AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #1 Skrevet 14. oktober 2018 Kunne dere ha datet en snobb? Jeg dater en snobb. Han er lite kostnadsbevisst og det strider så til hvordan jeg er oppdratt. Han tjener mye bedre enn meg, men sløser veldig og velger kun det marginalt beste. Hadde jeg hatt så god råd, hadde jeg forvaltet kronene litt annerledes. Det gjør nesten vondt å se på fordi det så vidt går rundt i min egen hustand. Anonymkode: b657a...716
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #2 Skrevet 14. oktober 2018 Det er ikke det snobb betyr. Han liker å bruke pengene sine, og det har han lov til. Spørsmålet er om du er komfortabel med en partner som har et annet forhold til penger enn deg. Anonymkode: bcb90...2c7 5
Ella Ellefantella Skrevet 14. oktober 2018 #3 Skrevet 14. oktober 2018 Enig i at det der ikke er en snobb. Men en fyr som sløser veldig ville jeg ikke delt økonomi med, uansett hvor mye han tjener. Men en snobb, som er noe helt annet, kunne jeg ALDRI datet, fordi det er ekstremt turn off!
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #4 Skrevet 14. oktober 2018 Ja. Men ikke om han sløste villt på festing og rolexer. Anonymkode: 83fdb...dad
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #5 Skrevet 14. oktober 2018 Det er jo ikke en snobb. Anonymkode: 92df1...01c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #6 Skrevet 14. oktober 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Men ikke om han sløste villt på festing og rolexer. Anonymkode: 83fdb...dad Jo. Det han gjør. Ikke på Rolex, men det hadde i det minste vært en investering. Vi snakker om å ta taxi hit og dit for å slippe bussen. Kjøpe mat, smake på det og kaste det. Alltid spise på restaurant. Betale for vaskehjelp når du bor på 50 kvm. Bytte mobil hvert år. Kjøpe matvarer på deli deluca fordi du ikke orker å gå 50 meter til rema. Få levert alt på døren til tross for at det koster mye mer. Kjøpe dyrt når du får tilvarende produker billig uten at det går på kvalitet, som undertøy og sokker. Istedenfor å velge helly hansen, velger du et italiensk merke på regnjakken osv. Han fikk treningstøy på jobb med en liten logo. Dette kastet han for så å kjøpe samme type klær på en sportsbutikk. Når han klipper seg, går han til en dyr frisør, når han hadde fått samme klipp til halv pris et annet sted osv. TS Anonymkode: b657a...716
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #7 Skrevet 14. oktober 2018 Han høres ikke ut som en snobb ... Men han høres ut som en skikkelig dust! Anonymkode: 7a6be...beb 1
Ella Ellefantella Skrevet 14. oktober 2018 #8 Skrevet 14. oktober 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo. Det han gjør. Ikke på Rolex, men det hadde i det minste vært en investering. Vi snakker om å ta taxi hit og dit for å slippe bussen. Kjøpe mat, smake på det og kaste det. Alltid spise på restaurant. Betale for vaskehjelp når du bor på 50 kvm. Bytte mobil hvert år. Kjøpe matvarer på deli deluca fordi du ikke orker å gå 50 meter til rema. Få levert alt på døren til tross for at det koster mye mer. Kjøpe dyrt når du får tilvarende produker billig uten at det går på kvalitet, som undertøy og sokker. Istedenfor å velge helly hansen, velger du et italiensk merke på regnjakken osv. Han fikk treningstøy på jobb med en liten logo. Dette kastet han for så å kjøpe samme type klær på en sportsbutikk. Når han klipper seg, går han til en dyr frisør, når han hadde fått samme klipp til halv pris et annet sted osv. TS Anonymkode: b657a...716 En fyr som kunne spart vanvittige beløp som han kunne brukt til noe morsommere, med andre ord. Jeg hadde ertet han maks og sagt hvor teit jeg synes det var, uten å være kjip, men han skulle skjønt hva jeg mente om det!
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #9 Skrevet 14. oktober 2018 Etter å ha jobbet en god stund med økonomisk veiledning av mennesker med gjeldsproblemer og i vanskelige livssituasjoner, så kan jeg si at det der ikke er et tegn på god råd, men like sannsynlig det stikk motsatte. Videre er det ofte et tegn på å mangle ressurser til å vite HVORDAN man bør bruke penger, og det er ofte summen av slike uvaner og manglende ferdigheter som er veien til store økonomiske og sosiale problemer. Etter min erfaring henger sløsing og lite fokus på konsekvenser på det økonomiske planet også sammen med en del relaterte problemer på andre områder i livet, og summen kan resultere i alskens sosiale problemer for seg og familien på sikt. Jeg vet dette høres ut som krisemaksimering, men jeg for min del ser sånn adferd som enorme varsellamper. Anonymkode: 3e98b...bc7 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #10 Skrevet 14. oktober 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo. Det han gjør. Ikke på Rolex, men det hadde i det minste vært en investering. Vi snakker om å ta taxi hit og dit for å slippe bussen. Kjøpe mat, smake på det og kaste det. Alltid spise på restaurant. Betale for vaskehjelp når du bor på 50 kvm. Bytte mobil hvert år. Kjøpe matvarer på deli deluca fordi du ikke orker å gå 50 meter til rema. Få levert alt på døren til tross for at det koster mye mer. Kjøpe dyrt når du får tilvarende produker billig uten at det går på kvalitet, som undertøy og sokker. Istedenfor å velge helly hansen, velger du et italiensk merke på regnjakken osv. Han fikk treningstøy på jobb med en liten logo. Dette kastet han for så å kjøpe samme type klær på en sportsbutikk. Når han klipper seg, går han til en dyr frisør, når han hadde fått samme klipp til halv pris et annet sted osv. TS Anonymkode: b657a...716 En snobb som bor på 50kvm hadde jeg ledd av. Han tror nok han er mer enn det han er. Og fortsetter han med slik sløsing så blir han nok boende på sine 50kvm. Hadde jeg aldri giddet bruke tiden min på, tviler på at han kommer til å endre seg Anonymkode: 8aff4...a97
Gjest loveli Skrevet 14. oktober 2018 #11 Skrevet 14. oktober 2018 Vi hadde hatt så ulikt syn på penger og forbruk at et forhold hadde vært utelukket. Helt seriøst hadde jeg fått vondt i hjertet av å bevitne slik sløsing. Med mindre han tjener millioner, vil slikt forbruk gå hardt ut over økonomien. Han bor på 50kvm sier du. Med mindre det er i Bjørvika eller Sørenga burde han virkelig begynne å spare penger til større bolig. Ikke fordi han trenger det nå, men om noen år når han skal etablere seg med barn er det digg med minst to soverom. Og det blir ganske viktig å kunne bo i et trygt og fint område. Hvis han leier boligen i tillegg hadde jeg virkelig ikke orket å bruke mer tid på han, rett og slett fordi jeg selv er opptatt av så stor bolig og så lavt lån som mulig. Jeg kjøper meg oppover både i størrelse og beliggenhet og er interessert i å gjøre det fremover også. 😊
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #12 Skrevet 14. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: En snobb som bor på 50kvm hadde jeg ledd av. Han tror nok han er mer enn det han er. Og fortsetter han med slik sløsing så blir han nok boende på sine 50kvm. Hadde jeg aldri giddet bruke tiden min på, tviler på at han kommer til å endre seg Anonymkode: 8aff4...a97 Jeg derimot reagerer på folk som deg, som er så spydig og frekk mot mennesker som lever annerledes enn deg. Folk må da få lov til å leve slik de selv vil. Trives han med denne livsstilen, så bra for han da! Jeg har en nøktern livsstil, men også jeg liker å bruke penger på det som gir meg glede og god livskvalitet, så får andre mene hva de vil om det. Anonymkode: 8be7d...679
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #13 Skrevet 14. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: En snobb som bor på 50kvm hadde jeg ledd av. Han tror nok han er mer enn det han er. Og fortsetter han med slik sløsing så blir han nok boende på sine 50kvm. Hadde jeg aldri giddet bruke tiden min på, tviler på at han kommer til å endre seg Anonymkode: 8aff4...a97 En nyoppusset leilighet i et sentralt strøk i Oslo feks koster penger uansett om det er snakk om 50 kvm. Anonymkode: 527e9...17d 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå