Gå til innhold
AnonymBruker

Hva er i veien med meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei til deg som leser!

Jeg har de siste 2-3 årene begynt å slite med å lese - tror jeg. Det hele er egentlig ganske merkelig. 

Jeg er 27 år og har så lenge jeg kan huske vært "flink" til å lese, og kunne allerede lese lenge før skolealder, men nå opplever jeg plutselig at teksten lever sitt eget liv. Jeg opplever altså at bokstavene hopper og forsvinner, noe som resulteter i at jeg veldig ofte leser feil. Veldig slitsomt, og jeg må ofte lese et avsnitt eller en setning opp til flere ganger for å forstå hva som egentlig står der 😥

Har forsøkt å forstå hva det egentlig er som skjer, men skjønner fortsatt ingenting. Synes jeg kjenner meg godt igjen når jeg leser om dysleksi - men dette er vel ikke noe man får i voksen alder? 🤔 Er det på tide med et besøk hos nevrolog? Kan det være noe alvorlig i veien med meg?

Kjære KG, hjelp meg 😕

Anonymkode: 2ade4...b29

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ingen som har opplevd det samme? 🤔

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Ville tatt turen til fastlegen. Har du noen andre symptomer? Har du sjekket synet ditt? Slet en periode med å lese selv, ingenting gikk inn i hodet og jeg måtte lese setningene flere ganger før hjernen koblet sammen ordene. Men jeg opplevde aldri at bokstavene hoppet eller forsvant. Jeg er ganske sikker på at det hos meg skyldtes angst.

Anonymkode: 94940...33e

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Er du stresset for tiden? Eller veldig sliten? Står du eller har du nettopp stått i noe vanskelig for tiden? 

Som ovenfor skriver, angst? 

Anonymkode: 1fff4...cd0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
RoseFox

Kanskje du er overlangsynt ? Det er visst jeg, ser godt nære også, men opplever at når jeg leser så begynner bokstavene å hoppe ut av boka som 3D hvis jeg har lest og konsentrert meg lenge. Kan også få vondt i hode da. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Å, takk for svar, dere! Jeg har opplevd en del vonde ting og har som følge av det også en del angst, men har liksom aldri tenkt at det kunne være en kobling der. Går ikke til behandling for angsten heller ettersom jeg følte jeg ikke ble tatt på alvor hos legen. Har flyttet nå da, og byttet legekontor så kanskje jeg skal forsøke igjen. 

Det er mulig jeg faktisk ser litt dårlig også, så kanskje er det en kombinasjon av alt dette sammen (og ikke nødvendigvis hjernesvulst, som er det jeg har fryktet 😂). Jeg får vel bare ta mot til meg å faktisk bestille meg en time hos legen. 

Har en del hodepine, og kanskje spesielt når jeg jobber foran PC-en, så jeg skal absolutt sjekke ut det der med overlangsynthet - takk for tips! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her