meg om 🙂 Vi liker turer i naturen, bading om sommeren, og å reise til Danmark og Sverige på helgeturer. Vi er opprinnelig nordfra, så det hadde vært ekstra koselig å høre fra noen som er fra andre kanter av landet, eller fra andre byer som har flyttet til Tønsberg eller Fredrikstad hva de synes om å bo der. Håper å høre fra dere 🙂 Endret 14. oktober 2018 av mAttE
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #2 Skrevet 14. oktober 2018 Etter å ha hengt på Rampelys her inne hadde jeg valgt Tønsberg over Fredrikstad uten tvil. Anonymkode: a608d...782 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #3 Skrevet 14. oktober 2018 Bor i Tønsberg, utkanten, og synes det er veldig hyggelig! Jobber i Sandefjord, og skjønner godt at du vil vekk derfra 🙂 Anonymkode: a5b1c...732 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #4 Skrevet 14. oktober 2018 Tønsberg uten tvil! Anonymkode: 802dc...474 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #5 Skrevet 14. oktober 2018 Jeg har bodd på feil side i Fredrikstad (over brua). Folk har en måte å være hyggelige på som er veldig overfladisk. Veldig mange som er materialister der. Opptatt av å vise seg frem, vise frem ting, status, osv. Er det din greie, så er det rette stedet for deg. Anonymkode: 49a16...cdd
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #6 Skrevet 14. oktober 2018 Fredrikstad! Veldig fint hele året, bra klima! Nærhet til sjø og mange badeplasser. Tønsberg er også koselig, men jeg ville valgt Fredrikstad uten tvil! Anonymkode: 3dde5...2a6 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #7 Skrevet 14. oktober 2018 14 minutter siden, AnonymBruker said: Bor i Tønsberg, utkanten, og synes det er veldig hyggelig! Jobber i Sandefjord, og skjønner godt at du vil vekk derfra 🙂 Anonymkode: a5b1c...732 Hva er galt med Sandefjord? Jeg vurderer også å flytte til byene TS nevner, men egentlig det meste under to timer fra Oslo (studerer der). TS: mitt inntrykk av Fredrikstad er motsatt av det som skrives over; jeg synes folk er veldig avslappede, rause, lite høytidelige og at det meste generelt er veldig "lavterskel". Anonymkode: 4eb6d...a08
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #8 Skrevet 14. oktober 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er galt med Sandefjord? Jeg vurderer også å flytte til byene TS nevner, men egentlig det meste under to timer fra Oslo (studerer der). TS: mitt inntrykk av Fredrikstad er motsatt av det som skrives over; jeg synes folk er veldig avslappede, rause, lite høytidelige og at det meste generelt er veldig "lavterskel". Anonymkode: 4eb6d...a08 Også inkludert hva og hvem det sladres om. Anonymkode: a608d...782 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #9 Skrevet 14. oktober 2018 Du må ikke tvile et sekund,Fredrikstad. Jeg er vestlending, å har ikke noe patriotisk forhold til noen av byene. Men folk i Østfold er mye mer joviale og trivelige enn i Vestfold. Hold deg bare unna østsida av byen, veldig harry og ikke noe sted jeg villa latt barn vokse opp. Anonymkode: 72ec8...777 2
mAttE Skrevet 14. oktober 2018 Forfatter #10 Skrevet 14. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter å ha hengt på Rampelys her inne hadde jeg valgt Tønsberg over Fredrikstad uten tvil. Anonymkode: a608d...782 Har ikke hengt på Rampelys, kan du opplyse en uvitende sjel 😂
mAttE Skrevet 14. oktober 2018 Forfatter #11 Skrevet 14. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Bor i Tønsberg, utkanten, og synes det er veldig hyggelig! Jobber i Sandefjord, og skjønner godt at du vil vekk derfra 🙂 Anonymkode: a5b1c...732 Ja, så du synes Tønsberg er bedre? Kan jeg spørre om du er født og oppvokst i Tønsberg? Har et bedre inntrykk av Tønsberg jeg og, men når man ikke kjenner noen i en by er det vanskelig å gjøre seg opp en mening om hvor enkelt det er å komme seg inn i miljøet.
mAttE Skrevet 14. oktober 2018 Forfatter #12 Skrevet 14. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bodd på feil side i Fredrikstad (over brua). Folk har en måte å være hyggelige på som er veldig overfladisk. Veldig mange som er materialister der. Opptatt av å vise seg frem, vise frem ting, status, osv. Er det din greie, så er det rette stedet for deg. Anonymkode: 49a16...cdd Hvilken side av brua er feil side? Har bare vært på besøk i byen to ganger. Nei, jeg er absolutt ikke materialistisk av meg, og jeg dømmer ikke hverken meg selv eller andre etter hvilket merke det er på klærne eller bilen feks. Liker folk som er seg selv!
mAttE Skrevet 14. oktober 2018 Forfatter #13 Skrevet 14. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er galt med Sandefjord? Jeg vurderer også å flytte til byene TS nevner, men egentlig det meste under to timer fra Oslo (studerer der). TS: mitt inntrykk av Fredrikstad er motsatt av det som skrives over; jeg synes folk er veldig avslappede, rause, lite høytidelige og at det meste generelt er veldig "lavterskel". Anonymkode: 4eb6d...a08 Takk for innspill, akkurat det med hvordan folk flest er i en by er akkurat det jeg er ute etter å få vite! Liker folk som er sånn som du beskriver 🙂 1
mAttE Skrevet 14. oktober 2018 Forfatter #14 Skrevet 14. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Også inkludert hva og hvem det sladres om. Anonymkode: a608d...782 Hm, sladder er ikke så positivt...
mAttE Skrevet 14. oktober 2018 Forfatter #15 Skrevet 14. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må ikke tvile et sekund,Fredrikstad. Jeg er vestlending, å har ikke noe patriotisk forhold til noen av byene. Men folk i Østfold er mye mer joviale og trivelige enn i Vestfold. Hold deg bare unna østsida av byen, veldig harry og ikke noe sted jeg villa latt barn vokse opp. Anonymkode: 72ec8...777 Takk! Det er litt det inntrykket jeg også har fått 🙂
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #16 Skrevet 14. oktober 2018 Tønsberg. Anonymkode: 7adfb...bdf 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #17 Skrevet 14. oktober 2018 Itte Tønsberg. Anonymkode: a35b7...a3a
Optimus Skrevet 14. oktober 2018 #18 Skrevet 14. oktober 2018 Jeg kjenner ikke til Tønsberg, men vil absolutt anbefale Fredrikstad. Det er Norges mest attraktive by, eller ble kåret til det i 2017 tror jeg. Det er flust av flotte turområder, både egnet for barn og voksne. Det er gode kulturtilbud (i forhold til resten av Østfold, hvertfall). Også for barn. Vet at det er flere gode barneteater, og hvertfall en veldig bra danseskole. Mange forskjellige kor til ulike aldersgrupper, men jeg kjenner ikke spesielt til de for barn. Det er nærme Sverige. Nærhet til skjærgård. Bra klima. Hyggelige folk. Kan si meg enig i at deler av Østsiden er litt mer harry enn resten av Fredrikstad. Men det er fine steder over alt i kommunen, synes jeg. Trives utrolig godt! Har bodd flere steder i Norge og utlandet, men i Fredrikstad skal jeg slå meg til ro med familie. Ingen tvil Det sagt, kan man sikkert si like mye fint om Tønsberg hvis man kjenner det 😛 Lykke til med valget! 1
mAttE Skrevet 14. oktober 2018 Forfatter #19 Skrevet 14. oktober 2018 16 minutter siden, Optimus skrev: Jeg kjenner ikke til Tønsberg, men vil absolutt anbefale Fredrikstad. Det er Norges mest attraktive by, eller ble kåret til det i 2017 tror jeg. Det er flust av flotte turområder, både egnet for barn og voksne. Det er gode kulturtilbud (i forhold til resten av Østfold, hvertfall). Også for barn. Vet at det er flere gode barneteater, og hvertfall en veldig bra danseskole. Mange forskjellige kor til ulike aldersgrupper, men jeg kjenner ikke spesielt til de for barn. Det er nærme Sverige. Nærhet til skjærgård. Bra klima. Hyggelige folk. Kan si meg enig i at deler av Østsiden er litt mer harry enn resten av Fredrikstad. Men det er fine steder over alt i kommunen, synes jeg. Trives utrolig godt! Har bodd flere steder i Norge og utlandet, men i Fredrikstad skal jeg slå meg til ro med familie. Ingen tvil Det sagt, kan man sikkert si like mye fint om Tønsberg hvis man kjenner det 😛 Lykke til med valget! Takk for utfyllende svar! Veldig fint å høre fra en som har bodd flere steder i landet, da har man jo litt sammenligningsgrunnlag 🙂 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #20 Skrevet 14. oktober 2018 Fredrikstad uten tvil. Her har du en av Norges fineste gåstier i Fredrikstadmarka. Du er nærme vannet, mange fiske/bade muligheter. Du er nærme grensehandelen. Kun 2 timer med bil unna Gøteborg, fin weekend tur dit av og til er koselig. Kan også kjøre dit og ta båt til Danmark. Gamlebyen i Fredrikstad ❤️ Du er kun 1 time og 10min fra Oslo. Liker at flybussen går direkte til Gardemoen og tilbake, lett å ta en spontan reise. Vet at Fredrikstad har mange tilbud på dans. Jeg bor ganske sentralt, begynnelsen av sentrum/byen og har båten min kun 500meter unna. Har kunn bodd her i et år, så jeg vet ikke hvor som er bra eller ikke. Håper noen andre kan svare deg på det. Trives veldig godt her. Jobber også hjemme og kan bo hvor jeg vil, så lenge jeg har internett. Ganske sikker på at jeg vil stifte familie her i Fredrikstad. Anonymkode: 52cf3...8af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå