Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi som kunde er det ikke noe poeng i å gå til en butikk hvor alle godbitene er borte før de kommer i hyllene/stativene. 

Anonymkode: 78c36...eb8

Du vet at folk har forskjellig smak? Og at de som jobber der ikke kjøper noe hele tiden? Dvs at godbitene fremdeles er der. Jeg tviler på at de tar plaggene før de kommer ut i butikken. Da hadde de ikke jobbet der lenge ;)

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror de gjør det. Og ettersom de selv forteller så har de huset fullt av skatter fra fretex. 

Jeg har funnet mange skatter på Fretex, både før og etter jeg begynte å jobbe der😄 Det betyr ikke at jeg kjøper noe hver eneste gang jeg er der og sånn er det for de fleste. Ihvertfall der jeg jobber og jeg ser for meg at det ikke skulle vært noe annerledes andre steder.

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, Drizzt skrev:

Vel, planen var ikke at de skulle selges og konkurrere med lokale butikker, men at de skulle gis bort til fattige familier som ikke har råd til å kjøpe klær. Dette er et annet marked for her var det snakk om folk som ikke hadde råd til å kjøpe klær, altså de fattigste blant de fattigste. Så de ville uansett ikke troppet opp på klesbutikken og kjøpt seg noen plagg. Men organisasjonen åpnet egne butikker istedet og solgte klærne som second hand for å tjene på det. Og det ville jeg ikke være med på uansett om de selger billig eller dyrt. Premissene ble endret, så jeg sluttet å donere. Det er ikke lett å finne en ærlig organisasjon gitt.

Hva heter den organisasjonen?

Anonymkode: d4152...9c5

• Liker 2
Skrevet

Jeg har funnet mye fint hos Fretex, og til gode priser :)  Har blant annet kjøpt meg helt strøkne dressjakker fra Boss og YSL for 300 kroner, og det er et kupp!  Noen bukser av god kvalitet har jeg også fått for en billig penge.  Men jeg synes også det er for mye overprisede varer der. Klær fra kjedebutikkene (HM, Kappahl, Cubus osv) som koster nesten det samme som nye.  

Jeg bor like ved en Fretex og har anledning til å stikke innom daglig om jeg vil, og da blir det selvfølgelig lettere å finne godbitene før de forsvinner :) 

Anonymkode: 4d74b...0a3

• Liker 5
Skrevet

Vi er ett snodig land egentlig, der veldig mange av oss gir store verdier til dette ene foretaket, uten helt å vite,det er iallefall slik for meg, hvor verdiene blir av eller fordeles. Om noen vet mer enn meg, så del gjerne. Skulle veldig gjerne vite mer om hva Fretex egentlig driver med og hva som rettferdiggjør at vi forer de med gratis de varene de får inntekter fra. Og når de i tillegg får inntekter fra Nav... 

Hva er driver Fretex med egentlig og hvor blir pengene av ?

Anonymkode: 5866b...960

• Liker 5
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://nettbutikk.fretex.no

Anonymkode: 788fd...476

Åh herregud. Der var det mye stygt

Anonymkode: 6d118...9fa

Skrevet

Billigste dameklær kr 100 og dyreste ca kr 2500 på fretex sin nettbutikk...Det er drøyt! 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi er ett snodig land egentlig, der veldig mange av oss gir store verdier til dette ene foretaket, uten helt å vite,det er iallefall slik for meg, hvor verdiene blir av eller fordeles. Om noen vet mer enn meg, så del gjerne. Skulle veldig gjerne vite mer om hva Fretex egentlig driver med og hva som rettferdiggjør at vi forer de med gratis de varene de får inntekter fra. Og når de i tillegg får inntekter fra Nav... 

Hva er driver Fretex med egentlig og hvor blir pengene av ?

Anonymkode: 5866b...960

Man kan sikkert gå  inn på brønnøysundregisteret  og se hvordan pengene brukes.

Skrevet

Her er det jeg fant på br.reg. Man kan gå inn på den enkelte og finne regnskap m.m.

984658532 
0668 OSLO

919763914 
4315 SANDNES

919764031 
0668 OSLO

983982433 
4315 SANDNES

919763981 
4315 SANDNES

993778702 
0668 OSLO

• Liker 1
Skrevet

Synes og Fretex er overpriset. Har og vært der jevnlig da jeg trenger møbler. Men det er jo helt ville priser. Fant en spisestue der med 6 stoler til 7500 kr, fikk nøyaktig den samme på finn til 1500 kr, og da fikk jeg med en skjenk og. Jeg er helt for å kjøpe bruke, men Fretex er jo den dyreste av alle bruktbutikker. 

Jeg gikk og på jobbsøker kurs hos Fretex for noen år siden, det skulle være 4 uker kurs, og 4 uker praksis. Det kurset er det mest elendige jeg har vært på, de kunne ingenting, og vi lærte mer om Fretex enn noe annet. Og da vi skulle ha praksis, så skulle vi alle ha praksis hos Fretex. Jeg skaffet meg praksis selv, et annet sted. For jeg ville ikke stå og sortere brukte klær hver dag i 4 uker. 

Anonymkode: 25fac...a51

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, Brimi skrev:

Du vet at folk har forskjellig smak? Og at de som jobber der ikke kjøper noe hele tiden? Dvs at godbitene fremdeles er der. Jeg tviler på at de tar plaggene før de kommer ut i butikken. Da hadde de ikke jobbet der lenge ;)

Jeg har funnet mange skatter på Fretex, både før og etter jeg begynte å jobbe der😄 Det betyr ikke at jeg kjøper noe hver eneste gang jeg er der og sånn er det for de fleste. Ihvertfall der jeg jobber og jeg ser for meg at det ikke skulle vært noe annerledes andre steder.

Det har da ingenting med forskjellig smak å gjøre. Det fantes godbiter for alle sin smak på Fretex før.   

Godbitene er der ikke lenger, det vet jeg fordi jeg er innom veldig ofte, akkurat slik jeg var før. Forskjellen nå er at jeg ikke kjøper noe, det gjorde jeg jevnlig før. Da kunne man jevnlig finne veldig bra ting, det er ytterst sjelden nå.

Samtidig forteller flere av de ansatte at de har huset fullt av ting de har kjøpt fra fretex, og de plukker ut tingene straks de kommer til butikken. Lyver de til meg?

De setter også av ting til venninner, jeg spurte en om en vare jeg så på bakrommet, og den var satt av til en venninne. Så de plukker ikke bare ut ting til seg selv, men også til venner. I lengden vil dette undergrave arbeidsplassen deres, kunder gidder ikke komme innom lenger.

Noen kunder svikter  pga. høyere priser, jeg er en av dem som savner å finne skatter man ikke finner andre steder, men de er ytterst sjeldne nå.

Selvfølgelig har det ikke noe å si for konseptet som sådant at de ansatte kjøper ting så lenge de betaler det andre kunder ville betalt, penger er penger, men problemet blir dårligere vareutvalg!   

Jeg sier ikke at det er slik der du jobber, men jeg vet at det er slik her jeg bor. 

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes og Fretex er overpriset. Har og vært der jevnlig da jeg trenger møbler. Men det er jo helt ville priser. Fant en spisestue der med 6 stoler til 7500 kr, fikk nøyaktig den samme på finn til 1500 kr, og da fikk jeg med en skjenk og. Jeg er helt for å kjøpe bruke, men Fretex er jo den dyreste av alle bruktbutikker. 

Det var ikke slik før, jeg fant en stol som selges for kr 3000 og oppover på Finn. Jeg betalte 350 kr da det var halv pris på alle møbler den dagen, stolen hadde kostet 700 kr. 

I dag hadde jeg heller lett etter ting på Finn. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har da ingenting med forskjellig smak å gjøre. Det fantes godbiter for alle sin smak på Fretex før.   

Godbitene er der ikke lenger, det vet jeg fordi jeg er innom veldig ofte, akkurat slik jeg var før. Forskjellen nå er at jeg ikke kjøper noe, det gjorde jeg jevnlig før. Da kunne man jevnlig finne veldig bra ting, det er ytterst sjelden nå.

Samtidig forteller flere av de ansatte at de har huset fullt av ting de har kjøpt fra fretex, og de plukker ut tingene straks de kommer til butikken. Lyver de til meg?

De setter også av ting til venninner, jeg spurte en om en vare jeg så på bakrommet, og den var satt av til en venninne. Så de plukker ikke bare ut ting til seg selv, men også til venner. I lengden vil dette undergrave arbeidsplassen deres, kunder gidder ikke komme innom lenger.

Noen kunder svikter  pga. høyere priser, jeg er en av dem som savner å finne skatter man ikke finner andre steder, men de er ytterst sjeldne nå.

Selvfølgelig har det ikke noe å si for konseptet som sådant at de ansatte kjøper ting så lenge de betaler det andre kunder ville betalt, penger er penger, men problemet blir dårligere vareutvalg!   

Jeg sier ikke at det er slik der du jobber, men jeg vet at det er slik her jeg bor. 

Jo, det har noe med forskjellig smak å gjøre. Du har antakeligvis ikke samme smak som meg, dermed blir godbitene dine ikke godbiter for meg. Har du tenkt på at det også handler om hva folk leverer til Fretex og dem som sorterer? Jeg har stoppet noen i å sende klær videre fordi personen som sorterte klærne ikke likte dem. At godbitene er borte behøver ikke å være pga ansatte. Uansett, hvis det er et gjentakende problem at ansatte tar klær før de går ut av butikken må man jo si ifra. Ting blir ikke bedre om man aldri sier ifra!

Straks de kommer i butikken betyr ikke FØR tingene kommer ut i butikken og det betyr heller ikke at de alltid kjøper det de liker. Som sagt, det kan hende det er noen som tar ting før de kommer ut i butikk, men det er tvilsomt at det er normen. Og når det ikke er normen synes jeg det er dårlig gjort å svartmale hele Fretex. 

Vi setter av varer for alle. Antakeligvis var det tilfeldig at akkurat den varen var for ei venninne. Dog var det taktløst av henne å si at det var for en venninne. 

Endret av Brimi
  • Liker 1
Skrevet

Fant en pelskåpe der til 7500 kr for noen dager siden. 

44051336_196064824622185_1447814573330530304_n.thumb.jpg.794aa2e3b62323a10302870d6d200dda.jpg

Anonymkode: 8881c...8e9

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, Brimi skrev:

Jo, det har noe med forskjellig smak å gjøre. Du har antakeligvis ikke samme smak som meg, dermed blir godbitene dine ikke godbiter for meg.

Selvfølgelig har vi forskjellig smak, det betyr ikke at jeg ser godbiter som ikke er i min smak! 

Har du tenkt på at det også handler om hva folk leverer til Fretex og dem som sorterer?

Det har jeg tenkt på ja, jeg leverer ikke fine ting til Fretex lenger, jeg leverer dem til en annen gjenbruksbutikk hvor varene faktisk kommer ut i butikken og blir solgt til kunder!

Jeg har stoppet noen i å sende klær videre fordi personen som sorterte klærne ikke likte dem. At godbitene er borte behøver ikke å være pga ansatte. Uansett, hvis det er et gjentakende problem at ansatte tar klær før de går ut av butikken må man jo si ifra. Ting blir ikke bedre om man aldri sier ifra!

Haha, ja jeg tror det vil hjelpe ja, de ansatte vil neppe miste frynsegodene sine og det er ok for meg om de vil undergrave butikken. 

Straks de kommer i butikken betyr ikke FØR tingene kommer ut i butikken og det betyr heller ikke at de alltid kjøper det de liker.

De legger det evnt. i en hylle og plukker det opp og betaler for det. Dvs. kunder har ikke en sjanse. 

Som sagt, det kan hende det er noen som tar ting før de kommer ut i butikk, men det er tvilsomt at det er normen. Og når det ikke er normen synes jeg det er dårlig gjort å svartmale hele Fretex. 

Å fortelle sannheten er å svartmale hele Fretex?  ok..

Vi setter av varer for alle. Antakeligvis var det tilfeldig at akkurat den varen var for ei venninne. Dog var det taktløst av henne å si at det var for en venninne. 

I min lokale Fretex-butikk setter de ikke av varer for vanlige kunder. Bare til seg selv og venner og bekjente. 

Men du får ha din mening, jeg beholder min! 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

44051336_196064824622185_1447814573330530304_n.thumb.jpg.794aa2e3b62323a10302870d6d200dda.jpg

Haha, lykke til med den prisen. Finn.no sier jeg bare 😄 

• Liker 5
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så en pelskåpe til 10 000, - på Fretex I går... 

Jeg brukte også Fretex mye før, men handler aldri der lenger. Det hender at jeg fortsatt stikker innom de forskjellige i mitt nærområde, men jeg blir alltid like sjokka over prisene de opperer med. Jeg fant en kjole en gang av merket Tiger og sweeten. Den skulle de ha 900,- for. Og den hadde et større hull på brystet... 

Anonymkode: ac476...47f

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du får ha din mening, jeg beholder min! 

Ja, det er svartmaling av hele Fretex når det du skriver om gjelder én butikk. Og ja, det er ganske dårlig gjort av din lokale Fretex butikk om de ikke holder av til vanlige kunder. Hvorfor klager du over at det ikke finnes godbiter, når du ikke leverer godbitene selv?🤔 Alle andre skal visst levere godbiter utenom en selv😅 Du får begynne å jobbe på Fretex, da får du visst godbitene helt for deg selv;p

• Liker 2
Skrevet

Aldri gi noe til Fretex, folkens. Tjen heller penger på tingene selv.

Skrevet

Jeg trodde Fretex var en ideell organisasjon, liksom Frelsesarmeens front utad. Og pleide å donere mye dit, og handle der (men mindre og mindre ettersom prisene ble så høye). Helt til jeg fikk høre fra en venninne hvordan det står til der...

Hun jobbet som frivillig på Frelsesarmeens suppekjøkken. Det var en iskald vinter med mange minusgrader. Så kom det en forfrossen mann inn, som ikke hadde noe sted å bo, og bare en tynn skjorte og bukse. Hun ga ham suppe, og pratet litt med ham. Han var nettopp kommet til Norge og hadde ikke annet enn det han gikk og stod i. Frelsesarmeens lokaler var vegg-i-vegg med et Fretex innsamlingslager. Da mannen hadde fått suppen sin og skulle til å gå ut igjen, ba min venninne ham vente, og stakk over i Fretex-lageret og fant en vinterjakke noen hadde donert. Den ga hun ham slik at han ikke skulle fryse seg fordervet i natten.

Da mannen var gått, kom det en sint overordnet i Fretex og kjeftet henne huden full. Hun kunne ikke bare GI BORT klærne deres, de skulle jo selge dem og tjene penger! Fretex var ikke noen veldedighetsorganisasjon, men en bedrift, de kunne ikke gi bort varene sine.

Etter det sluttet jeg helt å gi til Fretex. Jeg ser jo for meg, når jeg har gitt klær dit, at en som fryser skal få den varme jakka mi, eller fattige barn skal få de fine klærne jeg har vasket og ordnet.... JEG gir klærne som veldedighet, helt gratis, til en organisasjon. Da blir det i mine øyne helt feil at den ordanisasjonen skal tjene penger på disse klærne, og ikke gi dem videre til noen som trenger dem. Da får sannelig Fretex begynne å betale for klær de mottar, hvis det skal fungere som en bedrift og ikke veldedighet.

Anonymkode: 25cfc...a62

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet
På 14.10.2018 den 17.06, AnonymBruker skrev:

Oh my god !! Ille!! 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...