Gå til innhold

Påpeke uvaner -stebarn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg i villrede..

Satt og spiste pizza med min mann, hans to barn på 15 og 16 år,samt felles barn på.5. Stesønn på 16 får servert pizza ,men han plukker av-med fingrene på pizzaen det han ikke liker.. etterhvert ,etter flere stykker med samme "plukking"påpeker jeg at dette ikke er ok. Hvorpå min mann blir veldig sur i etterkant.. har jeg ikke rett til å påpeke dette hos en så stor gutt? 

Anonymkode: 623b1...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du han skal gjøre ellers? Spise ting han ikke liker , eller gå sulten? Han satt sammen med sin nærmeste familie,skal han da være pertentlig og høflig og ikke plukke i maten?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellig. Noen synes det er greit at man plukke av det man ikke liker og andre ikke. Kjæresten min plukker, så han vil aldri forstå poenget med å hakke på andre for det... Jeg ville vel heller ikke hakket på stesønnen min om han plukket uten at dette var noe far var enig om at er et problem. Folk er veldig forskjellig, og når det ikke er en felles enighet kan det virke litt som at du pirket for å pirke ... Om det aldri har vært tema før... 

Anonymkode: 41909...552

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det gale med at ungdommen gjør det? Tydeligvis er jeg dårlig oppdrar da jeg ikke skjønner hva problemet var...

Anonymkode: 2b1a0...6b9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vel tenkt at toget hadde gått med tanke på den slags oppdragelse på en 16-åring...

Jeg er ikke fan av at folk pirker så veldig selv, men jeg pleier å tilpasse pizzaen etter hva jeg vet at folk spiser...

Jeg har ikke hatt problemer med å kommentere oppførsel hos mine stebarn, og det har aldri blitt dårlig mottatt, men dette her hadde jeg ikke giddet å kommentere. Om du faktisk ikke vet hva han ikke liker å spise ville jeg spurt ham på tomannshånd etterpå hva han liker å ha på, feks. 

 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt tar han av det han ikke liker på sin egen mat! Jeg hadde også blitt irritert på deg om jeg var mannen din. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er over 40 og pirker bort det jeg ikke liker på en pizza. Lager så klart pizza slik alle har en de liker, ikke kun det jeg liker.

Anonymkode: 24c97...900

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ulrikke skrev:
 

Jeg hadde vel tenkt at toget hadde gått med tanke på den slags oppdragelse på en 16-åring...

Jeg er ikke fan av at folk pirker så veldig selv, men jeg pleier å tilpasse pizzaen etter hva jeg vet at folk spiser...

Jeg har ikke hatt problemer med å kommentere oppførsel hos mine stebarn, og det har aldri blitt dårlig mottatt, men dette her hadde jeg ikke giddet å kommentere. Om du faktisk ikke vet hva han ikke liker å spise ville jeg spurt ham på tomannshånd etterpå hva han liker å ha på, feks. 

 

 

Du sier noe.. takk for innspill:)

Anonymkode: 623b1...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza er kosemat. Om dere absolutt skal servere pizza som er full av noe ett av familiemedlemmene ikke liker må han da få lov til å plukke det av. Eller skal alle unntatt ham få lov til å kose seg med maten på fredagskvelden? 

Anonymkode: 6e4e1...f6d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Pizza er kosemat. Om dere absolutt skal servere pizza som er full av noe ett av familiemedlemmene ikke liker må han da få lov til å plukke det av. Eller skal alle unntatt ham få lov til å kose seg med maten på fredagskvelden? 

Anonymkode: 6e4e1...f6d

Den var med 80% kjøttdeig og ost.. +løk og oliven.. ;)

Anonymkode: 623b1...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Den var med 80% kjøttdeig og ost.. +løk og oliven.. ;)

Anonymkode: 623b1...171

Ja? Og en av disse tingene liker han tydeligvis ikke. Hvorfor skal han være nødt til å sitte og tvinge det i seg, når familien liksom skal kose seg? 

Anonymkode: 6e4e1...f6d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Den var med 80% kjøttdeig og ost.. +løk og oliven.. ;)

Anonymkode: 623b1...171

Løk og oliven er vel blant de tingene man enten liker godt eller ikke kan fordra. Jeg liker begge deler, men datteren min hater oliven, og da lager jeg faktisk ikke pizza med oliven på hele... 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Den var med 80% kjøttdeig og ost.. +løk og oliven.. ;)

Anonymkode: 623b1...171

Ikke alle liker løk og oliven.

..eller ost og kjøtt.

Skjerp deg og respekter at folk har forskjellige preferanser.

Anonymkode: 03881...81b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Den var med 80% kjøttdeig og ost.. +løk og oliven.. ;)

Anonymkode: 623b1...171

Hadde noen servert meg pizza med oliven hadde jeg også plukket av på pizzaen og jeg er faktisk 40 år. 

Anonymkode: d78f6...505

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter alderen på fellesbarnet har du kjent denne gutten siden han var +- 10 år. Likevel klarer du ikke lage en del av pizzaen slik han liker den? Pizza er noe av det enkleste å tilpasse ulike preferanser i matveien.

Anonymkode: c28b8...24a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang dere lager pizza dropper du løken eller olivenene eller hva det enn er han ikke liker på et stykke av pizzaen, og så er problemet løst!😊 når jeg var tenåring hadde vi hjemmelaget pizza som var inndelt i forskjellige soner nettopp fordi alle skulle få noe de liker og slippe å plukke!

Anonymkode: 50bdf...6e0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hadde noen servert meg pizza med oliven hadde jeg også plukket av på pizzaen og jeg er faktisk 40 år. 

Anonymkode: d78f6...505

Samma her. 35 år.

Nei du har ikke rett til å hakke på en 16åring pga hva han liker eller ikke liker.

Endret av TeamWP
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Den var med 80% kjøttdeig og ost.. +løk og oliven.. ;)

Anonymkode: 623b1...171

Jeg er 33, og jeg hadde plukket vekk hver eneste olivenbit på mitt stykke.
Oliven er slik mat som man enten liker ,eller ikke liker, samme med løkbiter. Hadde du vært min kone, så hadde jeg også blitt irritert. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at mannen ble irritert på deg. Hvorfor plager dette deg? Du er fri til å tenke hva du vil, men la nå andre få frihet til å spise hva og hvordan de vil. At dette er en uvane, det er din persolige oppfatning, ikke en allmennn regel.

Anonymkode: f4304...823

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest COSL Innovator
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Den var med 80% kjøttdeig og ost.. +løk og oliven.. ;)

Anonymkode: 623b1...171

Jeg hadde plukket av oliven fra den pizzaen. Tåler du ikke at denne gutten (som du også får frem at er stebarn) plukker av ting han ikke liker, så får du la være å ta det på neste gang.

Jeg skjønnet at mannen din ble sur på deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...