Gå til innhold

Er det vanlig at mensblod lukter mye?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det skal ikke lukte. Bruker du menskopp, bind eller tampong? For min del lukter det ofte når jeg bruker bind. Litt om jeg bruker tampong, ikke noe når jeg bruker kopp. Det er mao ikke blodet som lukter, men beskyttelsen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er materialet bind og tamponger er laget av som lukter. Er du plaget av lukt må du bytte betydelig oftere. 

Anonymkode: c21cd...80c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endel hormonforstyrrelser og får ofte svært tykt og brunt blod - dette lukter helt forjævlig. Ingen infeksjon eller annet, legen sier det er normalt... Men fysj altså.

Anonymkode: b3227...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har endel hormonforstyrrelser og får ofte svært tykt og brunt blod - dette lukter helt forjævlig. Ingen infeksjon eller annet, legen sier det er normalt... Men fysj altså.

Anonymkode: b3227...e4e

Jeg er i overgangsalderen snart og har sånn brun mens som lukter litt. Ekkelt. Antagelig hormonene som gjør det her også.

Var ikke sånn før.

Anonymkode: 4c6e0...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når blod kommer i kontakt med luft så lukter det. Så bruker man bind bør man bytte ofte. Tamponger lukter mindre siden blodet ikke får kontakt med luft før man tar den ut og da kaster man den jo med en gang.

Anonymkode: 23d78...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart menstruasjonsblod lukter. Det er jo blod og blod lukter

Anonymkode: 95c39...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bindet el tampongen som gjør at det lukter.  

Anonymkode: 1aba4...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mensen lukter, blod/metallisk. Ikke noe volsomt, men de første fagene med store blødninger så lukter det litt metallisk når jeg er på toalettet. (Ingen ting galt, 100% ok der nede). Blod er blod. Bruker binn, skifter ofte, hos meg er det bare slik.

Anonymkode: 21f89...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...