Gå til innhold

Zikavirus og graviditet


Lune

Anbefalte innlegg

Jeg skal til Vietnam i snart (en øy utenfor). Vi har planlagt å prøver og bli gravid rett/under turen.

Fastlegen min mente det ikke var noe problem, fordi det ikke var påvist Zika der. Jeg har Google litt og finner mange forskjellige svar, så nå er jeg i tvil. 

Reglen sier at man skal vente til 8 uker etter hjemkomst, men vi ønsker som sagt å starte før. What to do?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du i tvil så venter du jo de 8 ukene etter hjemkomst.

Anonymkode: 4f2cf...c7f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at man skal vente hele 6 mnd med å prøve å bli gravide etter man har vært i et land hvor det kan være zikavirus

Anonymkode: 42ec1...e60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vietnam står på FHI sin liste over land med zika og som frarådes. Jeg valgte selv å avstå fra å reise til et av nabolandene nå nylig, pga at jeg kom til å enten være gravid eller prøver. 

Hva du bør gjøre kan jeg ikke si... Jeg ville nok utsatt det de to månedene. Men folk i de landene får jo barn, så på en måte er det jo rart å avstå. Men jeg personlig valgte å ikke ta noen sjanser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg har nettopp lest at man kan ta en test når man kommer hjem ifh om man har zika eller ikke. Tenker nok jeg bestiller en sånn når jeg kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Lune said:
 

Takk for svar!

Jeg har nettopp lest at man kan ta en test når man kommer hjem ifh om man har zika eller ikke. Tenker nok jeg bestiller en sånn når jeg kommer hjem :)

Har du sjekket prisen på den?

Anonymkode: 5ef1f...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Har du sjekket prisen på den?

Anonymkode: 5ef1f...ef3

Jeg bor ikke i Norge, så er gratis her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...