Gå til innhold

Finne noen som er død

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av personlig erfaring stemmer dette 100%.

- krisemodus trer inn der panikk og sorg kommer etter ( I mitt tilfelle )

- Legevakt kommer til stedet og erklærer.

-politi blir automatisk kontaktet og åstedet blir sperret av/plombert til saken er oppklart. Politiet forhører deg også om hendelsesforløp. 

-Begravelsesbyrå blir kontaktet automatisk og henter personen og kjører til obduksjon ved helt plutselig og uforventet dødsfall. Vi kunne ikke velge.

- legevaktslegen skriver biattest på stedet. 

håper dette ga noe bedre svar. Dette er av rein erfaring da jeg har stått I dette selv. 

Anonymkode: 1a8fa...1bc

Stiller meg bak deg her.

Noe liknende skjedde da jeg fant en i familien død, og også da svigermor døde uventet hjemme. 

Begge ble også obdusert, politiet begjærte dette (via politijurist) Vi kunne ikke velge,selv om vi selvfølgelig også ønsket dette. 

«Uventet dødsfall» ble begge kalt. Begge steder ble sperret med plomberingstape.

De ble tatt vekk etter noen dager,før obduksjonsrapportene var klare. (Det tok lang tid å få svar på dem)

Begravelsesbyrå hentet de avdøde og kjørte til Rettsmedisinsk. 

Lege var den som skrev dødsrapport (om det heter det) der den døde ble funnet. 

Jeg fikk ikke panikk i det hele tatt, ble helt iskald og rolig. Ringte moren min, så ambulanse. De kontaktet politiet. 
De var utrolig varme og betryggende alle i nødetatene jeg var i kontakt med da. All ære til dem. 

Anonymkode: 2b53a...314

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg spørre, vet ikke hvor lenge siden det skjedde med deg men hos med skjedde dette I år. Slet du noe med mareritt, angst eller «flashbacks» eller er det bare meg? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Anonym0244 said:

Kan jeg spørre, vet ikke hvor lenge siden det skjedde med deg men hos med skjedde dette I år. Slet du noe med mareritt, angst eller «flashbacks» eller er det bare meg? 

Jeg vet om to andre som fikk angst og flashbacks etter å ha sett noen dø. Jeg tror det er relativt vanlig. Et tips: Det går an å få hjelp av psykolog til å bli kvitt eller minske bilder eller lyder i hodet.

Anonymkode: 55360...7ba

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Anonym0244 skrev:

Hvis det er meg du spør,så ja. Det er lenge siden,1994. Jeg var veldig ung. Slet med flashbacks, og var redd for å gå inn i lukkede rom i mange år. Dette var et voldsomt dødsfall, stygge bilder. Selvmord. Grusomt. (Jeg fikk  diagnosen PTSD også)

Hun som fant svigermor sliter ikke. Hun så fredelig ut. 

Jeg anbefaler deg å få hjelp,jeg spurte om hjelp etter alt for mange år. En flink psykolog hjalp meg å bearbeide bildene i hodet, pynte litt på det jeg så. Høres kanskje rart ut, men det hjalp meg mye. Er ikke redd lenger. Mas og stå på til du får hjelp,jeg vet det er lange køer mange steder. Lykke til ❤️

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er meg du spør,så ja. Det er lenge siden,1994. Jeg var veldig ung. Slet med flashbacks, og var redd for å gå inn i lukkede rom i mange år. Dette var et voldsomt dødsfall, stygge bilder. Selvmord. Grusomt. (Jeg fikk  diagnosen PTSD også)

Hun som fant svigermor sliter ikke. Hun så fredelig ut. 

Jeg anbefaler deg å få hjelp,jeg spurte om hjelp etter alt for mange år. En flink psykolog hjalp meg å bearbeide bildene i hodet, pynte litt på det jeg så. Høres kanskje rart ut, men det hjalp meg mye. Er ikke redd lenger. Mas og stå på til du får hjelp,jeg vet det er lange køer mange steder. Lykke til ❤️

Beklager det, sliter selv veldig med å gå inn I lukkede rom og trenger alltid å få kontakt når jeg ringer familie viss ikke får jeg ofte veldig angst. Er ukentlig I kontakt med kriseteam heldigvis og som hjelper en del men skal få mer hjelp nå. Kan sympatisere meg med deg ettersom jeg er ganske ung. Så vidt myndig og synet var ikke akkurat behagelig eller fredfullt viss du forstår. Sliter veldig med akkurat det merker jeg. Bare jeg skriver om det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant mamma død. Jeg tror jeg ringte legevakten og dem sendte en lege. Han ringte begravelsesbyrå som kom å hentet henne. Jeg tror det var sånn. Alt ble bare helt svart 

Anonymkode: b82c3...8c6

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Anonym0244 skrev:

Beklager det, sliter selv veldig med å gå inn I lukkede rom og trenger alltid å få kontakt når jeg ringer familie viss ikke får jeg ofte veldig angst. Er ukentlig I kontakt med kriseteam heldigvis og som hjelper en del men skal få mer hjelp nå. Kan sympatisere meg med deg ettersom jeg er ganske ung. Så vidt myndig og synet var ikke akkurat behagelig eller fredfullt viss du forstår. Sliter veldig med akkurat det merker jeg. Bare jeg skriver om det.

Ja, kjenner igjen det. Jeg gikk rundt i leiligheten og sjekket alle dører og rom med utgangsdøren åpen og med telefonen i hånda mange år etter.  

Jeg tror det hadde sluppet tidligere hos meg om jeg hadde snakket med noen profesjonelle. I 1994 var det ikke samme oppfølging som jeg tror etterlatte får nå. 
Jeg var 14 år da det skjedde, forresten. 

Be om hjelp til å bearbeide minnet og bildene ❤️

Stakkars deg, jeg føler så med deg. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant mamma død. Jeg tror jeg ringte legevakten og dem sendte en lege. Han ringte begravelsesbyrå som kom å hentet henne. Jeg tror det var sånn. Alt ble bare helt svart 

Anonymkode: b82c3...8c6

❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...