Gå til innhold

Skostørrelse og høyde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 14.10.2018 den 22.42, AnonymBruker skrev:

180 og 43/44, får ikke mange pene sko da, nei. Dame Og hadde 42 før barn

Anonymkode: be769...9b5

Jeg også, men har hatt samme størrelse siden ungdomsskolen. Har mye smerter i føttene pga av at jeg har gått med sko som ikke passer og er vonde. Å handle sko er det verste jeg vet.

Mange ganger kan jeg ikke gå med de klærne jeg ønsker fordi jeg ikke har sko til, og det finnes ikke sko i min str. Finner jeg pensko som passer og er noenlunde nøytrale kjøper jeg dem uansett om jeg liker dem eller ikke. Da har jeg ihvertfall. Men de blir jo ødelagt etterhvert, og ikke alltid skomakeren kan fikse dem.

Klarer ikke å tenke rasjonelt rundt det og føler meg elendig når ingenting passer. Faktisk samme følelse jeg hadde da jeg skulle handle penklær og ingenting passet fordi jeg var for stor. La på meg mye under graviditet og tok mange år før jeg kom tilbake til "normal størrelsen" igjen.

Har store komplekser for føttene, synes de er stygge og tilogmed ekle. Verste er at det er ingenting å gjøre med det. Annet enn å lære meg å gi f... Men det er vanskelig, er over 40, og utvalget er mye bedre nå enn da jeg var ung. Men skoshopping sender meg likevel rett i kjelleren.

Sparer sikkert en del penger på det i det minste 🙄 

Anonymkode: 89d79...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

172 cm og størrelse 37/38. Har veldig brede føtter, så må ofte opp i størrelse 38 dersom skoene er veldig smale, noe som er irriterende, for da blir de kanskje litt for lange i lengda.

Forøvrig, før noen kommenterer at det finnes sko beregnet for "wide feet", bestilte meg finskosandaler fra Zalando (tror det må ha vært franske størrelser) til et bryllup og bestilte spesifikk for brede føtter. Leste anmeldelsene og der stod det til med at de var store i størrelse. Greitt, siden de var store i størrelse OG var beregnet for brede føtter tok jeg sjansen og bestilte størrelse 37. De var akkurat passe i lengda, men ikke særleg vide for å si det sånn, de var faktisk helt latterlig smale. Fikk de på meg da, men var ikke romslig plass i bredda :P Men det gikk nå.

Moren min er forøvrig rundt 165 cm og har størrelse 40/41 i sko og pappa er over 190 cm og har veldig store føtter, type 45 og oppover (ikke helt sikker på eksakt størrelse men). Alle brødrene mine har veldig store føtter og halvbrødrene mine på 10 og 9 år har allerede gått forbi meg i skostørrelse 😅 Søstera mi er vel kanskje 3-5 cm lavere enn meg og bruker størrelse 39 av og til 40 i sko. Ut i fra min familiehistorie skulle jeg hatt større føtter, men jeg av en eller annen grunn har jeg blitt "det svarte får" i familien og blir småertet for de små føttene mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Vanlig fyr skrev:

189 og 47/48

Har du vokst siden sist? Ser du har blitt hele 1cm høyre. 

(Ps. du har kommentert i denne tråden tidligere.) 🙂

 

Anonymkode: 26c77...134

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Tror du man velger skostørrelse selv? 🙊

Anonymkode: ac984...076

Det er vanlig at jo høyere man er, jo større føtter (av rent fysiske årsaker, for å holde balansen). 

Anonymkode: a6808...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2018 den 9.19, AnonymBruker skrev:

Følger høyde og skostørrelse hverandre?

Jeg bruker str 38 i sko og er 165 høy.Hva bruker dere?

 

 

Anonymkode: 82950...cae

171 høy, 38 i sko.

Endret av Rosatoast
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanlig at jo høyere man er, jo større føtter (av rent fysiske årsaker, for å holde balansen). 

Anonymkode: a6808...857

Jeg er 171 og har 38 i skostørrelse? Vil si den skostørrelsen er uhyrlig normal for flest kvinner uansett høyde ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har du vokst siden sist? Ser du har blitt hele 1cm høyre. 

(Ps. du har kommentert i denne tråden tidligere.) 🙂

 

Anonymkode: 26c77...134

😅

Tydeligvis. Hadde helt glemt det 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanlig at jo høyere man er, jo større føtter (av rent fysiske årsaker, for å holde balansen). 

Anonymkode: a6808...857

Hm... Er det derfor jeg er så dårlig til å holde balansen mon tro :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

168, bruker stort sett 39 men av og til en str opp eller ned. Har bred fot og høy rist og hater sko som smalner mye for da må jeg opp flere str. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 162 cm høy og bruker stort sett str. 36 i sko. En sjelden gang må jeg opp i 37, i to par pensko har jeg 35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

På 14.10.2018 den 18.24, AnonymBruker skrev:

153cm og 35 i sko. Må vel kjøpe sko med barbie og bling bling på :fnise:

Anonymkode: ef31d...9e2

Da hadde jeg vært mer bekymret for høyden om jeg skal være ærlig.

Anonymkode: 3c4ce...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 1.60 og bruker 39. Noen ganger 38, og da jubler jeg. Mister selvtillit av dette tema, fordi folk tror jeg bruker mindre pga høyden min... 

Anonymkode: ac984...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...