Gå til innhold

Le Creuset


Hanne67

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt så glad i Le Creuset, i fargen cerise.

Hvilke produkter har dere derfra, og hvor kjøper dere det helst?

Takknemlig for tips! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har stor ildfast form, stor paiform, 4.2(?) l kjele, redskapsholder, grillpanne osv. Liker svart og volcano.

Anonymkode: 84420...23c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har asjetter(23 cm), kaffekopper(de små) og tekopper. Husker ikke navnet på fargene, men er lys blå og lys beige. Kjøpte hovedsaklig på Kitch'n, siden de ofte har gode tilbud. Noe fikk jeg i gave, kjøpt på Le Creuset Outlet tror jeg.

Var tenkt å kjøpe middagstallerkner også, men droppet å samle mer på det når jeg fant ut at kvaliteten ikke er den aller beste, ble veldig fort riper i asjettene etter bestikket og i koppene hvis man rørte med en skje i de.

Anonymkode: 08920...5e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har steikepanne (grå), grillpanne (rød), stor gryte (ink blue), salt- og pepperbøsser (lyseblå farge som har gått ut av sortimentet), vase (beige) og den der slikkepott/røre-greia. Ønsker meg paiform, ildfast form og den minste kasserollen. Synes alle fargene er like fine, derfor ønsker jeg meg produktene til jul og bursdag og lar giveren velge farge. Hvis jeg kjøper selv blir det som oftest fra Kitch’n. De har ofte Le Creuset på tilbud.

Anonymkode: 9a4dc...e81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Var tenkt å kjøpe middagstallerkner også, men droppet å samle mer på det når jeg fant ut at kvaliteten ikke er den aller beste, ble veldig fort riper i asjettene etter bestikket og i koppene hvis man rørte med en skje i de.

Anonymkode: 08920...5e5

Det med riper kommer av bestikket, her er hva det står om det på Kitcn.no:

"Tallerkenene er fremstilt av steintøy av særdeles høy kvalitet, og er kjent for å holde svært lenge. Tallerkenene fås i flere størrelser, og passer godt sammen i en kuvert. 

Noen typer bestikk kan sette mørke streker på tallerkener, kopper og annet dekketøy. Både selve metallet, nikkelinnholdet og utformingen på bestikket har innvirkning på om bestikket setter sorte streker på dine tallerkener. Strekene kan ofte fjernes med skurekrem ved å pusse med en klut eller en myk svamp. "
 

Anonymkode: 44230...666

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har
stekepanne - cerise
chicken roaster (dvs dyp ildfast form med lokk) - cerise
et nachossett, dvs en oval ildfast form og to ramekiner, et sett som ikke finnes lenger - volcanic

Lekre og solide ting! Hvis jeg ikke allerede hadde hatt en god jerngryte ville jeg ønsket meg den også. Selv liker jeg volcanic-fargen veldig godt. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Har asjetter(23 cm), kaffekopper(de små) og tekopper. Husker ikke navnet på fargene, men er lys blå og lys beige. Kjøpte hovedsaklig på Kitch'n, siden de ofte har gode tilbud. Noe fikk jeg i gave, kjøpt på Le Creuset Outlet tror jeg.

Var tenkt å kjøpe middagstallerkner også, men droppet å samle mer på det når jeg fant ut at kvaliteten ikke er den aller beste, ble veldig fort riper i asjettene etter bestikket og i koppene hvis man rørte med en skje i de.

Anonymkode: 08920...5e5

Er ikke servise sin feil, er bestikket.. :)

 

Hilsen tidligere kitch'nansatt. :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Har masse:

Fult servise, 5-6 støpejernsgryter i forskjellige str, støpejernspanne, blinispanne i støpejern, grillpanne i støpejern, to pizzastener, jubileumsgryta, fult kjelesett, 3-4 vanlige stekepanner, en stekepanne uten belegg, en liten vinåpner, en av den største vinåpneren, to vannmugger, to serveringsboller og sikkert noe mer jeg ikke husker.

Har ikke tatt alt i bruk enda, er derfor jeg ikke husker nøyaktig antall på alt.

Anonymkode: 7e6a1...82e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to stekepanner, en gryte, to ildfaste former. 

Bruker ikke stekepannene så mye, foretrekker støpjern som ikke er emaljert men gryten er fantastisk. Liker også de ildfaste formene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har såpass mye Le Creuset at jeg ikke kan huske alt for å liste det opp (stekepanner, grillpanne, sånne krukker til å ha kjøkkenredskap i, oliven-og hvitløkskrukker, ildfaste former av diverse størrelser og utforminger (runde med høye kanter, firkantede med lave kanter, hjerteformet med lokk), kjeler i alle mulige størrelser (både støpejern og ikke-støpejern, pluss «vanlige» sorte) osv.) 

For å være helt ærlig så er jeg ikke så glad i å bruke de tingene som er av støpejern. Syntes panner og kjeler blir for varme og de er tunge å håndtere. Tror jeg fikk litt dilla i en periode, derfor kjøpte jeg så masse 🤓 Men mannen liker å bruke støpejernsgryter og panner så da er det vel innafor. 

Anonymkode: a34ec...99b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, også har jeg tekopper og espressokopper også. Og sikkert noe annet som jeg ikke husker.

Anonymkode: a34ec...99b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 13.10.2018 den 14.33, AnonymBruker skrev:

Det med riper kommer av bestikket, her er hva det står om det på Kitcn.no:

"Tallerkenene er fremstilt av steintøy av særdeles høy kvalitet, og er kjent for å holde svært lenge. Tallerkenene fås i flere størrelser, og passer godt sammen i en kuvert. 

Noen typer bestikk kan sette mørke streker på tallerkener, kopper og annet dekketøy. Både selve metallet, nikkelinnholdet og utformingen på bestikket har innvirkning på om bestikket setter sorte streker på dine tallerkener. Strekene kan ofte fjernes med skurekrem ved å pusse med en klut eller en myk svamp. "
 

Anonymkode: 44230...666

Hvilke bestikk er det anbefalt at man skal bruke? 

Anonymkode: c4f3f...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...